Brød

Jas26

Andre møte med forumet
Hei dere! Jeg lurer på når og hvordan dere introduserer brød til deres små? Jeg er så redd hun skal sette det fast. Har forsøkt å gi henne bitte bitte små biter, men de bare skyver hun ut igjen med tungen..
 
Har gitt brødskive delt opp i småbiter med leverpostei, det var litt vanskelig å svelge... Så jeg gir det noen uker og prøver igjen.
 
Jeg begynte mellom 6-7 måneder en gang. Tok det veldig rolig. Blandet litt i smoothie eller så hadde jeg leverpostei, kaviar eller prim på. Tok kun veldig små biter med mykt brød. Gikk veldig bra. Ble biten for stor kom den ut igjen. De smatter jo veldig mye på brødet før det svelges så er jo blitt veldig mykt før det treffer halsen :)

Nå spiser han godt med brød og jeg har begynt å lage middagen noe grovere også :)

Lykke til!
 
Hmm kanskje hun ikke er helt klar for brød, husker ikke hvordan det var med storebroren:)
 
Jeg begynte å gi brød når hun var 6 mnd (snart 8 mnd nå). Startet med veldig små biter. Leverpostei er godt som pålegg.

Har også knust banan og most brødet sammen i en skål + vann.

Nå gir jeg brød i staver som hun spiser selv. Det er stor stas.

Tilbyr også vann ved siden av.
 
Spiser samme brød som oss, men plukker ut de største frøene. Får små biter enn så lenge.
 
Back
Topp