Brød kontra grøt?

_mari_

Elsker forumet
Karoline vil ikke spise grøt på kveldene lengre.. det er en evig kamp for to tre skeier...
I dag ga jeg opp og ga henne en brødskive med leverpostei, etter å ha kjmpet med grøten i 30 min...
Brødskiven gikk ned på høykant.
Er det ok kvelds med skive og melk?
Ett annet tips jeg fikk var å prøve 12mnds grøt med mer smak på.. men kjenner jeg er litt skeptisk til det...

Har du prøvd ¨å blande noe mer i 8 mnd grøten da? F.eks noe frukt eller noe?

ORIGINAL: venter_spent

Har du prøvd ¨å blande noe mer i 8 mnd grøten da? F.eks noe frukt eller noe?

Ja hun nekter å spise... klemmer munnen igjen, eller spytter det ut..
SPiser til frokost, men vil ikke ha til kvelds...

Akkurat samme problemet her med grøten, hun tar 3-4 skjeer max. Gikk litt bedre med bananbiter oppi et par ganger, men nå er det stopp også. Gir heller brødskive som hun vil ha og melk etterpå da[:)]

Hun spiser grøt tidligere på dagen? Da er det helt ok hvis hun vil ha skive tenker nå jeg!!! [:)][:)][:)] Måltidene skal jo være koselige- ikke en kamp!

Hun spiser grøt til frokost...

Gutta her spiste aldri grøt, likte det ikke.
Brødskive er da helt greit og det er da jern i leverpostei.
Kos dere med skive dere[:D][:D]

Leon har grøt nekt, så han spiser brød og middagsglass og masse frukt. Tenker han bare trenger en liten pause fra grøten.. Vi hr prøvd flere forskjellige typer grøt uten å lykkes med det.

Så det går nok helt fint :)

ORIGINAL: _mari_

Karoline vil ikke spise grøt på kveldene lengre.. det er en evig kamp for to tre skeier...
I dag ga jeg opp og ga henne en brødskive med leverpostei, etter å ha kjmpet med grøten i 30 min...
Brødskiven gikk ned på høykant.
Er det ok kvelds med skive og melk?
Ett annet tips jeg fikk var å prøve 12mnds grøt med mer smak på.. men kjenner jeg er litt skeptisk til det...

er vel ikke noe problem å gi brødskive til kvelds. Vanligvis er det konsistensen på grøten som er forskjellig, og det er vel mer klumpete med 12 mnd. Sikkert ikke så mye annet egentlig.

Back
Topp