borte

litt-anonym

Forelsket i forumet
*takk dere er gode å ha *

Off, hørtes ikke ut som om du har det så lett.

Om folk blir sjokket eller sure når du forteller det er det jo mest deres problem (men skjønner jo godt at du bryr deg om reaksjonen deres). Men når nyheten først er ute og det har fått sunket litt hos folk så blir det vel lettere å glede seg?

Det er heldigvis lenge til fødsel, så jeg prøver i grunn å fortrenge det enn så lenge. Hadde en kjapp førstefødsel, så kommer antagligvis til å gå kjapt denne gangen også, men da blir det iallefall overstått litt kjapt:P Fortrengte fødsel helt til vannet gikk sist og "gadd" ikke å gå å grue meg til det og det funket veldig greit sist. Hadde jo samtale med JM og innskriving på sykehuset, så visste jo hva det gikk i, men man kan jo aldri sette seg inn i nøyaktig hvordan fødselen blir. Det er jo litt verre nå som jeg faktisk vet hvor jævlig vondt det var, men håper jeg klarer å bare legge det bort til det blir aktuelt.

Skjønner at du har behov for å lufte følelsene dine ja!! Det du beskriver er jo ganske sammensatte problemer, og det er mange ting du har å tenke på - som er litt tunge... Høres veldig tragisk ut med den sjefen din altså, du skal bare vite det - at sånn skal IKKE en god skjef være!! Skal ikke være noe å grue seg til, å fortelle sånne gledelige nyheter - sjefens reaksjon betyr mye for oss uansett, og det bør de være klare over!! Men det er kanskje det som er bakdelen med å ha en sjef som man i tillegg er i familie med, at de er litt FOR "ærlige" på et vis? :-/  Jeg synes uansett du skal kunne heve deg over denne sjefens din, det er da ingenting rart med å ønske seg barn nr 3??  
Det kan og være at du gruer deg unødvendig mye nå på forhånd?? Jeg er litt sånn selv på enkelte områder, men så går det mye bedre enn hva jeg ventet;-) Håper det ordner seg for deg altså!!

Når det gjelder fødselsangst, kan jeg vel ikke gi deg så mye av egen erfaring.. Jeg har hatt svært flinke jordmødre under sv.skapene tidligere, som har hatt gode samtaler om fødselsforberedelser osv. som har ført til at jeg har gått i fødsel med glede! Men det er foskjell på fødsler da, mine har vart 6 timer (med første) og ca 2 timer med andre baby.. Snakk med jordmor om det, er egentlig mitt råd - det må gå an å legge en slagplan for dette - fortell at du gruer for ikke å rekke fram!!!

Tilslutt vil jeg gi deg en klem, gjennom laptopen her - det som gjerne gå bedre enn man venter!!! 

*
Kjenner deres gode ord rører meg, og tårene triller...(neida ikke full av hormoner jeg...)

huff jeg synes så synd på deg, for det må væe en helt forferdelig følelse...
jeg husker jeg var redd for å si det til sjefen min sist, så jeg skjønner kansje den følelsen der, men hun ble jo bare glad på mine vegne, og d ble jo en lettelse.
jeg skjønner ikke at folk kan være sånn at de ikke ønsker barn velkomne til verden jeg.

min mor har sagt bestandig: alle er velkommen uansett
og det synes jeg du kan fortelle sjefen din:)

fødselen, gruer jeg meg ikke til i hele tatt, da det gikk så greit:)

håper alt ordner seg for deg:) klem

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Men hva andre mener og syns hadde jeg driti langt i for å si det sånn. Det er deres liv, deres barn og deres valg. Selvfølgelig er det skremmende med enda ett barn. jeg syns det til tider er skremmende med nr 2. men det er jo derfor vi har 9 mnd til å forbrede oss på en enda ny tilværelse. 

Jobben får bare si det H*n vil, men de må regne med sånt når man har ansatte i fruktbar alder. Man kan aldri bestemme seg for når man er ferdig med å få barn, spesielt ikke i en alder av 25. Skal si du er sprek som er på nr 3 allerede. Jeg føler meg urgammel her jeg sitter.

Fødselsangst er noe mange har. Jeg ville snakka med legen, eller jordmor, så kan dere finne en løsning og hjelp som er best for deg. Håper det ordner seg og at du kan slippe til de glade tankene rundt svangerskapet i stedet for bekymringene:) 

*

wow. 23 og barn nr 3 ja. Imponert. Famile skal jo støtte når man trenger det. Dessverre er det noen som har sterke meninger og innvendinger fordi de tror de vet hva som er best for andre. Jeg har fått mange innvendninger fra en spesiell i familien jeg også men valgte å bare jatte meg og overse go si, jeg gjør nå som jeg vil. Dette har du ingenting med. Ingen kan komme å si hvordan du og mannen din skal leve livet deres, eller hvor mange barn eller når dere skal få barn. Det er opp til dere og har folk vanskelig for å godta eller se dette så får de bare gjøre det. Dere klarer dere jo fint med de to dere har gjør dere ikke. Bruk det som ett flott argument. De har jo ikke noe å si på at dere ikke kommer til å takle det da sånn sett. 

Sorry blir bare litt engasjert når jeg merker folk som skal legge seg oppi ting og prøve å ødelegge gleden for andre. Det å få barn er en magisk spesiell gave og om man vil være ung mor så er jo det kjempeflott for barna.

Huff, det er da ikke sånn det skal være! Kanskje vi skulle begynne med bv-treff rundt omkring for å kunne skravle og støtte hverandre i RL?
Gir deg i allefall en god klem!
Når du forteller om graviditeten til noen så kan du uten å pause legge til "OG vi er veldig glade!"
Bare ekstremt frekke personer vil si noe annet enn gratulerer og smila da!
Gratulerer så mye med nr 3 i magen! Ja, det er heftig, men hvorfor skulle det ikke være flott? Et barn er en glede! Og bare tenk hvor mye glede søskenflokken får av hverandre når de vokser opp!
Og det med fødselen... Har du født for tidlig før? Eller er det sånn at du kanskje kan bli kontrollert satt i gang litt før termin? Hva med å avtale ambulansetransport med jordmor i bilen? Eller hjemmefødsel siden det uansett går raskt?
Jeg tror du burde få en time med en jordmor så snart som mulig så du ikke går rundt og lar disse tankene ta over. (jeg tror det er litt hormonelt at de følelsene blir såpass heftige nå også, kan godt hende det roer seg snart og at det ikke blir så ille å fortelle det som du tror)
Uansett, KLEM!

*

tror det kommer til å g å helt bra jeg kjære deg. Snakk med legen din, så kan nok han/hun ordne noe. Eller dere kan planlegge hvordan det skal bli framover mot fødsel.

Dere er så gooode alle sammen.. Hjelper å vite at jeg har "noen til å støtte" meg om dere skjønner...

Dere er så gooode alle sammen.. Hjelper å vite at jeg har "noen til å støtte" meg om dere skjønner...

Back
Topp