Borte

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: smash

Jeg har sommerdekk på bilen, breie dekk med dyre felger, og kjørte til jobb i stad.
Reiste hjem litt tidligere da jeg så det begynte å snø, men jeg var visst for seint ute..
Kjørte ut midt i en sving, setter på nødblinken, men ingen stopper.
Så går jeg ut av bilen, og venter på neste bil og DA stopper det flere mannfolk[8D] hehe, ei lita blondine i nød[8D]
En mann hjalp meg, og vi fikk bilen opp igjen. Skulle kjøre videre, men seila ned i grøfta igjen..
Venta på neste bil, og da kom det enda en mann som hjalp meg!
Han rygga bilen litt bakover, for å sette den i en busslomme slik at jeg kunne gå hjem. (ca 40 min å gå) Og han kantkjørte 2 av de dyre felgene[&:] Så blei litt dyrt alikevel, selvom det ikke blei noen skader da jeg kjørte ut. Heldigvis!

Er det masse snø hos dere?

Haha, mannfolk skulle ikke fått lov til å hjelpe jenter i nød av og til!
Jeg og svigerinna mi sto på en bensinstasjon og prøvde å lirke fast et sidespeil som noen selvfølgelig hadde kjørt i mens bilen sto parkert. En hyggelig mann kommer og spør om han skal hjelpe, og vi sier jo ja takk for vi tenker at han har peiling. Så han trykker speilet på plass og KNUS! Og så sier han vær så god og går derifra mens vi står måpende igjen! [8D]

Jeg syns du var smart som kjørte tidlig fra jobb siden du visste at du hadde sommerdekk på, jeg! Jeg f.eks. hadde ikke hatt mulighet til å ta buss hjem, så jeg hadde vært nødt til å sette andre i fare i samme situasjon. Heldigvis bytta vi til vinterdekk i forrige uke, så slapp det i dag! [:D]

hahaha, seriøst?? Sa han ingenting??
Han mannen her beklaga seg og sjekka felgene og sa at det ikke blei noen merker.
Mannen min kikka på bilen da jeg kom hjem, og det var svære merker og felgene må byttes ut.
Haha, de tør ikke å innrømme at de ødelegger noe[8D]

ORIGINAL: Caya

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Kittekat

Huffda. Derfor værmeldinger er kjekke å følge med på på denne tiden av året..
Hvis du har god bilforsikring får du jo dekket felgene, da.

Var ikke meldt snø i dag. Ikke resten av uken heller.. Ikke har det vært minusgrader her heller.. rart hvor fort det kan snu!

Bor du i Telemark???

Hvor naiv går det ann å bli????[8|]

Det har vært meldt snø og glatt i Telemark denne uka.
Det ble meldt forrige uke at det skulle komme snø på onsdag denne uka. Snøen kom idag.
Det var glatt om mandagen, flere biler som kjørte ut.
Onsdag var det 3 ulykker på 1t, ved pp-senteret (om ikke jeg husker feil), siljanveien mellom vindfjelltunet og siljan, og en plass til (mulig det var på motorveien).

Så å komme her og si at det ikke var meldt snø....

Da kan du bare takke deg selv med de kantkjørte felgene dine [8D]
Brede dekk gir også dårligere veigrep. [;)]

Ja, bor i Telemark, men var ikke meldt snø da jeg sjekket i går.

kjipt å kjøre ut.-.e kjørte ut oppe i skauen her i fjorvinter hadde vinter dek men alikavle..vet hovrdan det er(å av alle ting så var e veldig gravid å pyjamas)

manne kjørte ut i stad.men det var for di at han som brøyter her oppe hadde ikke pela seg ut å få begynt å måka så jeg har ringt runt halve bygda[8D]så mannen ble kjørt hjem i stad av noen.å nå er viking å henter bilen..viking i arendal hadde vist maaaaaaase å gjøre i dag...hehe...snøen kom bare plutsli.henta vinter deka fra omleginga i stad så derfor mi ikke fåt di på,...

Hm... nå har jo ikke jeg sett hovedinnlegget, men skjønner jo at greia er sommerdekk og snø. Har null medlidenhet for de som smeller på snø med sommerdekk. Som sjåfør har du ansvar for å sko deg etter forholdene. Er det bart og flott når du drar på jobb og snøen kommer i lpet av dagen så bør en heller komme seg hjem ¨på en annen måte. En setter både sitt eget og andres liv i fare!

Og NEI så firkanta som at du får bot om du har fått på piggdekkene en uke før om det er meldt frost, det er ikke politi og veivesen [;)] Da er det MYE verre å komme med sommerdekk SELV om snøen kom overraskende!

Back
Topp