Brødmåltid

Shauri

Forumet er livet
VIP
Hvor mye spiser de små ved brødmåltid.
Noen ganger spiser Alexander 2 skiver, mens andre ganger vil han ikke fullføre 1 engang... er skeptisk til om han få i seg nok mat når han bare vil ha 1 skive..

ei halv - ei skive... Men ho får et mellommåltid/fruktmos også da:)

Han spiser 1-2 skiver til frokost. Noen ganger spiser han ikke 1 engang. Jeg vil tro at de har "vett" til å spise til de er mette, og ikke stopper før det er "fult". Akkurat som med grøten til kvelds,når han er mett snur han seg vekk og vil ikke ha mer. Når han ikke orker mer skive sitter han bare å leker med de, kaster det på gulvet osv.

Ca. 1 skive til frokost (kanskje under og..), halv time - time etter 180 ml mme.

Her er han fortsatt ikke så glad i brød mat spiser en halv til 1 skive hvis han i det hele tatt vil ha noe.

Oda er ikke så glad i brød, så her får jeg bare lurt inn litt på skje sammen med youghurt eller frukt. Hun kan spise litt om hun får en skive i handa, men blir mest tull og vil ikke ha pålegg på. Så her blir det aldri mer enn en skive. 

1-2 skiver, å ofte en banan. Spiser brød morgen og kveld, så får han tilbud om pupp før han skal sove duppen i 9-10 tiden.

Hadde Maja spist ei brødskive skulle jeg vært glad. De er jo små enda. Vi har kjempet med tilvenning av brød i over to måneder nå vi. Jeg tror hun liker smaken, men konsistensen er nesten like grusom fortsatt. Det er ikke mye som går ned, så vi er nødt til å gi brødskive som forrett enda.[&:]

1/2 - 1 skive, ikke så veldig glad i brød, så får det som mellommåltid [:)]

noen ganger spiser hun 2 skiver andre ganger sliter vi med å få i henne 1.

Sebastian vil helst bare ha brød han, så her har vi 2 brødmåltider med frukt og et grøtmåltid pluss middag....
Han elsker skorpene så her går det ca 1-11/2 skive hver gang med diverse pålegg[:)]

Back
Topp