Brødformer som slipper brødet etter steking?

Slappfisk med to små

Glad i forumet
Jeg har kjøpt utallige brødformer som brødet henger fast i etter steking. Resultatet blir brød uten "bunn", og nå er jeg så forbanna lei av det! Samme hvor mye jeg smører med både olje og smør så slipper de jo ikke[:@][:@][:@]

Er silikonformer et bra alternativ??? Er type teflon jeg har hatt...

ORIGINAL: Slappfisk*med spire*

Jeg har kjøpt utallige brødformer som brødet henger fast i etter steking. Resultatet blir brød uten "bunn", og nå er jeg så forbanna lei av det! Samme hvor mye jeg smører med både olje og smør så slipper de jo ikke[:@][:@][:@]

Er silikonformer et bra alternativ??? Er type teflon jeg har hatt...

vi har aluminium-former på jobb. de slipper alltid formen.

vi bruker formfett/bakefett...(sånn på sprayflaske)

Hvis du strør litt mel etter at formene er smurt kan det hende brødene slipper lettere.[:)]  Utenom det har jeg dessverre ikke anelse om hvilken type form som slipper bedre.

Tupperware[;)] Jeg har iallfall aldri opplevd noen problemer med noen av silikonformene jeg har.

Aldri hatt problemer med teflonformene min, ikke smører jeg dem heller...

Men et tips er å bruke bakepapir i - klipp til en strimmel som på bredde med kortsiden på formen, og la den være så lang at den stikker over kanten når du legger det i - da kan du bare løfte brødet ut av formen når det er ferdig![:)] Billigere enn nye former[;)]

Jeg har hatt noen Teflon former jeg kjøpte på GreteRoede kurs for mange år siden, slipper som bare det[:)]
Smører aldri.

mulig du har for klissete deig....

bruker mammas 30 år gamle former og smører med melange eller sprayer med formfett.. henger aldri igjen..

Henger ikke igjen i noen av formene mine
(noen er modne for arkeologisk museum, og noen helt nye teflon-former fra Høyang)

Men det kan være en fordel at formene er litt videre øverst enn nederst.

Mine former slipper brødet, og så ser de helt ubrukte ut etterpå. Det gjelder bare med vanlig brød da, ikke med klissete lavkarbobrød.
De har et sånt antislipp-belegg, og er sølvfargede, men jeg aner ikke hvor de er fra. [8|]

Tupperware sine silikonformer er GENIALE! De slipper uansett.
Ta kontakt om du vil kjøpe. [:)]

Back
Topp