Brå ammeslutt

HalfMoonRun

Betatt av forumet
Datteren min på 15 mnd har de siste månedene fått pupp bare på natten. Hun har lite matlyst og spist svært lite.
Var på kontroll på helsestasjonen og der viste det seg at hun har hatt et fall i kurven sin senere tid. Jeg ble derfor nesten tvunget til å avslutte ammingen med en gang, slik at hun får opp matlyst på dagen og at hun får i seg det av næringsstoffer hun trenger. Som sagt, så gjort. Men nå sliter jeg med en melkespreng av en annen verden! Jeg har pumpa for å få ut litt, som etter bare fem minutter viste seg og være godt over 100ml per pupp. Noen som har noen tips slik at melkesprengen går over? Er så redd for å få brystbetennelse...

Bind et sjal stramt rundt brystene, pass på at det blir jevnt.
Kontakt lege for å vurdere tabletter.

Kål? Hva skal den gjøre?
Eller salatblader? Cabbage på engelsk i hvert fall. Så på instagram at ei skulle slutte å amme og hadde spreng, og det var tusen kommentarer på at hun måtte prøve "cabbage" i bh'en.

Det er ikke vits å ringe lege ang medisiner for å stoppe produksjonen. Måtte stoppe for 2 uker siden pga sykdom. Var hos legen, hun var usikker på medisinene så hun ringte til ahus for å høre hva hu kunne gi meg. Der fikk hun beskjed om at det var alt for sent, tablettene må tas innen 24 etter fødsel. Hvis man skal stoppe produksjonen etter det så må man gjøre det på egenhånd. Jeg hadde på meg stram bh, hadde ull ammeinnlegg for å unngå betennelse. Og pumpet vekk den værste sprengen, men viktig å ikke pumpe mye. I løpet av 3 dager var jeg tom for melk, og jeg slet mye med spreng og overproduksjon. Så her gikk det fort:)

Så kjipt at du ikke får amme! Du har jo masse melk. Det kan ikke være at hun bare har en liten periode hvor hun spiser litt mindre, men som kan gå over av seg selv? Er hun gammel? Stakkars dere :/

Aha, leste nå 15 måneder :) da er hun jo "stor". Trodde det var snakk om en liten baby. For min hjalp det veldig å slutte ammingen. Matlysten ble mye bedre, og litt godt å få tilbake kroppen sin :)

kjenner jeg reagerer på helsesøsters "ordre" her altså. morsmelk er fremdeles mat, ja selv om de er over 1 år!! så det å kutte en næringskilde for å håpe at en annen næringskilde frister mer då er jo bare ja et sjansespill.
Ville heller "snudd" på matesituasjonen hvor barnet heller får den fasteføden først og så supplere på med puppen på slutten av måltidet. slik at du ikke får den "brå slutten" men at det over tid blir "trappet ned på".
fall i kurvene kan komme av mange ting, som endret aktivitetsnivå, sykdom, ting som hvor ofte har barnet bæsjet kan ha en innspilling på VEKTEN.
for å måle VEKST så er det både vekt, lengde, og hodemål som legges sammen.
Mvh ammehjelper

Back
Topp