borte

Ole Brumm

Forumet er livet
..

Jeg er veldig skeptisk. Tror jeg må høre med legen hva han anbefaler.
Skjønner veldig godt at du syns det er ett vanskelig valg når du er gravid!

Jeg tror nok det blir vaksine med tanke på astmaen...

Jeg er ikke engstelig for å vaksinere meg og hele familien. Så vi tar i mot med glede. Mannen og jeg tar nok for sesonginfluensaen også. Jeg vil ikke utsette meg selv eller noen andre for denne svinesjuken, tror den kan være mye mer farlig enn selve vaksinen.

Vaksiner lages år etter år, de har ikke gjort noe veldig anderledes med denne.
Bivikrninger er faktisk bra, det viser at kroppen jobber mot viruset.

Jeg har litt tull med nyrene, men vet ikke om jeg anses for å være i risikogruppen, men flere familiemedlemmer er det.

Vi går for vaksinering.

Monkaponka!
Du er så flink til å ordlegge deg!!

Støtter deg godt opp på dette!!!

vi skal ha ta denne vaskinene mest pga elisabeth som er lungesyk. stoler fullt på hva de anbefaler...
tror ikke vaskina er noe emr fgarlig enn andre,,,

Jeg kommer ikke til å vaksinere meg, og ikke resten av familien heller.

Siden den ble laget i hui og hast inneholder den kvikksølv, noe de vaksinene som forårsaket mye skade for 10-30 år siden også inneholdt.

Jeg vil bare si at det er mindre kvikksølv i vaksinen enn hav vi daglig får i oss gjennom mat. Tenk deg all kvikksølvet vi hadde i tennene for noen år tilbake.

Fortsatt ikke redd...

Jas, så fint sagt av deg[:)]

Ok, monkaponka. Har ikke satt meg så mye inn i vaksinen, men kommer uansett ikke til å ta den. Lurer nemlig på om vi hadde svineinfluensa i sommer. Vi var dårlige hele gjengen med influensasymptomer og feber, men ikke spesielt høy feber.

Ja, det kan jo hende dere hadde det. Alle tar jo et eget valg, det er jo ens egen helse man tenker på.
Respekterer alle valg jeg. Jeg hater å være syk, så derfor vil jeg ta vaksinen.

Vi har 98 % sikkert betemt oss for å ta vaksinen alle mann- mest pga bittelillemann som ikke kan få vaksine, vil slett ikke at han skal få den sykdommen.

Fikk brev fra helsestasjonen og lapp i hylla i barnehagen i går med tilbud om vaksine til førskolebarn- de skal fåå den om ett par ukers tid og vi kommer til å svare at Erik skal ha da.

Kan ikke så små barn få vaksinen? Kan de ikke uansett bli smittet ved at andre tar med smitten hjem?
Juli.barna går vel ikke under kategorien førskolebarn?

Vi har ikke fått noe info fra helsestasjonen eller fra bh om gratis vaksine. Kanskje det kommer noe i løpet av uka.
Skal til kontroll med Liam til tirsdag, hvis han kan det i forholdt til vannkoppene. Skal forhøre meg ang vaksinen da.

Barn under 6 mnd skal ikke ha vaksina..-så Liam kan jo få den om noen uker [:)]

Jeg skal sjekke ut litt her omkring i morgen ang vaksina, for tror apoteket skal massevaksinere i morgen, men legekontorene har ikke fått vaksina ennå, så best å sjekke ut litt!

Edit; apoteket har massevaksinering på vanlig sesonginfluensa, så da går jo det bort [;)]

ORIGINAL: Love4two

Kan ikke så små barn få vaksinen? Kan de ikke uansett bli smittet ved at andre tar med smitten hjem?
Juli.barna går vel ikke under kategorien førskolebarn?

Vi har ikke fått noe info fra helsestasjonen eller fra bh om gratis vaksine. Kanskje det kommer noe i løpet av uka.
Skal til kontroll med Liam til tirsdag, hvis han kan det i forholdt til vannkoppene. Skal forhøre meg ang vaksinen da.

Spedbarn under 6 mnd kan ikke vaksineres,nei. Det står faktisk førskolebarn i alderen 3 til 5 år i brevet vi fikk [8|] Står ikke noe om at den er gratis så vi må sikkert betale noen kroner. Svarslippen er nå fylt ut og vi har kryssa av for at Erik skal få den.

Konklusjonen er at det er vanskelig[&:]
Takk for deres meninger!

.. 

guttene tok den i går, og mannen i dag.
Jeg tar den når alle i risikogruppa har fått!

ORIGINAL: jas

Barn under 6 mnd skal ikke ha vaksina..-så Liam kan jo få den om noen uker [:)]

Jeg skal sjekke ut litt her omkring i morgen ang vaksina, for tror apoteket skal massevaksinere i morgen, men legekontorene har ikke fått vaksina ennå, så best å sjekke ut litt!

Edit; apoteket har massevaksinering på vanlig sesonginfluensa, så da går jo det bort [;)]

Ja stemmer det [:)] Helsesøster sa at de ikke vaksinerte under 6 mnd, men glemte jo helt bort i hele greia at han snart blir 6 måneder [:D] Hun sa at vi måtte vente i to uker før vi som ikke var i risikogruppa får den, og da får jo alle 4 den [;)]

Ja det forstår jeg Kosejenta [&:]

Tenkte på å ta med barna for å vaksinere dem, men de er tomme [&:]
Får se når det kommer inn, for da er det vel barna først og vi andre etterpå [&:]

...

Back
Topp