Bortskjemte drittunger!!!

W1ke

Elsker forumet
Han er arbeidsledig, å gidder ikke søke jobber der og der, fordi det ikke er godt nok betalt!
Hun er arbeiddsledig og gravid. 
De bor i leilighet til 8000kr mnd + strøm, som sosialen betaler for. 
Nå har de fått 3000 i etableringsstønad fra nav, som skal gå til møbler og kjøkkenutstyr. Men det klarer de ikke skjønne hvordan det skal rekke til.

Satt å hjalp dem å lete på nettet og tenkte gjennom om vi hadde noe de kunne få. Joda, de tok gjerne imot brukt,men det måtte passe inn da. Altså farger, stil osv, ikke bare str.

OMG...! Bortskjemte drittunger. Man skulle tro det var viktigere å ha en sofa å sitte i å et bord  spise ved, enn hvordan det så ut!

Man kommer langt med et strøk maling og et pledd på sofaen om det var det altså...
Gidder faktisk ikke tilby dem noe som helst, verken av ting eller hjelp om det skal være på den måten...

Bare jeg som mener denne oppførselen er helt horribel?

Hehe, hvis det er tilfelle at dette stemmer, så mener jeg sånne folk fortjener ikke å få noen hjelp. Det er dessuten bedre å ha en lusebetalt jobb når man søker jobb, enn å ikke ha noen jobb i det hele tatt. Det viser at man har arbeidslyst og duger til noe. Et sted må man uansett begynne. Men jeg tror nok ikke disse er de eneste, dessverre. 

Er nevøen min det er snakk om ;) Og dette er bare toppen av alt... Kunne sittet å skrevet bok på 300 sider bare med sutteret hans, så kommer hennes i tillegg...

Dette var bare det jeg fikk servert på facebook i kveld :/

Jaja, du har prøvd. Nå kommer verden til å innhente dem snart.

Åh halloen! Jeg forstår deg godt jeg. Jeg hadde heller ikke hatt lyst til å hjelpe når de ikke engang klarer å se at det finnes noe annet enn å ha alt i matchende stil og at alt skal være så fint og flott. Stua vår er stappa av ting som ikke "passer" sammen i det heletatt, men vi lever da et godt liv her fordi om! Vi har et stuebord med riper og skrammer, men det gjør jobben sin. Dessuten ville jeg ikke hatt et annet bord for nå har vi en liten gutt som skraper og banker med ting. ;-) Vi har veggseksjon som vi har arvet av en onkel til samboeren min. Det er så vidt den henger sammen, men den har plass til tingene våre. Resten av møbler er ting vi har kjøpt eller fått billig fra finn.no og sånt. Klart 3000 er ikke såå mye hvis man tenker at man skal ha alt nytt. Men det går faktisk veldig fint an å kjøpe brukte ting! Da får man MYE for de pengene. 

ja..du beskrev det godt..bortskjemte drittunger!

Og så har de i tillegg valgt å sette et barn til verden? Lykke til .... emoticon

Papillon skrev:
Hehe, hvis det er tilfelle at dette stemmer, så mener jeg sånne folk fortjener ikke å få noen hjelp. Det er dessuten bedre å ha en lusebetalt jobb når man søker jobb, enn å ikke ha noen jobb i det hele tatt. Det viser at man har arbeidslyst og duger til noe. Et sted må man uansett begynne. Men jeg tror nok ikke disse er de eneste, dessverre. 

ENIG!!

Nei, vet du hva! Da får dem bare ha det så godt. Jeg hadde ikke giddet å hjelpe dem da!

Haha, lykke til videre!! Hjelper seg forhåpentligvis når de får barn

Jeg hadde ikke gidda å hjelpe dem.
Faktisk så orker jeg ikke ha venner som oppfører seg sånn heller.

hehe.. Slike blir det flere og flere av.. Jeg vet om flere, og ser noen ungdommer som går mot ei slik framtid...

Er ganske mange som tror at de kommer til å få seg en bra betalt jobb uten å måtte jobbe og slite litt for det... Og desverre alt for mange som mener at de har krav på titt og datt av Nav, bare fordi de ikke gidder å jobbe. Noen får seg jo en psykisk knekk når noen setter krav til dem..

Mange er nok bortskjemte drittunger, som desverre har blitt slik fordi de har hele tiden fått alt de har ønsket med sine foreldre, og aldri fått nei...
Og så blir barna som aldri har fått et nei plutselig voksne, og de går på en stor smell da det viser seg at en må jobbe og slite for pengene og luksusen...

Nei, ikke bare du som synes det er horribelt!
Årh, kjenner jeg blir mektig irritert på sånne folk. Synes det blir helt feil at de får ting servert i fanget på den måten.
Håper de får en wake up call når babyen kommer, det koster å ha barn...

Back
Topp