Brødbakemaskin,hva anbefaler du??

to prinser

Elsker forumet
Hei!

Har tenkt å kjøpe brødbakemaskin no,men hva anbefaler dere
hva har dere hvis dere har,postivt/negativt?

Gjærne med bilde/link............................

Jeg synes ikke brødbakemaskin er noe å rope hurra for.. Tenkte det var GENIALT.. helt til jeg fikk det selv..
Brødene blir store og klumpete.. (kvadratiske) og den eltekroken sitter fast i brødet når den er ferdig...

Nei.. Nå har jeg kenwood kjøkkenmaskin, og elter brøddeigen der.. Resultatet blir MYE bedre. Og brødbakemaskina gikk til helvete ut når jeg fikk kenwooden i hus...[8D]

Okei,så det er ikkje noe bra altså.
Kas type hadde du da?

ORIGINAL: to prinser

Okei,så det er ikkje noe bra altså.
Kas type hadde du da?

OBH tror jeg..
Altså.. bra og bra.. de funker jo.. men jeg syntes iallefall det var kjipt med kvadratiske brød, der eltekroken måtte opereres ut..[8D]

Men det positive er jo at du kan tidsinnstille dem, slik at du får ferskt brød om morgenen..[:)] Men det er jo like forbanna kvadratisk da likevel...[8D]

Ja det er det,hmm tenke lit til da.
Men såg en at den laga avlangebrød.
Det går så mye brød her i huset[8D]

Vi har en Wilfa tror jeg...
Vi får ikke kvadratiske brød.
Det er flatt under og på sidene, men oppå er det buet...

Vi kan velge mellom lite, middels og stort brød...

Syns det var litt vanskelig å bli venn med den i starten,
men nå får vi fine brød hver dag! [:D]

Og ang eltekrokene, de sitter igjen nedi 'forma' og ikke i brødet [;)]

Hadde en før men husker ikke merket. Men jeg brukte og la maskina elte og heve deigen så tok jeg det i former og stekte det i steikeovnen da fikk jeg "normale" brød..[:D]

pass på at den lager store nok brød

vi har 2..gamle maskiner. som funker som bare det en Tefal..XL tror jeg den heter. og en som merket er vaska vekk på.
Den ene går non-stop her hjemme med glutenfrie brød. Vi synes resultatet blir SÅÅ mye bedre i brødbakemaskinen enn når jeg steker de glutenfrie i ovnen.

Den andre maskinen bruker vi i helgene. Steker brød over natta til frokost på lørdag og søndag. Med vanlig deig. får fine og luftige brød.

ORIGINAL: TurboThea

Hadde en før men husker ikke merket. Men jeg brukte og la maskina elte og heve deigen så tok jeg det i former og stekte det i steikeovnen da fikk jeg "normale" brød..[:D]

og det gjekk greit

ORIGINAL: tindra

vi har 2..gamle maskiner. som funker som bare det en Tefal..XL tror jeg den heter. og en som merket er vaska vekk på.
Den ene går non-stop her hjemme med glutenfrie brød. Vi synes resultatet blir SÅÅ mye bedre i brødbakemaskinen enn når jeg steker de glutenfrie i ovnen.

Den andre maskinen bruker vi i helgene. Steker brød over natta til frokost på lørdag og søndag. Med vanlig deig. får fine og luftige brød.

høres bra ut da,kas vanlig deig bruker du da?

det er kjekt den første tiden, men så blir den bare stuet vekk....de er jo så store, og er ikke noe pent å ha stående på benken...så jeg synes det bare er styr med det...

ORIGINAL: Lillepooh

Vi har en Wilfa tror jeg...
Vi får ikke kvadratiske brød.
Det er flatt under og på sidene, men oppå er det buet...

Vi kan velge mellom lite, middels og stort brød...

Syns det var litt vanskelig å bli venn med den i starten,
men nå får vi fine brød hver dag! [:D]

Og ang eltekrokene, de sitter igjen nedi 'forma' og ikke i brøde
t [;)]

Men det blir jo uansett et stort HULL i brødet...[8D]

Jeg har god erfaring med denne fra Wilfa [:)] Lager store, fine brød, som får ordentlig skorpe [:)] Eltekrokene sitter ikke fast i brødet når det vendes ut av forma, de er der de skal være [;)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg har god erfaring med denne fra Wilfa [:)] Lager store, fine brød, som får ordentlig skorpe [:)] Eltekrokene sitter ikke fast i brødet når det vendes ut av forma, de er der de skal være [;)]

Den ser god ut da,bruker du din mye og blir det hull i brødet etter eltekroken?
Har du link til den og kas wilfa merke er det?

bruker denne (dobbler den)

2.5dl vann (kaldt)
15g matolje
20g mørk sirup
1ts salt
100g sammalt hvete
250g hvetemel
70g solsikkekjerner
1.5 ts gjær

ORIGINAL: to prinser

ORIGINAL: Kattekvinnen

Den ser god ut da,bruker du din mye og blir det hull i brødet etter eltekroken?
Har du link til den og kas wilfa merke er det?

Er vel helst mamma som bruker den, er i bruk flere ganger i uka [:)] Blir to små avlange hull der eltekrokene har vært, men det merker du veeeldig lite til [:D]

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/andre-kjokkenapparater/BMA25/wilfa-brodbaker;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Takk,den virka grei.

Hmm det skal ikkje være enkelt å velge nei[8D]og enda verre å spørre gubben for han sier at det er berre opp til deg for det du som skal lage brød og ikkje eg..

Back
Topp