Brød eller 2x grøt

Tuwi

Elsker forumet
Jeg lurer på om snuppa får i seg nok mat. Hun gir veldig sjeldent uttrykk for at hun er sulten, men det kan være fordi vi har veldig gode rutiner på måltidene, og at hun derfor aldri "rekker" å bli SKIKKELIG sulten.

Men hun får liksom egentlig bare middag og grøt, så får hun også litt skive om morningen og frukt på formiddagen. Men det er jo ikke så altfor mye, hun har jo ikke tenner enda.

Til middag spiser hun bare tilsvarende et halvt glass, og til kvelds spiser hun rundt en porsjon grøt. Skiven hun får om morningen er under en halv skive og av frukt spiser hun en liten bit banan (1\4) eller 3 isbiter med hjemmelaget fruktmos.

Hun får pupp før måltidene, bortsett fra på kvelden. da får hun etterpå. Men i det siste har det vært noen ganger at hun ikke drikker noe særlig rundt middagstider. Så jeg lurer egentlig på om dette høres lite ut???

Burde jeg kanskje gi henne grøt på morningen istedet for litt skive?!
Hvordan gjør dere andre det?

Jeg ville byttet ut skiva med grøt ja, for å få i henne mer væske og mer vitaminer/jern, hvis du bekymrer deg for væskeinntaket. Hvordan er det med tissebleier, er det mange og våte? Ellers så er det vanskelig å si hvor mye væske hun får i seg, mtp at hun får pupp. Så bleiene er nok den beste indikatoren[:)]

Her er det pupp om morgenen + 150 ml mme (varierer)
Så er det 1 fruktbeger og kanskje 120 ml mme
En halv porsjon grøt + et par slurker vann
Halvt middagsglass + 120 ml mme
240 ml mme
Noen teskjeer grøt

Varierer litt, men sånn ca slik. Noen dager får han i seg myye mindre.

Tror jeg hadde byttet skiven med grøt ja. Får mer veske i seg og er vel litt mer næring i grøten også?
Frokost: 150-200ml mme
Lunsj: 1porsjon grøt+100ml mme
Middag: 1/2glass middag+100-150ml mme
Kvelds: 1/2-1porsjon grøt+100-150ml mme
Sen kveld/natt(23-00.00): 100-150ml mme

Nå er Melissa ikke helt i form så de siste dagen har hun ikke spist særlig, men idag har matlysten kommet tilbake. Er jo litt varriasjoner til vanlig også hvor hun har dager der hun spiser litt mindre.

Det anbefales å holde på to grøtmåltider opp mot året pga at grøten er beriket med jern og vitaminer.[;)]
Her har jeg begynt å gi litt brød på dagen. Morgen og kveld får hun grøt.

frøkna her får grøt morgen og kvel og middag ute på dagen.bytter i mellom godnatt grøt på glass og grøt i pulverform..fungerer bra..ville ha gitt grøt enn ei brødskive..vil vente med det her.vente til hun nærmer seg året..[:D][:D]

Back
Topp