borte

smash

Forumet er livet
VIP
Borte

Hvis du nekter og komme og vaske og bare være der kan du ikke forvente eller forlange noe lønn. Hvis du gjør som du får beskjed om bør du selvfølgelig få full lønn!

blir du pålagt t å komme på jobb så ska du ha valing lønn + 100 prosent vil eg tro

så får du vakse og rydde d som e¨å vaskes og ryddes itte forrige gang :)

Tonjemoren skrev:
Jammen måtte du ikke på jobb selv om brukeren er syk da? Da skal du vel ha lønn for det?

Jeg mener jeg skal kunne være hjemme, siden boligen og alt blei vasket for 3 dager siden.
men for at jeg skal få pengene, så måtte jeg komme på jobb og bare være der...
Siden alt er vasket, så må jeg bare sitte der... Makan...

pianøtt skrev:
blir du pålagt t å komme på jobb så ska du ha valing lønn + 100 prosent vil eg tro

så får du vakse og rydde d som e¨å vaskes og ryddes itte forrige gang :)

+100? Hvorfor?

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Hvis du nekter og komme og vaske og bare være der kan du ikke forvente eller forlange noe lønn. Hvis du gjør som du får beskjed om bør du selvfølgelig få full lønn!

Er jo ikke det at jeg nekter, jeg skal dra på jobb i kveld jeg.. Å gjøre ingenting, med tanke på at det er helt reint der..
Men poenget mitt er at jeg fikk vite dette kl 21:30 i går kveld, og det er veldig kort varsel..

Der har jobben rett. Du er pliktig å møte opp,selv om du skal sitte pal på en stol i x antall timer. Møter du ikke opp har du ikke krav på betaling.

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Er jo ikke det at jeg nekter, jeg skal dra på jobb i kveld jeg.. Å gjøre ingenting, med tanke på at det er helt reint der..
Men poenget mitt er at jeg fikk vite dette kl 21:30 i går kveld, og det er veldig kort varsel..

Spiller det noen som helst rolle når du fikk vite det da? Du skulle på jobb i utganspunktet, og du skal fortsatt på jobb for og få lønnen. I mine ører hadde det ikke spillt noen rolle om du ikke fikk beskjed før du møtte opp på jobb en gang..

MICAmor skrev:
Der har jobben rett. Du er pliktig å møte opp,selv om du skal sitte pal på en stol i x antall timer. Møter du ikke opp har du ikke krav på betaling.

Det er jo bare teit... Skal man bli blakk da, fordi en bruker har blitt syk... Det burde jo ikke gå utover den som jobber økonomisk..

Jeg er ikke så god på dette, men er ikke litt av greia med å være vikar at du skal trå til på kort varsel?

Selvfølgelig kan du ikke forlange lønn hvis du ikke er på jobb. Du får bare nyte en rolig kveld :-)

smash skrev:

MICAmor skrev:

Det er jo bare teit... Skal man bli blakk da, fordi en bruker har blitt syk... Det burde jo ikke gå utover den som jobber økonomisk..

Du blir da vel ikke blakk, om du gjør som du får beskjed om og møter opp på jobb. Rydd og vask litt der det er noe og gjøre, og ta med deg en god bok hvis det blir mye dødtid.

Frk. Tvert I. Mot skrev:

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Spiller det noen som helst rolle når du fikk vite det da? Du skulle på jobb i utganspunktet, og du skal fortsatt på jobb for og få lønnen. I mine ører hadde det ikke spillt noen rolle om du ikke fikk beskjed før du møtte opp på jobb en gang..

Det er jo en regel på det også.. Som sagt, jeg skjønner det hvis man få lang varsel..
men dette er snakk om noen få timer bare.
Hadde dere gidde å brukt en hel helg på å sitte rett opp og ned og ikke gjøre noenting?
Det blir jobare feil i mine øyne...

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Det er jo en regel på det også.. Som sagt, jeg skjønner det hvis man få lang varsel..
Hadde dere gidde å brukt en hel helg på å sitte rett opp og ned og ikke gjøre noenting?

men det er jo ikke slik i en jobb at en kan si at nei nå drar eg hjem fordi det ikke er noe å gjøre her..

Tanketrollet skrev:
Jeg er ikke så god på dette, men er ikke litt av greia med å være vikar at du skal trå til på kort varsel?

Jeg er fast vikar der, og har vært det lenge, men på sommeren har jeg sommerjobb der.
Får turnus på 2 mnd. Så da går jeg kanskje ikke under vikar da, om sommeren,.
Skriver egen kontrakt da..

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

smash skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Beklager, men jeg ser bare ikke problemet. Jeg hadde sett problemet om du ble innkalt til en vakt du ikke hadde, for og gjøre ingenting. Men om du skulle på jobb i utganspunktet ser jeg ikke hva det har med saken og gjøre hvor god varsel du har fått eller ei..

Og ja, hadde jeg hatt jobbehelg hadde jeg giddet og sitte på jobb en hel helg og ikke gjøre en dritt. Enten det, eller blitt hjemme uten betalt og uten og klage. Man kan jo ikke forlange betalt for og være hjemme fra jobb. Jeg hadde gjort det lille som var og gjøre, også hadde jeg tatt med meg en god bok, noe håndarbeide eller ett eller annet.

smash skrev:

Tanketrollet skrev:

Jeg er fast vikar der, og har vært det lenge, men på sommeren har jeg sommerjobb der.
Får turnus på 2 mnd. Så da går jeg kanskje ikke under vikar da, om sommeren,.
Skriver egen kontrakt da..

Ahaaa.. Men det du egentlig lurte på aner jeg ingenting om dessverre.

Jeg ser ikke problemet jeg? Du skulle jo på jobb uansett? Selvfølgelig får man ikke betalt for å bare sitte hjemme.. Du er jo fortsatt på jobb fordi om du bare sitter der.

Skjønner ingenting jeg, altså, siden du vasket på onsdag, så kunne du egentlig vært hjemme i helgen OG fått betaling for det?

Men istede må du nå møte opp for å få betaling?
Blir jo på en måte feil å sitte hjemme OG få betalinga, så da får du nok dra på jobb :p

Back
Topp