*borte*

Er du borte uten lønn da? Må jo ha jobbet hos arbeidsgiver 4 uker for å få sykepenger og 2 måneder for å kunne bruke egenmelding?
Som kollega setter jeg mer pris på at smittebærende kolleger holder seg borte fra jobb enn at de kommer og sprer visus på jobben.

Såklart kan det hende jeg blir bedre til i morgen, jeg håper jo på det! :) Takk!

Men om jeg ikke er bedre, så er det jo som Småting sier, dette med smitte og slikt, med tanke på barna og de andre ansatte også..
Vet ikke helt hvordan det egentlig er med forkjølelse, hvor lenge er det smittsomt osv?
Jeg har jobbet hos samme arbeidsgiver lenge nok, bare i en annen jobb. :)

Jeg hadde gått på jobb.. I mine øyne er man ikke syk når man er forkjølet. Men det er min mening. jobber selv i bhg og hvis alle skulle vært borte hvert gang de er forkjølet ville det nesten ikke vært folk der-hverken barn eller voksne.

Enig med testomania her...
Man kan ta noen paracet og sniffe nesespray dagen lang en stund...
Kan til og med gå på jobb med svak feber jeg... type 38 liksom...
Jeg bruker heller sykedagene mine til en ekstra dag i forbindelse med spysjuken, den vil vi IKKE smitte videre...

Hvis personen er skikkelig "sausa" , da mener jeg over hakke potte forkjøla. Så setter jeg pris på at de holder seg hjemme om de jobber med barnet mitt.
Selvsagt vanlig forkjølelse, med rennende nese og vond hals er noe annet. Hodepinen kommer jo ofte av at mann er tett i nesa, tenker da på bihulene, så ville tatt paracet for det. Zycomb stopper rennende nese og åpner teett nese.

Men bare du kjenner formen din selv, om du er sengeliggende forkjøla så holder du deg hjemme.
Gannske kjedelig for oss som har barn som er lett mottakelige for smitte. Særlig når barnet er sykt 70 % av tiden den skal være i bhg. En ting er at barna er syke, men de voksne kan jo ta forhånds regler.

Mjølkepakken skrev:
Jeg er for tiden vikar i en barnehage, begynte der i begynnelsen av oktober.
Nå er jeg blitt forkjølet (type VELDIG rennende nese (må snyte meg hvert 3. minutt), vond hals, "tett" i hodet osv), og jeg er veldig fortvilet! Vil ikke være borte fra jobb - igjen!
Har vært hjemme med sykt barn to dager + hjemme en dag selv p.g.a. sykdom og sykt barn bare etter jeg begynte som vikar.
Men så er jeg blitt syk igjen da..

Hva ville dere gjort dersom formen er slik på mandag som den er nå - dratt på jobb og håpet på det beste, eller vært hjemme?
Vet ikke helt hvordan det er med smitte og slikt også..? Snørra renner konstant, jeg nyser i ett sett og føler meg ikke superpigg akkurat.
Men jeg har jo vært borte tre dager allerede. emoticon

Pssst! dessuten er det _lørdag_ i dag ;)

Hvis du vet at det bare er en forkjølelse hadde jeg dratt på jobb. (altså, hvis du ikke har feber og lignende) 
Men vær litt obs nå om dagen. Sist jeg gikk på jobb med "forkjølelse", 12.oktober, viste det seg at jeg hadde 40 i feber, over 200 i CRP og innkapslet lungebetennelse. Har endelig fått lov til å begynne på jobb igjen nå til mandag... Det er visst noe som går nå for tida sa legen min, så er bedre å sjekke en gang for mye, enn en for lite.

Du må jo gjøre det du føler, orker du ikke å jobbe så orker du ikke. Men jeg personlig hadde dratt. De fleste er vel forkjøla, så å være ekstra obs på hånd hygiene så går nok det greit. 

monaogmini skrev:
Du må jo gjøre det du føler, orker du ikke å jobbe så orker du ikke. Men jeg personlig hadde dratt. De fleste er vel forkjøla, så å være ekstra obs på hånd hygiene så går nok det greit. 

Signerer. God bedring!!!

Back
Topp