Brødskive??

Skillz

Gift med forumet
Lurer på hvor tidlig man bruker å starte med brødskive til de små? Har hørt sååå masse forskjellig... men hva tenker dere?

Helsesøster sa 7 mnd men eg gjer Tobias små bitar av og til med leverpostei? Bitane er mikroskopiske.

Var på 6mnd kontroll i uka og fikk beskjed om at vi kunne gi skive med leverpostei nå:)

Lille her har såvidt begynt å få smake litt hvis han viser interesse når vi spiser brødmat. Da er snakk om bittesmå biter. Kan nesten ikke kalle de biter. 

Går mest på grønnsaker og frukt iblandet hirsegrøtpulver her. Er ikke så glad i grøt, han klumpen her. Men avokado, det er godt, det!

Det er melk i leverpostei, de skal ikke ha det før 10 mnd alder.

De fleste jeg har snakket med sier de bruker leverpostei, prim, skinkeost på brødskivene.... non som har andre forslag?

tinaemilie skrev:
Det er melk i leverpostei, de skal ikke ha det før 10 mnd alder.

Eg måtte sjekke den gule boksen og eg såg ikkje melk på innholdsfortegnelsen?

Det er ikke melk i Stabburet sin runde, gule (har en sønn med melkeintoleranse).

Har hørt at man kan gi de mat som er laget av/med melk, men har ikke sjekket dette ut.

Prim/brunost har høyt innhold av melk, så jeg ville nok avventet det en god stund. Og så er det jo proppfullt av sukker, så det er uansett greit å drøye det lengst mulig, tenker jeg.

jeg begynnte å gi ham brødbiter med leverpostei når han var 6 månder har en gutt som ikke er noe særlig glad i grøt å babymat så da må man  teste ut andre ting å helsesøster anbefalte brødskive m leverpostei (grovbrød) det elsket ham =D

Back
Topp