Brød til barna.

Lilla-87

Forumet er livet
Hva slags brød gir dere barna?
Jeg har baka glutenfritt brød av en lys brødmix, siden hun har reagert på alt med gluten i tidligere.
Nå har vi prøvd med litt gluten (både via grøt og pålegg) og det ser ut til å gå bra. Er litt usikker på hva slags brød jeg kan begynne å gi henne.. Hvordan gjør dere det?
Tenkte kanskje å starte med en loff av noe slag, evt ha i litt havregryn og/eller sesamfrø.

Bakte selv men så glemte jeg det av og han har fått smake helgrovt kjøpebrød :-o

Men det går bra med grovbrød og frø? Ser for meg at det blir sår rumpe av for masse frø.:p

Her får Emmeth mors hjemmelaga grøvbrød som man får kjøpt på Kiwi, det smaker utrolig godt og holder seg ferskt lenge:)

Vi baker av og til selv de ferdigpakkene man kjøper i butikken. Havtebrød og flerkornbrød. Ellers kjøper vi grovt og halvgrovt. Loff klaker seg i munnen så det får hun ikke mer av enda. Var veldig obs på frø i starten, men nå spiser hun f.eks linfrø og andre små frø som jeg ikke aner hva heter. Gulrotbrødet på eurospar holder seg også veldig lenge :-)

Vi har ikke forsøkt med så mye brød enda, men det blir vel ingers rugbrød:-)

Vi baker av og til selv de ferdigpakkene man kjøper i butikken. Havtebrød og flerkornbrød. Ellers kjøper vi grovt og halvgrovt. Loff klaker seg i munnen så det får hun ikke mer av enda. Var veldig obs på frø i starten, men nå spiser hun f.eks linfrø og andre små frø som jeg ikke aner hva heter. Gulrotbrødet på eurospar holder seg også veldig lenge :-)
Nei, det var det jeg tenkte - å styre unna for mye/store frø. Sesamfrøene er grei tenker jeg, siden de er små og forholdsvis myke. Ellers unngår jeg solsikkefrø og linfrø til å begynne med tror jeg.. Kan ikke akkurat peise på med glutenbrød med masse frø i helt i starten. ;)

Har heller ikke gitt Liana så mye brød enda.. fått smake bitte litt på halvgrovt brød.. men hun HATER "klumper", så blir bare masse grimaser og surr :P Gikk faktisk bedre med fullkorn polarbrød.. så skal prøve det igjen :) kan vel innrømme at vi har aldri tenkt så mye på om det er gluten eller ikke.. men heller på hvor sunt brødet er.. og jeg takler ikke brød med hele korn, så jentene har det nok fra meg :P

Hvis brødet blir for grovt tar det veeeeldig lang tid for henne å tygge og svelge det! Blir nok for kompakt! Så brødet kan godt være grovt, men burde nok være luftig og lett å smatte i seg ;)
Har ikke hatt ork til å bake i det siste, så kjøper barnebrød til henne på Coop. Det er ikke tilsatt e-stoffer og lite salt i! Det liker hun veldig godt! :)
Skjærer det opp og fryser ned, så tar jeg opp ei skive i slengen til henne ;)

Hvis brødet blir for grovt tar det veeeeldig lang tid for henne å tygge og svelge det! Blir nok for kompakt! Så brødet kan godt være grovt, men burde nok være luftig og lett å smatte i seg ;)
Har ikke hatt ork til å bake i det siste, så kjøper barnebrød til henne på Coop. Det er ikke tilsatt e-stoffer og lite salt i! Det liker hun veldig godt! :)
Veldig snertent med ferdige skiver i frysern, ja.:) Fikk ikke bakt i dag da, men skal få gjort det iløpet av uka.

Det brødet må vi prøve :D

Back
Topp