ORIGINAL: DeFørsteÅrene
ORIGINAL: ¤Tebsil¤
ORIGINAL: ¤Tebsil¤
ORIGINAL: Jente09Spire11
er jo mange som søker om foreldrepenger og engangstønad, de kan jo ikke legge din søknad i toppen av bunken bare for at du har det travelt med å få pengene. Tar jo 1-2 mnd for de fleste av oss å få svar på søknader som er sendt til NAV hvorfor skulel det være annerledes for deg?
Er klar over at noen får svar fort på de søknadene og pengene utbetalt relativt raskt, men det kommer jo an på pågangen med søknader i det aktuelle tidspunktet.
Les det skikkelig før du svarer!
Poenget er jo at jeg fikk BESKJED av SAKSBEHANDLEREN min at det ville ta max ei uke, siden jeg var 26 uker da jeg la inn søknaden(ganske nøyaktig 2 uker siden faktisk..la den inn litt før uke 26)
Jeg fikk aldri beskjed om at det kunne gå 2 månder.ALDRI! Så derfor er jeg JÆVLIG sur, for jeg føler meg lurt.
Og de skal bli utbetalt LENGE før fødsel!
På Nav sine sider står det at de blir utbetalt i forbindelse med fødsel.
Foreldrepenger ja..Engangsstønaden blir utbetalt fra uke 26 av.
Nei, gjelder engangsstønad. Tatt fra Nav:
Når blir pengene utbetalt?
Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.
ja? ser ikke feilen jeg..
Det står at pengene blir utbetalt ved fødsel, men tidligst fra uke 26. Dvs dersom du føder i uke 26 får du penger.