Brødskive VS grøt

Førstebarnet

Andre møte med forumet
Jenta her i huset vil ikke ha grøt, vi har vel prøvd nesten alle på markedet, men så prøvde vi med brødskive, og det gikk ned som bare det.
Flere som har det slik?
Kan jeg da kutte helt ut med grøt og bare gi brødskive eller bør jeg fortsette å prøve med grøt?

Jeg ville nok fortsette om en stund å prøve med grøt, men inntil vidre holdt meg til brødskive[:)]
Hadde hørt med helsestasjon hva de anbefalte

ingen regel at babyen må spise grøt... Mi vil heller ikke ha grøt og eg gir bare skive, går ned på høykant...

Er jo det som er målet uansett tilslutt, at de skal spise den maten vi spiser. Er større bragd å klare spise brødskive enn grøt :)

Noe av grunnen til at man gir grøt er vel for og få i de nok jern, så sålenge man gir jernholdig pålegg på brødskiva, type leverpostei, så får de jo i seg jern.

Helsesøster sa til meg at det var for tidlig å bytte ut et grøtmåltid med brødskive. Men helsesøstre mener helt sikkert forskjellig om det. Bare hun får i seg nok jern er det vel greit skulle jeg tro. Her får hun også brødskive, og det er stas! Og så koselig og sitte sammen ved bordet og spise brød!

ORIGINAL: Piksi

Noe av grunnen til at man gir grøt er vel for og få i de nok jern, så sålenge man gir jernholdig pålegg på brødskiva, type leverpostei, så får de jo i seg jern.

Ja, d e min teori og [:)] D e masse jern i grønsaker og, som brokkoli [;)]

eg har hatt pauser og prøvd 4 ulike typer på en periode på nesten 3 mnd og hu vil ikkje ha... så då gir eg skiva :)

ORIGINAL: Sommernurkftw

Dere som gir brødskive, hva har dere på den? [:D]

leverpostei og makrell i tomat fåreløpig. var det jeg ble anbefalt av HS

Back
Topp