Jeg tror jeg fikk den med meg, hvis det var den jeg startet å skrive svar på, men så rakk jeg ikke bli ferdig før min syke prinsesse jodlet...
HVIS det er den tråden var det en "dagskravletråd", der hun bl.a. spurte hvordan det stod til hos oss [:)]
Og jeg startet å skrive at det gikk såder - vi endte på legevakta på fredag. Maiken var helt apatisk og ville bare sove eller ligge og se i taket. Selv tv'n var uaktuell!!! Moren min kom og så henne hun også, og etter å ha opplevd meg og min søster med samme type omgangsyke som små sa hun vi burde dra. Hun ble med.
På legevakta fikk vi beskjed om at Maiken hadde gått for lite ned i vekt - bare en kilo (veid da med bleie+body+strømpebukse på). Det utgjorde "bare" et sted mellom lett og middels uttørking, og da la de ikke inn for intravinøs på sykehuset. Han syns også hun så i relativt grei form ut - men herlighet, ja hun er i godt hold, og ja hun var rød i kinna (men det er hun ALLTID), men jeg kjenner da for f**** datteren min best!!! JEG vet når hun er dårlig og når hun er SKIKKELIG dårlig. Hun er en hardhaust som hopper rundt og leker med 39,9 i feber. Greit hun ikke var sløv i blikket på legevakta, men som jeg sa: Hvor langt skal dere la det gå før dere gjør noe egentlig? Skal barna lide unødvendig mye og nesten komme inn med hvitt teppe over seg eller?
Nei, vi skulle bare dra hjem og fortsette og tilby drikke og mat - som om jeg ikke har gjort det hele uka. Hun var nå kommet så langt at hun ikke engang ba om drikke. Tidligere har hun mast og grått, men jeg har måttet holde igjen mengden for å unngå spying. Og han sa at om hun ønsket mat trengte jeg kanskje ikke gi 2 skiver med leverpostei eller salami. Hva er det for noe da? Jeg lar iallefall ikke et omgangsykt barn spise brødskive med salami... og at man bør koke vannet nevnte han ikke...
Tårene spratt da jeg kom ut derfra, men jeg fikk sannelig lirt fra meg min mening om helsevesenet i Norge, så føler jeg fikk ut det jeg trengte...
Men tror dette likevel var vendedagen for Maiken. Dagen etter beholdt hun litt væske og et par kjeks, og igår enda mer. Hun blir hjemme fra barnehagen idag, og vi prøver mer mat. Det har vært en tøff uke, både psykisk og fysisk, men det har endt bra. Puuh... håper det blir lenge til neste gang, for regner med det blir sånn som dette igjen. Over en uke med omgangsyke på så små barn er ikke moro!!