Borte fra babyen..

Steph87

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Vi skal på konsert i sommer og overlater lillesnupp til ivrige besteforeldre ;) vi blir borte i nesten 1 døgn og hun må da få mme. Jeg har ikke mulighet til å pumpe nok melk til alle måltidene.
Må jeg venne henne til mme? Hun tar flaske, så det er ikke noe problem :) kan hun reagere på at det ikke er mm? Kjenner jeg stresser litt med dette, men hun er 5 mnd når vi drar fra henne og hun er vant til å sove borte.
Andre tips/erfaringer? :)
 
Jeg ville latt henne smake mme i forkant, for det vil smake uvant, og det er nok nytt i situasjonen allerede, om det ikke skal være noe 'galt' med maten også...
 
Her skal jeg bort en langweekend når hun er 6mnd. Til utlandet. Så ikke bare å hive seg i bilen om det ikke funker. Må bare tenke og tro det går bra og ikke stresse tror jeg. For der går nok bra. Men mi vil ikke ha flaske :/
 
Her skal jeg bort en langweekend når hun er 6mnd. Til utlandet. Så ikke bare å hive seg i bilen om det ikke funker. Må bare tenke og tro det går bra og ikke stresse tror jeg. For der går nok bra. Men mi vil ikke ha flaske :/

Samme her, min tar heller ikke flaske:( har ikke planlagt noe tur heller vekke fra henne, men kjenner det hadde vært deilig med ett døgn eller to:)
 
Hva med å ha en test kveld/natt hvor du er borte men tilgjengelig? Så kan hun prøve måltider med mme, mens du pumper deg der du er? Da kan jo du fryse ned den melken du pumper til du skal dra på skikkelig:) vi tenkte å prøve det snart en gang for å se om hun tar flaske viss hun blir skikkelig sulten, siden hun nekter det nå..
 
Hva med å ha en test kveld/natt hvor du er borte men tilgjengelig? Så kan hun prøve måltider med mme, mens du pumper deg der du er? Da kan jo du fryse ned den melken du pumper til du skal dra på skikkelig:) vi tenkte å prøve det snart en gang for å se om hun tar flaske viss hun blir skikkelig sulten, siden hun nekter det nå..
Hørtes lurt ut :) fryser ned melk, men får ikke fraktet det med oss..blir veldig mange timer i bil (10-12 t) og jeg skal trappe ned på ammingen gradvis nå så da er det fint om hun blir vant til noe annet. Vi har fått tilbud om en frikveld/natt om et par uker så da sier vi nok ja til det og får testet ut mme :)
 
Mamma å pappa sku passa våras no på lørdag. ( me var ute på vift) ;) Då tok me likså godt ein mini date 2 veke i forkant ( kun kino...) bere for å prøva. Slappa SO mykje bedre av den andre gongen ;)
 
Mamma å pappa sku passa våras no på lørdag. ( me var ute på vift) ;) Då tok me likså godt ein mini date 2 veke i forkant ( kun kino...) bere for å prøva. Slappa SO mykje bedre av den andre gongen ;)
Gleder meg skikkelig :) blir deilig med date, det er en stund siden for å si det sånn.. Sliter bare med at vi skal dra fra henne, klarer liksom ikke å slappe helt av selvom jeg vet hun har det trygt og godt! Mannen min klarer å slappe av han.. Kunne ønske jeg var litt mer laidback!
 
Gleder meg skikkelig :) blir deilig med date, det er en stund siden for å si det sånn.. Sliter bare med at vi skal dra fra henne, klarer liksom ikke å slappe helt av selvom jeg vet hun har det trygt og godt! Mannen min klarer å slappe av han.. Kunne ønske jeg var litt mer laidback!
Mannfolk har nok ikkje dei innstinkto so me har;) Da går nok heilt fint, men da blir nok aldri da samma å gå ut igjen/reisa vekk når di e so små uansett :)
Men ein har godt av å vèr litt kjæresta og:p
 
Mannfolk har nok ikkje dei innstinkto so me har;) Da går nok heilt fint, men da blir nok aldri da samma å gå ut igjen/reisa vekk når di e so små uansett :)
Men ein har godt av å vèr litt kjæresta og:p
Ja, det blir jo sagt at det beste du kan gjøre for dine barn er å være glad i din mann/kone. Er jo noe i det, men med noen unntak selvfølgelig ;)
 
Vi var ute og spiste på fredag, mens bestefar og kjæresten hans var barnevakt. SÅ utrolig deilig! Vi var hjemme til poden var i seng, men allikevel! Helt fantastisk å ha litt tid alene sammen utenfor huset igjen.
 
Vi har vært ute og spist middag og på kino og grilling med venner:) Og det er kjempe deilig å være litt sosial igjen:) For 14 dager siden sov hun også borte fra fredag til lørdag, siden vi var på midtsommerfest:) Syns det er mye enklere å "sette" bort henne, mot det var med storesøster;)
 
Så heldig dere er som har fått litt sosialt liv igjen :) tuppa her bare nekter flaska. Hadde vært deilig med en liten avbrekk ja, spes nå når det er sommer, men men :)
 
Så heldig dere er som har fått litt sosialt liv igjen :) tuppa her bare nekter flaska. Hadde vært deilig med en liten avbrekk ja, spes nå når det er sommer, men men :)
Vi har ikke hatt noe pass enda, men er mye sosiale fordiom:) Har snuppa med og hun sover i vogna, men passer på at ikke det er hver kveld også da så ho får roa ned litt innimellom også:) veldig heldige med at hun er så grei å ha med da, men blir sikkert vanskeligere når ho blir litt større:p Jeg er litt hønemor da, vil ikke "gi ho fra meg" helt enda;-)
 
Gleder meg skikkelig :) blir deilig med date, det er en stund siden for å si det sånn.. Sliter bare med at vi skal dra fra henne, klarer liksom ikke å slappe helt av selvom jeg vet hun har det trygt og godt! Mannen min klarer å slappe av han.. Kunne ønske jeg var litt mer laidback!
Åååh, kjenner på det! Jeg er litt hønemor tror jeg!! Klarer ikke tanken på å være borte fra ho enda, og ho er 5 mnd nå:p Hihi, blir vel anderledes etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke noe behov for å være borte fra lille heller:)
 
Åååh, kjenner på det! Jeg er litt hønemor tror jeg!! Klarer ikke tanken på å være borte fra ho enda, og ho er 5 mnd nå:p Hihi, blir vel anderledes etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke noe behov for å være borte fra lille heller:)
Da er vi to :) min lille er 5 mnd men jeg har kun hatt barnevakt et par timer. Overnatting er jeg ikke klar for. Var sånn med de to andre og. Føler heller ikke no behov for det enda ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal ''dra fra'' lille tuppa mi imorgen et par timer, for å dra på sabeltann show med 3åringen , blir førtste ganga jeg er borte ifra ho utenom e gang jeg var en halvtime på butikken, ho skal være hjemme med pappaen da,,, men kjenner at det er litt vedmodig samtidlig som det er koselig å få litt alenetid med størestemann! håper bare det går greit.. for når jeg var på butikkenn de halvtime gren ho fra jeg gikk til jeg kom tibake :/ så gruer meg. men å gå ut å sånn har jeg ikke tekt på engang enda ;) men bra alle er forksjellige :)
 
Jeg skal ''dra fra'' lille tuppa mi imorgen et par timer, for å dra på sabeltann show med 3åringen , blir førtste ganga jeg er borte ifra ho utenom e gang jeg var en halvtime på butikken, ho skal være hjemme med pappaen da,,, men kjenner at det er litt vedmodig samtidlig som det er koselig å få litt alenetid med størestemann! håper bare det går greit.. for når jeg var på butikkenn de halvtime gren ho fra jeg gikk til jeg kom tibake :/ så gruer meg. men å gå ut å sånn har jeg ikke tekt på engang enda ;) men bra alle er forksjellige :)
Ble ikke noe :/ hadde gledet meg til å dra, og å få sett sabeltann med storebror å få brukt tid på kun han.. Men de måtte dra uten meg :( Nå har jeg dårlig samvitighet ovenfor storebroren som jeg hadde lovet å dra på show med :/
 
Ble ikke noe :/ hadde gledet meg til å dra, og å få sett sabeltann med storebror å få brukt tid på kun han.. Men de måtte dra uten meg :( Nå har jeg dårlig samvitighet ovenfor storebroren som jeg hadde lovet å dra på show med :/
Hva skjærte seg.
Kjenner jeg grur meg til 3dager (2netter) borte fra henne når hun er 6mnd
 
Hva skjærte seg.
Kjenner jeg grur meg til 3dager (2netter) borte fra henne når hun er 6mnd
Pappan orket ikke å passe henne -.-'' så han bedde mora si gå med isteenfor..! + at jeg ikke fikk til å pompe ut melk.. men hun kunne fint fått grøt istedenfor var bare snakk om 3 timer .. han tror vist at babyer bare spiser hele dagen..
 
Back
Topp