Bråslutte på Lutinus?

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Jeg skulle egentlig sluttet på Lutinus nå sist Fredag, men etter og ha lest mye forskjellig turte jeg rett og slett ikke. Har lest en del om både at det er feil og bråslutte men også at mange bruker det mye lenger enn i 14 dager. Porsgrunn sa det var helt trygt og slutte nå og pga griset frister det veldig, men jeg er jo liiivredd noe skal gå galt...

Skjønner deg veldig godt. Var livredd selv, så jeg tok en g.test to dager før blodprøva for å sjekke om den var positiv så jeg kunne ringe riksen og høre om jeg kunne fortsette på lutinus. Jeg så for meg at bråslutt= sa, men jeg fikk beskjed om at det ikke var bevist en sammenheng der og at kroppen produserer progesteron selv. Har gått bra hittil og det er noen uker siden jeg var ferdig ned lutinusen:)

Skjønner deg veldig godt. Var livredd selv, så jeg tok en g.test to dager før blodprøva for å sjekke om den var positiv så jeg kunne ringe riksen og høre om jeg kunne fortsette på lutinus. Jeg så for meg at bråslutt= sa, men jeg fikk beskjed om at det ikke var bevist en sammenheng der og at kroppen produserer progesteron selv. Har gått bra hittil og det er noen uker siden jeg var ferdig ned lutinusen:)

Ahh, da spørs det om jeg ikke kutter ut! Er jo noe skikkelig griseri så ser frem til en lurinusfri hverdag :-) Takk for svar :-D

Jeg gikk riktignok på crinone men jeg turte ikke å slutte så jeg brukte til uke 10-11 ca. Men trappet ned underveis. Spurte riksen om jeg kunne fortsette og de sa jeg ikke trengte det men for min egen trygghet kunne jeg det.

Jeg tok lutinus frem til 9+5 fordi jeg ikke har turt å slutte. Men når jeg sluttet så trappa jeg trinnvis ned. Først gikk jeg på de tre dager om dagen, så to ganger og så en. Plutselig så glemte jeg den og da var det gjort ;) visstnok så produserer alle eggposene som de har tømt progesteron, så skal være helt trygt å slutte. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg tok lutinus frem til 9+5 fordi jeg ikke har turt å slutte. Men når jeg sluttet så trappa jeg trinnvis ned. Først gikk jeg på de tre dager om dagen, så to ganger og så en. Plutselig så glemte jeg den og da var det gjort ;) visstnok så produserer alle eggposene som de har tømt progesteron, så skal være helt trygt å slutte. Hvor langt er du på vei nå?

Teor jeg skal være 4+6! Tiden går sååå sent :-)

Er akkurat i samme situasjon selv.
Tok den siste pillen jeg hadde i går ettermiddag. Men ser nå at jeg fortsatt kan ta ut mer på resepten jeg har....så har sterkt vurdert å løpe ned til apoteket nå og ta ut en til pakke.
Slik vil jeg da kunne trappe ned til 1 pille om dagen. Er jeg helt gal hvis jeg gjør dette? :wacky:

Tok den siste pillen jeg hadde i går ettermiddag. Men ser nå at jeg fortsatt kan ta ut mer på resepten jeg har....så har sterkt vurdert å løpe ned til apoteket nå og ta ut en til pakke.
Slik vil jeg da kunne trappe ned til 1 pille om dagen. Er jeg helt gal hvis jeg gjør dette? :wacky:

Ikke gal i det hele tatt, hadde lett gjort det selv ;)
For oss som lever i denne bobla er det nok helt naturlig å ha noen livbøyer å klamre seg til, uansett om vi egentlig behøver dem eller ikke :p

Livbøyer er rette ordet ja [emoji23] blir helt stressa av dette her [emoji26]

Jeg gjorde det samme pluss at jeg ba Porsgrunn om mer. Så nei du er ikke gal eller hysterisk [emoji4][emoji4]

Da har jeg hentet ut siste pakken med lutinus, og kjører på med 1-2 piller om dagen til det er slutt [emoji38]

Takk for alle innspill, føler meg mye bedre [emoji4]

Fikk beskjed om å trappe ned ikke bråslutte.

Jeg fikk også beskjed om 14 dager så helt slutt. Ingen nedtrapping nødvendig sa de. Var også bekymret pga det jeg leste om så ulike beskjeder. Dette er i Bergen. Gikk bra med meg da:happy:

Har født to barn til termin etter IVF, et etter ferskforsøk med progesteronstøtte kun i rugetiden, og et etter fryseforsøk i styrt syklus med medisiner frem til uke 10. Var aldri snakk om å trappe ned, kuttet brått og brutalt med begge to :)

Jeg skulle egentlig sluttet på Lutinus nå sist Fredag, men etter og ha lest mye forskjellig turte jeg rett og slett ikke. Har lest en del om både at det er feil og bråslutte men også at mange bruker det mye lenger enn i 14 dager. Porsgrunn sa det var helt trygt og slutte nå og pga griset frister det veldig, men jeg er jo liiivredd noe skal gå galt...

Jeg hadde progesteronstøtte ut uke 10. Både min spanske klinikk og min norske hadde samme retningslinjer her. Forskjell egentlig på klinikkene var at den spanske sa jeg kunne slutte helt etter 10uker og den norske sa at jeg kunne trappe ned om jeg ville. Trappet ned jeg og var selvfølgelig livredd siden jeg aldri hadde kommet så langt.

Back
Topp