Bortforklaring vaksine 1 trimester

Tjorven05

Flørter med forumet
Jeg rakk en vaksine før jeg ble gravid, og jeg bor i en kommune hvor alle i min alder nå har fått tilbud om dose 2 senest denne uken. Når venner spør om jeg feks vil henge med på feks teater om en stund kjenner jeg at jeg er skeptisk mtp smitte. De skjønner jo ikke greia fordi «er ikke du fullvaksinert enda da?» de aller nærmeste vet at jeg er gravid, men så er det noen andre som ikke vet.

Hvordan løser dere slike sosiale dilemmaer? Jeg vil jo ikke at venner skal tro at jeg ikke ønsker å være med, fordi et sosialt liv er det jeg ønsker meg aller mest for tiden :)
 
Selv får jeg mange spm ift vaksine, jeg svarer konsekvent at det er faktisk en privatsak og det har ingen noe med. Sosiale ting ksn man jo bortforklare med familiesammenkomster, date med kjæreste og slike ting? Men vil man være mest mulig sosial er det jo kanskje det enkleste å dele nyheten?
 
Sniker fra slutten av mars :)

Jeg har også én dose, og sliter med å forklare hvorfor jeg ikke er fullvaksinert når vi småprater i videomøter på jobb, spesielt fordi jeg var så hoppene glad da jeg skulle få og hadde fått første dose :p

Har foreløpig bare sagt at jeg fikk en time som jeg måtte avbestille fordi jeg ikke kunne (som jo også stemmer) og så at jeg ikke kunne finne noen time etter det...
Og at jeg ikke orker å stå lenge i kø for dropin. Må si at jeg gleder meg til å kunne fortelle det på jobben så det ikke blir så mye styr, altså.

Om det var sosiale ting jeg ikke ville bli med på på kort varsel kunne jeg nok sagt at jeg måtte holde meg hjemme pga halsvondt eller lignende. Og om det var gode venner kunne jeg også helt fint bare fortalt at jeg var gravid, men den må du jo kjenne på selv :)
 
Har ikke sagt noe til familien enda, så har bare sagt den originale timen min som var 4 oktober (selv om jeg egentlig har avlyst). Når de kommenterer på at det var sent så later jeg som ingenting.
Og om du trenger en unnskyldning, så er det ikke gitt at man ikke blir smittet og dårlig selv om man er fullvaksinert. Man må fremdeles ta forhåndsregler
 
Jeg sliter også med dette! Jeg tror jeg bare later som jeg tar den når jeg hadde den opprinnelige timen! Det et kommende torsdag og det er så mye snakk om det i lunsjen for tiden at jeg tror bare jeg må late som jeg skal ta vaksinen.
 
Jeg klarer ikke å lyve, så har sagt det til litt fler og litt tidligere enn først planlagt :joyful: Så her vet nærmeste familie det, pluss noen venner, en kollega og sjefen. Fortalte det til sjefen da vi skal tilbake på kontoret nå og det er økende smitte så jeg er ikke så veldig gira på å være på jobb blant hundrevis av andre når jeg ikke er vaksinert :nailbiting: Har også litt reise i jobben, og det var forventa at jeg reiste ut nå i høst. Ikke kult det når man ser smitten øker... Så da kan sjefen ta for seg bortforklaringene for meg, han har jo ikke lov til å si noe :hilarious: Det er så mye spørsmål om man vaksiner og om man har fått første og andre dosen, så begynner å bli vanskelig å holde det skjult. Hatt noen kleine samtaler med folk! Som sagt, innmari dårlig på å lyve :hilarious:
 
Back
Topp