Skjønner at du har behov for å lufte følelsene dine ja!! Det du beskriver er jo ganske sammensatte problemer, og det er mange ting du har å tenke på - som er litt tunge... Høres veldig tragisk ut med den sjefen din altså, du skal bare vite det - at sånn skal IKKE en god skjef være!! Skal ikke være noe å grue seg til, å fortelle sånne gledelige nyheter - sjefens reaksjon betyr mye for oss uansett, og det bør de være klare over!! Men det er kanskje det som er bakdelen med å ha en sjef som man i tillegg er i familie med, at de er litt FOR "ærlige" på et vis? :-/ Jeg synes uansett du skal kunne heve deg over denne sjefens din, det er da ingenting rart med å ønske seg barn nr 3??
Det kan og være at du gruer deg unødvendig mye nå på forhånd?? Jeg er litt sånn selv på enkelte områder, men så går det mye bedre enn hva jeg ventet;-) Håper det ordner seg for deg altså!!
Når det gjelder fødselsangst, kan jeg vel ikke gi deg så mye av egen erfaring.. Jeg har hatt svært flinke jordmødre under sv.skapene tidligere, som har hatt gode samtaler om fødselsforberedelser osv. som har ført til at jeg har gått i fødsel med glede! Men det er foskjell på fødsler da, mine har vart 6 timer (med første) og ca 2 timer med andre baby.. Snakk med jordmor om det, er egentlig mitt råd - det må gå an å legge en slagplan for dette - fortell at du gruer for ikke å rekke fram!!!
Tilslutt vil jeg gi deg en klem, gjennom laptopen her - det som gjerne gå bedre enn man venter!!!