borte

Ole Brumm

Forumet er livet
borte

Erik stammer ikke så jeg vet i grunnen ikke noe om dette [8|]  Håper hs har noe fornuftig å komme med!

Men ordinær 3-årskontroll? Er det vanlig?
Her er det bare time hos tannlege når de er 3 [8|]

..

Lykke til hos tannlegen [:)]

..[;)]

Adrian henger seg innimellom opp nå for tiden..
Særlig i starten av en setning.
Velger å se det ann, for som dere selv sier, så kan det gå i perioder og det er ganske vanlig i denne alderen.

Og ang 3 årskontroll, så har vi det på HS, men da kun hos lege.

Greit å få høre at det er helt normalt tenker jeg [:)]

Flott at det gikk så bra hos tannlegen [:D]

Thea stammer ikke, men jeg hadde en i barnehagen jeg jobbet i da jeg gikk gravid med THea.
Husker ikke hva hun sa om dette, og ett sted nede i en eske et sted ligger det noen papirer på dette vi fikk da en logoped kom og fortalte oss voksne litt om dette. Søren at jeg ikke husker da [8|]

Husker bare vi fikk beskjed om å ta det mere med ro når vi snakket med han slik at han rakk å bruke den tiden han trengte og ikke fullføre setningene for han. For han også gikk det litt i perioder. Mere husker jeg ikke i farten.

Forstår godt det der med at han nå har begynt i stor avd. Det kan jo være mye for en på bare 3 år og være med de "bråkete" og "brautende" 5 åringene [&:] Men jeg håper personalet virkelig tar hensyn til han. Vet de hvordan de skal håndtere situasjonen? Har de fått info som vi fikk? Det er fint for barna å bli litt kjent med hva dette er for noe også, sånn at de ikke trenger å spørre og lure sånn når han er i nærheten. Bedre at de vet hvorfor han stammer og så er en ferdig med det. Alle snakker, går og ser forskjellige, sånn er det bare. Magnus skal ikke gå i bh og føle det er ubehagelig at de store stedig spør og kommenterer dette, det hjelper han ikke noe det kan jeg tenke meg. Og vist det er som du fikk høre fra bh, at dette er vanlig, ja da skulle jo dette være greit å håndtere for voksne og barn.

Hva sier de på helsestasjonen? Har dere fått tips, råd, hjelp fra annet hold an dette? Logoped eller noe sånt?

..

Huk tak i henne du. Hun vet nok mere hva hun snakker om.
Personlig synes det er alt for sent å bare vente til han når skolealder HVIS det er noen ting en kan hjelpe til med nå. Vet ikke hva de sier om sånt i vår barnehage og kommune, men siden jeg jobbet i privat bh den gangen, så kanskje det hadde noe å si [8|]

Synes du kan ringe helsesøster jeg, og si du ikke har hørt noe fra dem [:)]

Godt at det hjelper når de i barnehagen roer ned situasjonen. Synes du skulle snakket litt med dem om hva de gjør og hva dere pleier å gjøre hjemme, hvis du føler for det. Kanskje det bare var en periode så pga forandringene [8|]

..

..

Andrea stammer når hun er ivrig..men ser ikke på dette som unormalt...[8|][;)]

Back
Topp