Brått strikkelyst....

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har et pr nøster Kanui regnbuegarn liggende som jeg engang for flere år siden kjøpte, og lurte på å lage et nøstebarnteppe av.

Jeg lurer på om jeg må lage det til bittelille...

Storebror har et naturhvitt et med blå heklakant, det eneste ever jeg har strikket frem og tilbake, alle de andre jeg har strikket er på skrå.

Lillesøster har et med første halvpart naturhvit, og andre halvpart strikket etter oul, rosa.

De har teppene sine enda og bruker dem i bilen på morgenen på vinteren og ellers som koseteppe.

Bittelille må selvsagt få sitt eget teppe. Jeg har nok flere ulike farger av garn som egner seg liggende, men tanken på det regnbueteppet ligger der...

Også "må" jeg jo strikke et hentesett av et slag, dette blir jo en vinterbaby. Ikke at vi ikke HAR, men noe nytt må vel denne også få...

Til august-storebror strikket jeg fuglemammas body og ei enkel bukse i samme garn (altså tynt garn ala nøstebarnteppet) og lue til.

Til februar-lillesøster strikket jeg.... vel, et klassisk hentesett med jakke og bukse og lue, men det ble ferdig etter t hun var født, det hun ble "hentet" i, i praksis "båret opp" i var den samme hvite buksa jeg strikket til broren, bare byttet snora i livet fra blå til rosa, og en rosa kjole. Hun er nemlig ikke "hentet" lenger enn fra kjelleren, hun er født hjemme.

Så Bittelille må jo også få noe, men jeg aner jo ikke om de er gutt eller jente, så å begynne med et teppe virker greit.

Flere med baby-strikke-dilla?

Er så koselig med babystrikking! Begynte selv å strikke for fullt da jeg var gravid sist :)

Har et eplegrønt Nøstebarnteppe til min yngste og den fargen er så utrolig fin - både til jente og gutt :)

Gleder meg til å se bilder, om dere vil vise etterhvert :)

Åja, definitivt bilder

Jeg tror nok jeg har garn i farger som går til begge kjønn, sannelig ikke sikker. Utover regnbuen altså, den går. Det tror jeg blir både gøy å strikke og fint å se på

Det første som skjedde noe jeg begynte å grave i kurven var dog at jeg fant et påbegynt teppe i rosa babyull.

Det skal ikke bli så stort da, mer 50*50 cm i stedet for 1*1 meter, for det er til ei dukke. Storebror sin dukkegutt har, så lillesøster sine dukkejenter vil ha.

Hun blir nok bra furten om jeg begynner å strikke til bittelille som hun ikke vet om, før dukka hennes.

Mannen sier at jeg må bare sette igang, men huske at vi har mye annet å gjøre også. Rydde hele huset, nytt rom til eldste, finne plass på vårt rom til baby, pusse opp badet... Jada.

Jeg begynte å strikke litt i vinter. Så er veldig ny i det, men blir vel strikking nå fremover tenker jeg :D

Jeg begynte da jeg ble gravid med eldstemann. Han er 6,5, så det er noe over 7 år siden jeg begynte.

Det regnbuegarnet er nydelig. Tror jammen jeg må bestille det etterhvert og strikke teppe til bitteliten.

Jeg har to søstre og ei mor som strikker masse. Så kommer til å få noe strikk derfra også tenker jeg.

Jeg elsker å strikke!! Tror ikke jeg skal strikke teppe men plutselig ombestemmer jeg meg. Har en del strikkeplagg fra de to andre men må jo strikke noe helt nytt til denne også.. Akkurat nå holder jeg på med mariusjakke med hette til lillebroren min.

Jeg strikker mye til vanlig og det blir vel ikke noe mindre nå :p Den kommende mormoren har også helt strikkedilla, så vår lille kommer ikke til å mangle strikket tøy ihvertfall :D passer bra i januar det :)

Begynte å hekle på et bølgeteppe for 8 mnd siden i fine unisexfarger, men ble lei og la det vekk et eller annet sted. MEN NÅ som det kan hende at det kommer en liten skapning i januar må jeg jo finne det frem og fullføre☺️. Kan lage to og så kan den jeg liker minst gå til svigerinnen min som ble gravid 2 (!) uker før oss☺️
ImageUploadedByBV Forum1430556780.300091.jpg

Fint det

Blir jo sånn unisexfarger om jeg strikker i kanui regnbue også, men vi får se. Jeg har ikke helt landet på hva jeg skal gjøre til bittelille, men tror der blir noe slikt

Har begynt å krible, ja :)
Er så utrolig mye fint man kan lage, så sliter veldig med å bestemme meg for hva jeg skal lage :)
Men må nok bli hvertfall ett hentesett :)

Har så veldig lyst til å strikke hentesett!! Men vil helst ha rosa/blått, samtidig som jeg ikke vil vite kjønn :-P Umulig med andre ord...! :-)

Jeg skal strikke en Snorkedress fra Pickles i nøytrale farger og så skal jeg strikke/sy ny vognpose. Kommer nok også til å strikke bukser, gensere og luer :p Gleder meg dødsmye til å strikke små plagg igjen..tar en liten evighet med klær i størrelse 4år til snuppa :D:p

Ellers har jeg hekleplanene klare for vognpynt og koseklut. Må bare vite kjønnet først :p

Lillesøster på fire lurer på om ikke jeg kan strikke en kjole til henne.... helst til sommeren.... as if, kjenner jeg meg selv rett blir det ikke før til jul, og med teppet til bittelille, til NESTE sommer?

Åh, som jeg har lyst til å strikke! Men vil så gjerne strikke rosa eller blått... For bare noen år siden hadde jeg ikke villet hatt noe så stereotypisk som blått/rosa, men nå synes jeg det er hyggelig :-P Men kan jo for det første ikke velge farge når jeg ikke aner kjønn (og vil egentlig ikke vite det) og for det andre så kan jeg jo ikke sitte med det og ha to unger her som lurer på hva jeg strikker og til hvem ;-)

Derfor like greit at jeg strikker et rosa babydukke teppe enn så lenge. Men med ca 55 masker igjen på pinnen (minker en for hver pinne) er vel det ikke så lenge igjen på det. Da har jeg lovet en "superheltmaske" (pannebånd med hull til øynene?) til dukka til guttungen, og deretter har jeg veldig lyst til å begynne på det teppet jeg innledet denne tråden med å snakke om, men jeg har også to unger som vil lure på hva og til hvem. Lillesøster vil dessuten jeg skal strikke kjole til henne... Det kommer til å ta lang tid, og jeg har jo altså det teppet som tar lang tid (fordi det er litt kjeeeeedelig deler av veien....) også vil jeg strikke et type "hentesett" til babyen også, etter oul, siden jeg tenker at jeg vil vite kjønn, tror jeg... eller så blir det i gul/grønn om vi bestemmer oss for å få en overraskelse....

Da har jeg startet på et sett til bittelitte i magen. Rillebukse og rillejakke i hvit og brunt :) blir strikket i smug på kveldstid så ikke storesøster spør hvem det er til.

Jeg begynte å strikke da jeg ventet kommende storesøster (for nesten nøyaktig to år siden). Var litt overambisiøs og begynte på ei sparkebukse med mønster :) Denne ble jeg selvfølgelig ikke ferdig med...ble litt frustrert da jeg gikk to uker på overtid og gadd rett og slett ikke å strikke ferdig :/ Men til denne spiren blir buksa ferdig, bare litt igjen nå! Og har kjøpt inn garn til genser som er litt lettere å strikke, så denne gangen satser jeg på å bli ferdig! :) Har dessuten blitt en del flinkere å stikke ;)

Jakka til "hentesettet" til lillesøster ble ferdig etter at hun var født. Det var helt greit. Hun trengte det ikke. Skulle jo bare hentes fra kjelleren så hun fikk på kjole. Ikke bukse og jakke.

Back
Topp