Brått alene med nyfødt og en 2 åring

Lotta915

Glad i forumet
Noen gode råd til nylig alenemor? Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å følge opp begge to. Jeg har ikke nettverk til det her..

God klem til deg ❤️

Går eldste i barnehagen? Hvor mye vil far ha kontakt? Ingen familie i nærheten?

Først av alt: ring familievernkontoret, de skal uansett blandes inn når det er barn involvert.

God klem til deg ❤️

Går eldste i barnehagen? Hvor mye vil far ha kontakt? Ingen familie i nærheten?

Først av alt: ring familievernkontoret, de skal uansett blandes inn når det er barn involvert.

Eldste går i barnehagen. Far kommer og går som han vil uten noe fast. Han ville helst ikke til fvk, men må det om jeg skal få litt økonomisk støtte.

Mulig pappa'n får seg jobb hvor han er borte hele uka og kun hjemme i helgene. Så da blir det helger han kan velge å ta med seg barna.

Noen gode råd til nylig alenemor? Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å følge opp begge to. Jeg har ikke nettverk til det her..
Vil bare sende deg en god klem. Jeg er ikke alene,men har to tette med 19 mnd mellom. Det blir lettere etterhvert med de to små, den minste blir mer robust, den eldste mer vant å dele seg med andre. De får mer glede av hverandre og kan også både forstå mer og underholde seg selv og hverandre mer. Å stå i det alene må være veldig tøft, men det blir bedre og lettere det også.

Familievernkontoret kan hjelpe deg og dere å få på plass det som trengs av avtaler mellom dere osv. Ikke vær redd for å spørre dem hvis du ikke forstår hva de mener eller hvilken betydning en del valg dere må gjøre har.

Huff sender en god klem til deg. Har tre tette barn. Er ikke alene med de, men er mye med de alene pga samboers jobb. De første ukene med nyfødt er unntakstilstand uansett om man har barn fra før eller en mann. Jeg ville snakket med helsesøster om du kommunen du bor i har noen form for familiehjelp. Mange kommuner har frivillige som hjelper til i situasjoner med små barn og lite nettverk. Så vil jeg si at det vil bli bedre når babyen blir større og kommer inn i rutiner!

Eldste går i barnehagen. Far kommer og går som han vil uten noe fast. Han ville helst ikke til fvk, men må det om jeg skal få litt økonomisk støtte.
Fvk har han ikke noe valg på. De skal inn i bildet om det er barn involvert i samlivsbrudd. Ring dit idag :)

Ønsker deg lykke til, legger ikke ut noe her på ett åpent forum men ta kontakt med fvk, dem er veldig greie å snakke med både alene og under mekling.

Vi skal også til familievernkontoret, han mener det er dårlig gjort av meg, sånn må det bli som flere her inne også skriver.

Har ikke noe nettverk jeg heller, gruer meg fryktelig til å ta alle disse kampene helt alene.

Jeg sender deg en kjempe stor klem over forumet:Heartbigred selv om jeg beklagelig ikke har noen råd så er du i hvertfall ikke alene om å være alene.

Har ordnet med det nå.
Så bra! Håper du kan få hjelp og senke skuldrene dine litt etterhvert. Jeg har ikke så mange råd eller erfaring med din situasjon, men en klem og varme tanker kan du ihvertfall få. Lykke til!

Back
Topp