Borte fra babyen

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Har dere vært borte fra babyen enda? Hvis ja, hvor lenge?

Jeg har vært en tur på butikken, det er alt. Lurer på å ta en tur til en venninne på lørdag etter at snuppa har lagt seg. Noe mer enn det er jeg rett og slett ikke klar for! Selv om hun er 4 mnd.
 
Jeg har i snart 3 uker vært ute i praksis og er da borte i 6 timer hver dag. Det var pyton de første dagene, men jeg visste at han var i gode og trygge hender hjemme med pappan eller farmora si :) Jeg ammer før jeg drar 06.30 så får han flaske med mm ca 10 og det holder til jeg er hjemme ca 13 :) Det har gått overraskende fint og jeg har ikke en alt for overhengende dårlig samvittighet :)
 
Jeg har vært borte i en time eller to. Eller han har vært borte fra meg. Svigermor trillet tur da vi drev og flyttet. Så har jeg levert unger I bhg og på skole mens han har vært hjemme med pappaen. I dag var han ca 1 time med pappaen på jobb mens jeg var på jobbintervju.
 
Stort sett bare legetime eller en tur på butikken. Hadde en kinotur med storebror for noen uker siden. Ble da bort ca 3 timer. Da nektet hun plutselig å spise så mor var litt stressa på kino kan man si. Ikke NOE behov for å være bort fra henne enda, så de gangene jeg gjør det er det for å få alenetid med verdens beste storebror ;)
 
Da lillemor var 3 uker var vi på kino. Borte 4 timer:eek: det var hardt. Ellers har det vært noen timer her og der hele tiden. Følt meg litt tvunget til det, så nå har jeg skikkelig separasjonsangst:/
 
Hvorfor føler du deg tvunget til det?
Svigermor som maser. Dessuten holdt vi på med huset. Jeg ville egentlig dra bort til dem å legge jenta. Men siden mi får flaske så gikk det vel bra uten mamman... Ho skrek til jeg kom hjem.
 
Jeg har levert i hentet storesøster i bhg og vært en tur på butikken. Jeg synes det er godt å være borte en liten stund, men vil fort hjem igjen. Er ikke klar for å være fra henne mer enn Max 1 time enda.
 
Svigermor som maser. Dessuten holdt vi på med huset. Jeg ville egentlig dra bort til dem å legge jenta. Men siden mi får flaske så gikk det vel bra uten mamman... Ho skrek til jeg kom hjem.
Huffameg. Da lar du være å gjøre det flere ganger frem til du og babyen er trygg!
 
Har ikke vært lenge borte, men hatt et par turer på butikken:)
 
Vel.. Lille nekter å ta flaske, og har heller ikke spesielt faste måltider, så da begrenser det seg veldig... Har vært på noen foreldremøter, barnebursdager, turer i butikken ol. Det lengste jeg har vært borte er nok 2 timer.. Vi skal i bryllup om 1mnd, så vi må begynne å trene på at noen andre enn meg skal legge.. Ikke akkurat enkelt når lille normalt sett sovner på puppen :confused:

Jeg var mer borte med storebror, da hadde jeg allerede vært i 30 års party, drukket 4 øl og blitt godt brisen, hehe :D :cool::oops:
 
Vel.. Lille nekter å ta flaske, og har heller ikke spesielt faste måltider, så da begrenser det seg veldig... Har vært på noen foreldremøter, barnebursdager, turer i butikken ol. Det lengste jeg har vært borte er nok 2 timer.. Vi skal i bryllup om 1mnd, så vi må begynne å trene på at noen andre enn meg skal legge.. Ikke akkurat enkelt når lille normalt sett sovner på puppen :confused:

Jeg var mer borte med storebror, da hadde jeg allerede vært i 30 års party, drukket 4 øl og blitt godt brisen, hehe :D :cool::oops:
Haha, ja det skal bli artig med de første par enhetene. Skal ikke så mye til da nei! :p
Jeg skal også i bryllup, om 2mnd. Samme helg skal jeg i utdrikningslag. Og alt skal skje i Oslo, altså langt hjemmefra. Nå tar hun flaske da, men sovner som regel aldri uten pupp i munnen. Ser for meg at stakkars farmor må trille vogn i 2 døgn :p
 
Eneste tilfelle må vel være når samboer tok henne med opp til farmoren en halvtime, neste uke skal mormoren passe henne en time.. Er så lei av å høre at jeg burde la andre passe henne, eller at vedkommende bare ler når jeg ikke vil ha pass :p hun er jo så liten fortsatt og har ikke hatt behov for noe pass av henne :)
 
Haha, ja det skal bli artig med de første par enhetene. Skal ikke så mye til da nei! :p
Jeg skal også i bryllup, om 2mnd. Samme helg skal jeg i utdrikningslag. Og alt skal skje i Oslo, altså langt hjemmefra. Nå tar hun flaske da, men sovner som regel aldri uten pupp i munnen. Ser for meg at stakkars farmor må trille vogn i 2 døgn :p
Ja, det blir nok trilling og en kveld i vogn her også ;) Hørtes ut som en maratonhelg du har forran deg :) Jeg skulle egentlig i utdrikningslag denne helgen, men måtte bare droppe det. Litt håpløst når lille kun vil ha pupp.. Nå er vi i gang med litt grøt da, så prøver vi med tutekopp også..
 
Ja, det blir nok trilling og en kveld i vogn her også ;) Hørtes ut som en maratonhelg du har forran deg :) Jeg skulle egentlig i utdrikningslag denne helgen, men måtte bare droppe det. Litt håpløst når lille kun vil ha pupp.. Nå er vi i gang med litt grøt da, så prøver vi med tutekopp også..
Gir du vann på tutekopp da?
Jeg prøvde først med vann på en tåteflaske. Den bare tygget hun på. Så kjøpte jeg tutekopp. Men den suger hun på! Så da kommer det jo mye! Haha, lille raring :p
 
Gir du vann på tutekopp da?
Jeg prøvde først med vann på en tåteflaske. Den bare tygget hun på. Så kjøpte jeg tutekopp. Men den suger hun på! Så da kommer det jo mye! Haha, lille raring :p
Har ikke gitt vann enda, veeeeldig flytende grøt foreløbig;) Men har testet med mm i tutekopp for å se om han fikk i seg noe da, men foreløbig ingen suksess. Han bare tygger på den også:p Så vi får prøve videre. Han vil nok ikke bort fra mamman sin, er nok derfor han bare vil ha pupp :D
 
Jeg var borte på vinkveld fra kl 17 til 23 en gang, og jeg hadde skikkelig separasjonsangst og prøvde å ta noen slurker vin hver gang jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg var borte. Endte opp med at jeg som ikke hadde drukket på 1,5 år kom hjem ganske bedugget, og etter det har jeg ikke vært bort fra henne :p Er rett og slett ikke klar for det enda. Ammer ofte ila kveld og natt, og hun er veldig skeptisk på andre, så det gjør jo ikke saken enklere :) Bare veldig uvant å kjenne på denne separasjonsangsten, for med storesøster ammet jeg ikke og var ofte borte hos venninner eller gjorde ting uten henne :)
 
Gir du vann på tutekopp da?
Jeg prøvde først med vann på en tåteflaske. Den bare tygget hun på. Så kjøpte jeg tutekopp. Men den suger hun på! Så da kommer det jo mye! Haha, lille raring :p

Hvorfor gir du vann? Trenger de det nå?
 
Samboer snakker om langweekend til London i høst. Uten baby. Hva tenker dere andre om det? Da er ho rundt 10 mnd.
 
Back
Topp