Hold deg her inne du vennen, ikke inne på andre dumme forumer. Hadde ikke lyst til å utlevere meg noe inne på mai forumet selv, de var alt for mange og alt ble så upersonlig og dårlig stemning for så lite [&:]
Jeg grøsser bare jeg tenker på ammaskjold jeg da [:'(] Syntes det bare gjorde vondt verre for meg også [:'(] Jeg får vondt i puppen bare jeg tenker på det [&:][:o][:'(]
Skulle gjerne gjort hva jeg kunne for at du ikke skulle komme i samme situasjon igjen, og selv om de virker som du har fagpersoner rundt deg osm vet og alt sammen, så vil du nok kjenne på denne usikkerheten fram til fødselen. Du vet jo ikke hvordan det blir for sikkert, og da blir en jo usikker på det hele. Er jo ikke så rart at du har slike tanker da [:)] Bare å vite at disse tankene ikke er unormale å ha, kan være til litt hjelp.
Jeg var mye mere urolig og redd før fødselen med Liam. Jeg viste jo hva en fødsel var og så hadde jo jeg disse dårlige erfaringene med å amme Thea, så jeg gledet meg ikke like mye som første gangen. Jeg var redd for at jeg ikke ville forstå i tide at fødselen var i gang, siden Thea ble født til termin og vi kun var på sykehuset i 4 timer før hun kom. Jeg var så redd for at det ville gjøre så sinnsykt vondt fordi babyen var så mye større enn første gangen, og at jeg måtte være forberedt på at han kom fort. Og fort ville jo da si at en kanskje ikke ville rekke å vurdere og en skulle ta smertestillende eller ei. Hadde jo ikke det med lille Thea. Nei alle disse tankene som dukker opp nå som du har så kort tid igjen, er bare helt forståelig. Jeg tror de forbereder deg psykisk for det du har i vente. Dette er kroppen vår sin måte å gjære oss klar, magen vokser og en kjenner etterhvert nedpress, men en kjenner jo det ikke direkte på psyken liksom. Forstår du? [:)]
Du vet jo forresten mye mere nå om hvordan smertene er, og du kan ligge i forkant hele tiden sånn sett. Du trenger ikke presse deg til å gå igjennom smerter bare fordi du tror det skal være så grusomt. Du kan sette ned foten, forlange mere hjelp eller amme den tiden du får til og så pumpe og etterhvert gå over til mme. Selv om dette helt sikkert vil føles som den verste utveien, er det jo ikke det. Uansett hva som skjer, så vil du gjøre ditt beste og forhåpentligvis også på DINE premisser. Ingen skal få lov til å så mye som presse deg, se stygt på deg og gi deg følelsen av å ha mislykkes, for du gjør ikke dette mot seg selv igjen. Du først, så babyen.
Glemte jo i iveren etter å skrive mine grublerier, gi deg en mega ultra super duper goooooooood klem, med mye omtanke og følelser for at dette skal gå bra [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]