Bortskjemt?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Har utfordringer med å få lille til å sovne. Hun sovner kun i vognen, bilsetet eller på brystet mitt. Prøver å få henne til å sovne på egenhånd, men uten hell. HS sier det er helt ok frem til 3 mndr. Min mor sier jeg har skjemt henne bort... Hva er egentlig riktig?o_O

Sniker fra april. Min lille på litt over 5 måneder sovner fortsatt ikke alene, og jeg stresser ikke med det. :)
Synes det er mye å forvente av de når de er så små. De har jo vært i magen i nesten 10 mnd, så skal de liksom plutselig bli selvstendige på null komma niks når de har kommet ut?
Sålenge dere koser dere så kjør på tenker jeg :)

Har utfordringer med å få lille til å sovne. Hun sovner kun i vognen, bilsetet eller på brystet mitt. Prøver å få henne til å sovne på egenhånd, men uten hell. HS sier det er helt ok frem til 3 mndr. Min mor sier jeg har skjemt henne bort... Hva er egentlig riktig?o_O

Jeg tenker at en baby aldri kan bli bortskjemt;) Vi har jo så mye kjærlighet å gi, at vi vil jo bare det beste! I mine øyne er alle babyer forskjellige, noen liker det ene og noen trenger det andre. Min mellomste måtte bysses i søvn, mens de to andre har jeg kunnet legge ned også har de sovnet. Og jeg har gjort helt likt med alle 3. Men klart, de venner seg jo fort til ting-så å øve litt er bare bra. Men det skal ikke ende i ramaskrik☺️

Både foreldre og svigers sier hun er bortskjemt siden hun sjelden kan sovne på egenhånd.. Hun er straks 6 uker, og jeg sier som nevnt over; det går ikke an å skjemme bort en liten baby. De trenger nærhet, og jeg bysser henne mer enn gjerne i søvn til hun er 1 år om det er det hun trenger for å føle seg trygg.. ❤️

Både foreldre og svigers sier hun er bortskjemt siden hun sjelden kan sovne på egenhånd.. Hun er straks 6 uker, og jeg sier som nevnt over; det går ikke an å skjemme bort en liten baby. De trenger nærhet, og jeg bysser henne mer enn gjerne i søvn til hun er 1 år om det er det hun trenger for å føle seg trygg.. ❤️
Jeg deler meningen din! Har kost, bysset og vugget alle tre. Problemet her, er at det ikke går over på noe tidspunkt. Selv om sambo og jeg får lirket de i egne senger, ender vi opp som dette i løpet av natten. Alle skal kose, og sambo får ikke plass :)ImageUploadedByBV Forum1475915658.110273.jpg dette tok han av oss natt til i går :)

Jeg deler meningen din! Har kost, bysset og vugget alle tre. Problemet her, er at det ikke går over på noe tidspunkt. Selv om sambo og jeg får lirket de i egne senger, ender vi opp som dette i løpet av natten. Alle skal kose, og sambo får ikke plass :)Vis vedlegget 201087 dette tok han av oss natt til i går :)

Så koselig! Fin familie! ❤️ gleder meg til å få mange barn jeg og!

Enig med dere. Heller bysse og kose de i søvn. En liten baby kan ikke skjemmes bort. Man skal få inn rutiner - ja. Men det er mange fine måter å gjøre det på som ikke innebærer å masse gråting og usikkerhet:-)

Så koselig! Fin familie! ❤️ gleder meg til å få mange barn jeg og!

Enig med dere. Heller bysse og kose de i søvn. En liten baby kan ikke skjemmes bort. Man skal få inn rutiner - ja. Men det er mange fine måter å gjøre det på som ikke innebærer å masse gråting og usikkerhet:-)
Tusen takk ❤️ Foreldrene mine mener jeg snart må sette foten ned når de skal i sengen, men blir jo ikke lettere etterhvert. Bortskjemt, eller ikke, kjærlighet og kos skal de alltid få.

Jeg deler meningen din! Har kost, bysset og vugget alle tre. Problemet her, er at det ikke går over på noe tidspunkt. Selv om sambo og jeg får lirket de i egne senger, ender vi opp som dette i løpet av natten. Alle skal kose, og sambo får ikke plass :)Vis vedlegget 201087 dette tok han av oss natt til i går :)
Jeg tenker jaja, mye kunne vært verre enn og ha tre søte små i senga, selvom samboeren ikke får plass så er tida plutselig over. Ideelt er det ikke i lengden, men bare nyt det enn så lenge :)

Jeg tenker jaja, mye kunne vært verre enn og ha tre søte små i senga, selvom samboeren ikke får plass så er tida plutselig over. Ideelt er det ikke i lengden, men bare nyt det enn så lenge :)
Det er sant ❤️

Skjer med denna foreldregenerasjonen da? Det er greit at dette var noe de lærte for 30 år (++) siden , at barn skulle gråte for om ikke ble de bortskjemte osv. Men det har altså blitt forsket så mye på og funnet ut av at barna skal ha nærhet, de skal ikke gråte alene, dette kan føre til at barna mister tilliten til omverden og foreldrene, de blir usikre! De kan heller ikke bli bortskjemte da hjernen deres ikke er så utviklet at de kan gråte for å oppnå noe. Noen barn opplever ankomsten til verden mer skremmende enn andre og trenger nærhet i mange mnd. Anbefaler å lese litt om det 4 trimester :) til syvende og sist, stol på deg selv og gjør det DU føler er riktig ! :)

Skjer med denna foreldregenerasjonen da? Det er greit at dette var noe de lærte for 30 år (++) siden , at barn skulle gråte for om ikke ble de bortskjemte osv. Men det har altså blitt forsket så mye på og funnet ut av at barna skal ha nærhet, de skal ikke gråte alene, dette kan føre til at barna mister tilliten til omverden og foreldrene, de blir usikre! De kan heller ikke bli bortskjemte da hjernen deres ikke er så utviklet at de kan gråte for å oppnå noe. Noen barn opplever ankomsten til verden mer skremmende enn andre og trenger nærhet i mange mnd. Anbefaler å lese litt om det 4 trimester :) til syvende og sist, stol på deg selv og gjør det DU føler er riktig ! :)
Enig!
ImageUploadedByBV Forum1475933923.742597.jpg
Koser med lille på brystet selv om klesvasken roper☺️❤️

Kunne ikke sagt det bedre selv! :-)

Tror nok ikke babyer blir bortskjemt nei ... men de får jo (u)vaner de også.. helsesøstra mi sa ihvertfall at om de ikke lærer å sovne inn på egenhånd så våkner de gjerne av usikkerhet og "frykt" hvis f.eks vogna slutter og trille, bilen slutter å kjøre , puppen/mamma er borte... det skjer ihvertfall her :o det handler evt. Ikke om skrikekur eller å frata dem nærhet - men tvert imot lære de på en god og trygg måte at det går an å sovne av seg selv.
Jeg husker f.eks når jeg skulle slutte å nattamme og dermed amme min første i søvn , så måtte hun jo lære det, det var litt skriking en natt eller to ( ikke sånn at vi forlot hun skrikende ) så gikk det bra ganske fort...
Så kan det jo diskuteres når man skal begynne å lære dem å sovne av seg selv da... der er jeg litt usikker :/ foreløpig sovner aldri minsten her i huset uten mamma (ligger og ammer/holder rundt henne nå:p)

Back
Topp