Brød isteden for grøt?

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Hvis baby spiser en skive brød med leverpostei/prim får han i seg samme næringstoffer som ved 1 posjon grøt?

Mini er ikke veldig glad i grøt..

Hvis baby spiser en skive brød med leverpostei/prim får han i seg samme næringstoffer som ved 1 posjon grøt?

Brød er korn, grøt er korn :) Kan fint gi brød istedet for grøt :)

Tenkte de hadde tilsatt noe som ikke er i brød?
Kommer vel anpå hva slags grøt du bruker. Jeg bruker Holle sin grøt, og det er bare frysetørket korn. Vet ikke med andre merker, noen er vel tilsett noe melkepulver kanskje, og jern hvis ikke jeg tar feil. Men det tar du igjen med pålegg :)

Det går nok veldig bra :) Her får jr og meir brød enn graut :)

Tenkte de hadde tilsatt noe som ikke er i brød?
Hvis du gir mm eller mme så får jo ungen det aller viktigste der. Da mangler det bare jern, og det er det jo i brød med leverpostei eller sprett prim.
Det er mange unger som ikke spiser grøt:)

Ja du kan fint gi brød istedenfor.

Grøt inneholder melk (enten i form av pulver eller at du blander med mm/mme istedenfor vann), så jeg ville gitt melk til brødmåltidene for at de skal bli fullverdige. Velg grovt brød pga jern. Heller det enn finbrød med prim tilsatt jern.

Nikolai spiser også mer brød enn grøt nå. Synes det er fint at han nærmer seg vårt vanlige kosthold jeg :-) varierer hvilket pålegg vi bruker ( leverpostei, makrell i tomat, skinkeost, avokado og banan )

Karl spiser ikke grøt mer - får omtrent hysterisk anfall om jeg finner frem grøt når han vil ha brødskive...

HS sa at så lenge han spiser et godt brød har det ikke noe å si om han spiser grøt eller brød :)

Gi grovbrød da det har jern i seg ;) Vi gir ikke grøt, men grovbrød med ok fra legen :)

Sånn btw så er det mange babygrøter som er laget lå siktet hvetemel. Grovbrød er da bedre:) Bedre mer næringsstoffer fra mat enn tilsatt kunstig - taes bedre opp i kroppen. Det var vel fedon Lindberg som sammenlignet babygrøt med kakebunn til bløtkake ;) :p

Sånn btw så er det mange babygrøter som er laget lå siktet hvetemel. Grovbrød er da bedre:) Bedre mer næringsstoffer fra mat enn tilsatt kunstig - taes bedre opp i kroppen. Det var vel fedon Lindberg som sammenlignet babygrøt med kakebunn til bløtkake ;) :p
Kan være greit å kikke på innholdsfortegnelsen før man kjøper :)

Back
Topp