brødskive..??

Miss money*

Forelsket i forumet
Er det noen flere mai barn som ikke vil ha brød mat??

Min vil ikke ha. bare spytter det ut eller spyr.... prøvd med flere pålegg og fruktmos som han elsker[8D] har prøvd mange ganger også..
vet det tar tid med nye ting.. så jeg holder motet oppe[:D][:)]

Min er ikke noe glad i det, spiser 4-5 biter så lukker han munnen.
Er ikke aktuelt at han skal spise det, men riskjeks gikk ned på høykant første gang han smakte [:)]

HS sa jeg ikke skulle stresse bare ta det sånn etterhvert og prøve flere ganger.

Jeg tror jeg ga litt brød en gang i uka i 3-4 uker, og så ga jeg litt brød hver dag til lunsj i 1-2 uker etter det - påfulgt av grøtmåltid til lunsj. Han ble vant til det etter det, så bare hold ut[:)] Har du prøvd blåbærpuré på?

ORIGINAL: BirgitteB

Min er ikke noe glad i det, spiser 4-5 biter så lukker han munnen.
Er ikke aktuelt at han skal spise det, men riskjeks gikk ned på høykant første gang han smakte [:)]

HS sa jeg ikke skulle stresse bare ta det sånn etterhvert og prøve flere ganger.

Godt å høre at det ikke bare er min...[8D] han tar en eller to biter og det er det.
hva gir du da til lunsj eller formiddags mat?? [:)] [:)]

ORIGINAL: MariSafari

Jeg tror jeg ga litt brød en gang i uka i 3-4 uker, og så ga jeg litt brød hver dag til lunsj i 1-2 uker etter det - påfulgt av grøtmåltid til lunsj. Han ble vant til det etter det, så bare hold ut[:)] Har du prøvd blåbærpuré på?

oki...[:)] nei det har jeg ikke prøvd, kanjse jeg skal prøve det[:)]
ja må bare holde ut og prøve lenge[8D]

Her er det også noen få bittesmå biter og ferdig med det, ikke snakk om å spise mer[:D].
Men vi fortsetter slik, så blir han vel vant etterhvert[:)].
Gir oftest moset frukt ispedd litt fullkornsgrøt/ havre til enten frokost el lunsj, sånn for variasjonens del...

mi liker heller ikke brødskiver.. brekker seg og styrer..
men prøver litt hver dag til lunsj sammen med joghurtgalss..
gir først en bit eller to med skive.. så noen skjeer joghurt, så hu får ned bitene [8D][;)]

stresser ikke så mye enda, det kommer etterhvert! [:)]

Jeg gir brødskive til lunsj. Han likte det ikke i begynnelsen, men det ble bedre å bedre. Nå spiser han ca 1/2 skive pluss at han får MME i tillegg.
I dag klarte han å plukke opp brødbitene og spise selv. Det var morro, og han satt der og kosa seg. Da spiste han mer enn vanlig [:)]

Et tips kan være å dyppe bitene i mme/morsmelk/vann for at de skal bli litt bløtere, det gjorde jeg i starten :)

ORIGINAL: Mexxie

Jeg gir brødskive til lunsj. Han likte det ikke i begynnelsen, men det ble bedre å bedre. Nå spiser han ca 1/2 skive pluss at han får MME i tillegg.
I dag klarte han å plukke opp brødbitene og spise selv. Det var morro, og han satt der og kosa seg. Da spiste han mer enn vanlig [:)]

Et tips kan være å dyppe bitene i mme/morsmelk/vann for at de skal bli litt bløtere, det gjorde jeg i starten :)

Så flink da[:)]Ja kansje det[:)] får når han får de små bitene langt bak ved tunga da brekker han seg[8D] bedre viss de er bløte[:)]

Lille frøken skeptisk liker grøt og melk. alt annet tar hun først i mot, men NEKTER på skje/bit nr 2 når hun har funnet ut det er noe hun ikke vil ha. klarer jeg å få i henne en brødbit, greier hun til slutt å spytte det ut...

slitsomt. i tre uker mens det sto på som verst med tanna, nekta hun grøt også. ville kun ha melk og vann......

Back
Topp