Brødskive

missme86

Betatt av forumet
Lurer på om noen har supre tips hvordan jeg skal få lillemann til å spise brød? :-) Her spyttes alt ut med en gang, han bare suger av pålegget :-P

Har prøvd bittesmå biter, biter dyppet i vann eller melk, prøvd å hatt brød i yoghurt..

Han er blitt veldig grøt lei, så vært fint om han kunne fått sansen for brød :-)

Uff, skal ikke være lett. Snuppa mi er også veldig kresen, og vanskelig å få i mat.
Har du prøvd å la han spise selv? Det funker for å få snuppa mi til å spise. Blir mye gris, men hun spiser da:)
Favoritt pålegg her er prim, leverpostei, banan, servelat...

Også elsker snuppa mi frukt og bær, så jeg dytter innpå med det etter hun er ferdig så hun får i seg litt mer:) Så om hun ikke vil ha mer børdskive (spiser som regel bare en halv), så gaper hun som bare det når hun får frukt eller bær:)

Et tips til er å gi litt grove pannekaker, french toast, suppe med makaroni o.l. Hu her nekter grøt, så prøver å gi noe annet enn brød til flere enn 2 måltider så hun ikke går lei.

Takk for flotte tips :) Kanskje jeg skal prøve pannekaker å sånt også, har jeg ikke tenkt over :) Når vi lar han spise selv kaster han bare alt på gulvet, hehe :)

Har du prøvd å mose skiven såhan blir vandt til smaken?

Back
Topp