*borte

ja
fikk kraftige smerter og havnet inn på akutten.
ble til slutt oppdaget via innvendig ul
måtte ha operasjon for egglederen sprakk.

som oftes blir det ikke så dramatisk

Ja, det har jeg! [:)]
Jeg fikk positiv test, men etter noen uker kom det brunlig utflod og muligens noe friskt blod også (kommer ikke på det helt sikkert). Men siden jeg hadde mistet før var jeg så heldig å få komme inn på tidlig UL på sykehuset, og der fant de ingenting som tydet på graviditet. Tok blodprøver også, for å sjekke evt HCG-oppgang etter en uke. Men før den uka var over fikk jeg smerter, sterke smerter. Lignet etter hvert på svake rier, smerten gikk nedover i bena og det var ingen annen råd enn å dra til sykehuset. Ble innlagt og sjekket etter alle kunstens regler, og det hele endte med at kroppen min ordnet opp selv, så jeg slapp heldigvis inngrep for å bli kvitt egget.
Kroppen kom relativt raskt i gjenge igjen, og to måneder etterpå var jeg gravid igjen - og det gikk helt normalt for seg! [:)]

Hadde en SA i uke 5, men testen var positiv en måned senere. Målte hcg, den var på 2000. Hadde mange UL-undersøkelser og blodprøver den uka, og til slutt fant de et embryo i egglederen. Fikk cellegift for dette, og 3 mnd etter var all hcg ute av blodet.

Hadde jeg gått særlig mye lenger ville egglederen ha sprukket, så de fant ut av det i grevens tid. (vanligvis sprekker den lenge før uke 10 liksom..)

ORIGINAL: nemi.marselia

ja
fikk kraftige smerter og havnet inn på akutten.
ble til slutt oppdaget via innvendig ul
måtte ha operasjon for egglederen sprakk.

som oftes blir det ikke så dramatisk

Takk for svar!
Jeg er til "utredning" for dette nå.. har tatt en hcgprøve og skal ta ny på mandag. Gynekologen sa at i de fleste situasjoner ordner kroppen opp selv. Regner med hun da mente at jeg ville oppleve noe tilnærmet en spontanabort. Så hvis jeg da skulle begynne å blø så er det helt normalt?? Ville dere kontaktet legevakt/lignende likevel?

ORIGINAL: Bublan

Jeg fikk positiv test, men etter noen uker kom det brunlig utflod og muligens noe friskt blod også (kommer ikke på det helt sikkert). Men siden jeg hadde mistet før var jeg så heldig å få komme inn på tidlig UL på sykehuset, og der fant de ingenting som tydet på graviditet. Tok blodprøver også, for å sjekke evt HCG-oppgang etter en uke. Men før den uka var over fikk jeg smerter, sterke smerter. Lignet etter hvert på svake rier, smerten gikk nedover i bena og det var ingen annen råd enn å dra til sykehuset. Ble innlagt og sjekket etter alle kunstens regler, og det hele endte med at kroppen min ordnet opp selv, så jeg slapp heldigvis inngrep for å bli kvitt egget.
Kroppen kom relativt raskt i gjenge igjen, og to måneder etterpå var jeg gravid igjen - og det gikk helt normalt for seg! [:)]

Takk for svar! Godt å høre du raskt ble gravid igjen! Hadde du smerter før du oppdaget blodet?

ORIGINAL: Lykkeliky

Hadde en SA i uke 5, men testen var positiv en måned senere. Målte hcg, den var på 2000. Hadde mange UL-undersøkelser og blodprøver den uka, og til slutt fant de et embryo i egglederen. Fikk cellegift for dette, og 3 mnd etter var all hcg ute av blodet.

Hadde jeg gått særlig mye lenger ville egglederen ha sprukket, så de fant ut av det i grevens tid. (vanligvis sprekker den lenge før uke 10 liksom..)

hørtes jo skremmende ut med cellegift.. er det vanlig? Har du blitt gravid i ettertid?

Jeg hadde en i mai, det var SINNSYKT vondt. Men slapp heldigvis inngrep. Ble gravid kort tid etter.

ORIGINAL: oktober2011

Takk for svar! Godt å høre du raskt ble gravid igjen! Hadde du smerter før du oppdaget blodet?

Ikke smerter før jeg oppdaget utfloden nei. De kom over en uke etterpå.

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: lulu81

Jeg hadde en i mai, det var SINNSYKT vondt. Men slapp heldigvis inngrep. Ble gravid kort tid etter.

i know! hvis det er det det er ihvertfall.. Takk for gode opplysninger på slutten der [:)]

Ikke smerter før jeg oppdaget utfloden nei. De kom over en uke etterpå.

Lykke til! [:)]

takk igjen!

Hos meg startet det med at jeg begynte å blø i uke 5 hadde ikke så mye smerter til å begynne med. var hos legen flere ganger, men fikk ikke noe mer hjelp en en sykemelding og beskjed om at det sansynligvis var en SA.
I uke 6-7 (husker ikke helt) fikk jeg en intens smerte i siden, som kom og gikk hele dagen. Men ut på natten ble det verre, kastet opp,kaldsvettet og var veldig syk. Da jeg kom inn på sykehuset fikk jeg konstantert sprukket eggleder og jeg hadde blødd over 1.5 liter blod inn i bukhulen. 1 time senere på sykehuset så hadde jeg ikke overlevd i følge legen. Jeg ble opperert og fjernet den skadde egglederen.

ORIGINAL: Nysgjerrige Nils

Ja... mest sannsynlig. Begynte med brun utflod i uke 7. Så dagen etter kom det litt friskt blod og en klump som jeg tror var embryoet. Hadde fortsatt brun utflod ca en uke etter. Så var det et opphold på ca en uke før det kom tilbake. Fikk rier og ble sendt til to UL'er uten at de fant helt sikkert ut om det var svangerskap utenfor livmora. Det er tre uker siden jeg mista, men jeg har fortsatt ikke fått svar på om det er noen rester igjen i egglederen. Har fremdeles brun utflod.

[8|][&:] ekkelt! Håper du snart får svar og kan gå videre!

Jeg fikk positiv test, men etter noen uker kom det brunlig utflod og muligens noe friskt blod også (kommer ikke på det helt sikkert). Men siden jeg hadde mistet før var jeg så heldig å få komme inn på tidlig UL på sykehuset,
ORIGINAL: Henriettemamma

Hos meg startet det med at jeg begynte å blø i uke 5 hadde ikke så mye smerter til å begynne med. var hos legen flere ganger, men fikk ikke noe mer hjelp en en sykemelding og beskjed om at det sansynligvis var en SA.
I uke 6-7 (husker ikke helt) fikk jeg en intens smerte i siden, som kom og gikk hele dagen. Men ut på natten ble det verre, kastet opp,kaldsvettet og var veldig syk. Da jeg kom inn på sykehuset fikk jeg konstantert sprukket eggleder og jeg hadde blødd over 1.5 liter blod inn i bukhulen. 1 time senere på sykehuset så hadde jeg ikke overlevd i følge legen. Jeg ble opperert og fjernet den skadde egglederen.

[&:] scary! Men takk for at du delte likevel!

ja,var plaget med smerter i høyre side.. forstod ikke hva det var, tok en test når mens uteble, og den var positiv..

ble sendt på UL pga smertene, og der såg de at der var ingenting i livmoren, men der hadde vert noe, så det låg da på utsiden.
ble sendt rett til utskrapning,siden det kunne være farlig..

Møte inn noen ganger på legekontoret å ta blod prøve for å se at den blod prosent tingen gikk ned! fr de var ikke sikker på om at de hadde "fått med alt" som de sa...
så de sa jeg møte bo med mamma et par dager, for der var en sjans for at jeg kunne begyne å blø innvendig eller utvenndig og da møte jeg være rundt noen som kunne få meg på sykehus[&:]

ORIGINAL: Zera

ja,var plaget med smerter i høyre side.. forstod ikke hva det var, tok en test når mens uteble, og den var positiv..

ble sendt på UL pga smertene, og der såg de at der var ingenting i livmoren, men der hadde vert noe, så det låg da på utsiden.

Møte inn noen ganger på legekontoret å ta blod prøve for å se at den blod prosent tingen gikk ned! fr de var ikke sikker på om at de hadde "fått med alt" som de sa...
så de sa jeg møte bo med mamma et par dager, for der var en sjans for at jeg kunne begyne å blø innvendig eller utvenndig og da møte jeg være rundt noen som kunne få meg på sykehus[&:]

Takk for svar! Så bra du fikk god oppfølging/tydelige beskjeder!! Syns det er litt rart at jeg ikke fikk beskjed om noe annet enn å komme igjen på mandag.. Hva om noe skjer i helga liksom.. men nå er jo helga snart over så :)

Takk for svar! Så bra du fikk god oppfølging/tydelige beskjeder!! Syns det er litt rart at jeg ikke fikk beskjed om noe annet enn å komme igjen på mandag.. Hva om noe skjer i helga liksom.. men nå er jo helga snart over så :)

kansje de var sikkre på at de har fått med alt?? men synest det også er litt rart da [8|]

kansje de var sikkre på at de har fått med alt?? men synest det også er litt rart da [8|]

jeg går eventuelt med alt inni meg enda jeg.. sorry detaljene.. men det eneste som kommer ut er endel slimaktig hvit utflod...

Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren mini aug 09. Var da 5-6uker på vei. Egget hadde festet seg i v.eggleder. Det startet med småblødninger. Noen dager seinere fikk jeg akutte smerter på venstre side. De var helt jævlige. Klarte nesten ikke å gå oppreist engang. SKjønte ikke hva det var. Så gikk med smertene i 3 dager før jeg kontaktet lege. Ble da lagt inn på sykehuset hvor de tok ul, og så ble det operasjon med engang. Litt usikker på om de fjernet egglederen. Legen sa at de ikke gjorde det, men på ul hos gyn seinere fant de ikke egglederen på venstre siden. Så de konkluderte med at de hadde fjernet den alikvel. Kan hende jeg misforstod legen.

Uansett så ble jeg gravid 4uker etter operasjonen. Så ble iallefall ikke problemer med å bli gravid igjen[;)]

Back
Topp