brødbakemaskin...

tretroll

Forumet er livet
VIP
LITT utenfor tema da, men....

Vi lurer på å kjøpe brødbakemaskin, min mann er avhengig av at brødet er dagsferskt om han skal spise det, og spiser kun bakeribrød.....30kr+ liksom, og jeg rekker sjelden å bake brød vanlig (og han vil ikke ha det om det er frosset så da må jeg bake hver dag...) - kan spare litt på det på sikt, tenker jeg..

Noen som har noen tips til maskin som har litt ulike gode programmer, ikke blir farlig varm og ikke koster mange tusen?!?!

Hvordan fungerer egentlig sånn brødbakemaskin?? Aldri sett en jeg, hehe..blir brødene gode?:)

Vi har den som vant tv2 hjelper deg sin test... Melissa tror jeg merket er, også koster den ca 500kr bare,,,de selger den bla på nille vet jeg! MEEEEn, vi har ikke prøvd den enda da...er litt treige kan man si [8D]

Skal sjekke ut hav den vi har heter.. Og tror jammen jeg skal begynne å bruke den mer, for det flyr unna brød her i huset.. Lettere å bake selv.. Og mye bedre!

Mannen min foretrekker også dagsferskt brød gitt...

ORIGINAL: Iroim

Skal sjekke ut hav den vi har heter.. Og tror jammen jeg skal begynne å bruke den mer, for det flyr unna brød her i huset.. Lettere å bake selv.. Og mye bedre!

Mannen min foretrekker også dagsferskt brød gitt...

hadde vært fint, om du vet den funker godt[:D] har den 2 størrelser brød? Har litt lyst på en sånn som kan lage både små og ganske store...

Har sett på den melissa som vant tv2 testen, lurte litt på den.  Men den har vel ikke 2 str om jeg husker rett.

Vet det er mange DÅÅÅÅÅRLIGE maskiner, derfor jeg spør dere for tør ikke kjøpe bare på måfå...

ORIGINAL: *bondekone*

il anbefale den fra Wilfa menner vi betalte 500kr for den
Den kan lage flgende ved bare et tastetrykk brød, søtdeig, røre syltetøy, pizzadeig og en del til
Vi er veldig fornøyd med den, så anbefaler jeg å kjøpe dens tore typpen av de i stede for litten

Her har vi bare opp i vann melet og suker og olje, salt og gjær og stiller den inn på kvelden og det starter av seg selv og brødet er klart dagen etter[:D]

Den må sjekkes ut!![:)][:)] husker du modellnavnet??

Jeg kjøpte en på netthandelen før noen år siden.. vi bruker den minst 4 ggr per uke. Melissa var det og man kan ha 2.0 lb og 1.5,  hvis jeg ikke husker feil...  tror vi betalte ca 400....

Kjøpte en wilfa etellerannet vi, den får superkritikker overalt på nettet - bortsett fra på den tv2 testen...men den velger jeg å overse når ALLE virker å være fornøyd. hadde den på kampanjepris på expert nå - nesten halv pris (499,-).

Har regnet på det: vi bruker MINIMUM 6000kr i året på brød og kaster minst halvparten rett i søpla. Jeg kan bake brød til vårt forbruk for ca 2500 i året...da tjener jeg forholdsvis fort inn de 500 maskina kosta!!! + jeg slipper på butikken hver dag!! Og kan bake små brød slik at vi slipper å kaste noe videre.

Men åssen smaker brødene ? Hvilket brød kan man sammenligne det med liksom? :)

Det beror på vad du lager det [:D]

Man kan enten bruke sånne mixer som finnes i butiken (jag gjør halve pakken hvis jeg bruker de) ellers så gjør du etter egen oppskrift! [:D]

ORIGINAL: Isolde92

Det beror på vad du lager det [:D]

Man kan enten bruke sånne mixer som finnes i butiken (jag gjør halve pakken hvis jeg bruker de) ellers så gjør du etter egen oppskrift! [:D]

Åååja, trodde det var sånn at man måtte bruke en eller flere faste oppskrifter som liksom fulgte med maskinen..ja,da så!:P hører bra ut, har lyst til å prøve=)

ORIGINAL: Nates Mamma

Kjøpte en wilfa etellerannet vi, den får superkritikker overalt på nettet - bortsett fra på den tv2 testen...men den velger jeg å overse når ALLE virker å være fornøyd. hadde den på kampanjepris på expert nå - nesten halv pris (499,-).

Har regnet på det: vi bruker MINIMUM 6000kr i året på brød og kaster minst halvparten rett i søpla. Jeg kan bake brød til vårt forbruk for ca 2500 i året...da tjener jeg forholdsvis fort inn de 500 maskina kosta!!! + jeg slipper på butikken hver dag!! Og kan bake små brød slik at vi slipper å kaste noe videre.

Vi har nok den samme som dere har kjøpt! Er superfornøyd..
Og som Isolde sa-- sånne ferdig blandinger er geniale de altså!! Står masse oppskrifter i bruksanvisningen også [:)]

ble i alle fall supergodt brød i dag!!! Brukte min vanlige oppskrift - litt av ditt og litt av datt, bare at jeg faktisk målte opp - pleier jeg aldri gjøre - slik at totalen ble lik som i grunnoppskrifta. da ble det superbra!!!!!!!

Back
Topp