Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Om man tenker sånn hele tiden, og ser problemer med det, så vil barna føle det, tror jeg. Hva med barn som min eldste, som var ny i boligområdet da hun begynte i første? Og kjente kun en andreklassing...
Sønnen min gikk med ni andre fra barnehagen, alikevell har de to beste kompisene fra første klasse ikke vært av de fra barnehagen.
Og lillemoren min går ikke med noen fra barnehagen, de to andre fra barnehagen går i B-klassen (eller så går datteren min i B, jeg vet ikke helt... husker aldri, de deles egentlig i tre sånn til vanlig). Og hun fikk mye venner med en gang.
Vil bare informere at det kan være mange årsaker til hvordan en klasse blir delt inn. Som oftest er både PPT,HS,BUPA og barnehagene med på hvordan klassene ska delles opp og dermed ska en også være varsom med hvordan klassene er delt opp.bondekone skrev:
Men er enig i at når så mange har fått byttet klasse virker det litt rart.
Hos oss deler de inn etter hvor barna bor. Slik at alle skal ha noen i nærheten av seg i klassen sin. Hadde nok tatt en tlf å snakket med skolen og hørt om de kan begrunne hvorfor jenta di nå blir den eneste som ikke får bytte. Kan jo være at de har en god grunn?!?chinchillaen skrev:
Skjedde slik med meg da jeg begynte på skolen, jeg fikk begynne et år før fordi jeg lå langt framme (januarbarn i tillegg) pluss at alle venninnene mine var et år eldre. Så ble klassene delt inn, jeg fikk A og de alle B.. xD Men tror de gikk med på å la meg bytte, men det ville jeg visst ikke:P så da ble det sånn. Var fornøyd med å havne i klasse med fetteren min. Men det ble mulig å bytte altså! Tror det var det jeg prøvde å si :P©Smartass skrev:
*Meya* skrev:Om man tenker sånn hele tiden, og ser problemer med det, så vil barna føle det, tror jeg. Hva med barn som min eldste, som var ny i boligområdet da hun begynte i første? Og kjente kun en andreklassing...
Sønnen min gikk med ni andre fra barnehagen, alikevell har de to beste kompisene fra første klasse ikke vært av de fra barnehagen.
Og lillemoren min går ikke med noen fra barnehagen, de to andre fra barnehagen går i B-klassen (eller så går datteren min i B, jeg vet ikke helt... husker aldri, de deles egentlig i tre sånn til vanlig). Og hun fikk mye venner med en gang.
2flottejenter skrev:
Vil bare informere at det kan være mange årsaker til hvordan en klasse blir delt inn. Som oftest er både PPT,HS,BUPA og barnehagene med på hvordan klassene ska delles opp og dermed ska en også være varsom med hvordan klassene er delt opp.bondekone skrev:
Er klar over at det er mange hensyn å ta :-)
Ja, hvorfor kan ikke de bytte over et annet barn til min jente sin klasse dersom de blir for mange i den andre? Merkelig at det skal være så vanskelig når det er 6 barn å ta av i den andre klassen.....
FancyPants skrev:
2flottejenter skrev:
Ja, hvorfor kan ikke de bytte over et annet barn til min jente sin klasse dersom de blir for mange i den andre? Merkelig at det skal være så vanskelig når det er 6 barn å ta av i den andre klassen.....
Hvis jeg forstår deg riktig mener du at de bare skal bytte klasse på en av de andre barna, sånn at din jente kommer i den klassen du vil ha henne i?
Blir det noe mer rettferdig overfor det barnet som eventuelt må bytte klasse da? Kanskje barnet gjerne vil gå i den klassen h*n har fått tildelt, men skal måtte bytte for at dere skal få det som dere vil?
Gjør som min mor gjorde tropp opp på skolen sett deg på kontoret til rektor og si du ikke går derfra før det er i orden!Lille_frosk skrev:
2flottejenter skrev:
FancyPants skrev:
2flottejenter skrev:
Hvis jeg forstår deg riktig mener du at de bare skal bytte klasse på en av de andre barna, sånn at din jente kommer i den klassen du vil ha henne i?
Blir det noe mer rettferdig overfor det barnet som eventuelt må bytte klasse da? Kanskje barnet gjerne vil gå i den klassen h*n har fått tildelt, men skal måtte bytte for at dere skal få det som dere vil?
nei, jeg mente at en kunne spør en av de andre om hun ville gå med min jente i den andre klassen. Altså at de ble 2 i den ene klassen og 5 i den andre
Det spiller egentlig ingen stor rolle altså. De leker helt sikkert med hverandre på SFO og i friminuttene uansett.¤Woolfmother¤ skrev:
hadde blitt rasende jeg å hadde jeg vært deg!! stå påoggi sin skrev: