Brød i forhold til grøt?

Horomonella

Gift med forumet
Sønnen min er vandt til å få grøt til frokost, da blander jeg 140ml vann med grøtpulver. Men nå skal jeg da begynne med brød til frokost, problemet er bare at jeg ikke vet hvor mye brød som må til, før den tilsvarer den mengden han får med grøt??? I dag spiste han en liten brødskive + en liten (120ml) flaske med mme. Er det lite eller mye i forhold til det han fikk før?

Linnea spise alt fra en halv til en skive til frokost.

La han spise det han orker du.. (hvis han ikke er en sånn type som ikke har magemål da..)

jenta vå her spiser ca 1 brødskive uten skorper og 100 ml mme til frokost.

så gutten din ville jeg nok gitt 1- 1,5 brødskive og 120 ml mme. siden han ikke har magemål må det reguleres litt.
men kan jo hende han endrer seg med brød siden det er litt tyngre enn grøten.

Ja da blir det litt anderledes.. Har ei ganske småspist frøken jeg da ser du [:D]

Men en venninne av meg har en gutt og han spiser til han kaster opp. Så hun må posjonere alt for han [&:]

fikk beskjed på helsestasjon at man ikke skulle bytte ut grøt med brød, var mye mer næring i grøten.. skulle da heller gi brød til lunch.. [:)]

ORIGINAL: stine21

fikk beskjed på helsestasjon at man ikke skulle bytte ut grøt med brød, var mye mer næring i grøten.. skulle da heller gi brød til lunch.. [:)]

Gir brød til frokost jeg da, og heller grøt til lunsj eller kvelds.. Hun er så grøtlei, og liker mye bedre brødskive [:)]

ORIGINAL: fruluna

Gir brød til frokost jeg da, og heller grøt til lunsj eller kvelds.. Hun er så grøtlei, og liker mye bedre brødskive [:)]

ja da blir det jo det samme[:)]veldig grøtlei her også...

Min helsesøster sa akkurat omvendt til meg, at jeg skulle bytte ut grøten med brød... Men han får kun brød til frokost da, og grøt til kvelds.

ORIGINAL: Arize

jenta vå her spiser ca 1 brødskive uten skorper og 100 ml mme til frokost.

så gutten din ville jeg nok gitt 1- 1,5 brødskive og 120 ml mme. siden han ikke har magemål må det reguleres litt.
men kan jo hende han endrer seg med brød siden det er litt tyngre enn grøten.

Gutten min spiser ALT han får, så jeg tør ikke gi han så mye. Men det høres fornuftig ut med 1-1,5 brødskive og 120ml mme.

Back
Topp