borgelig bryllup

Siriusa

Forelsket i forumet
har du noen mening om det? noen som har vært i det? vi gifter oss neste sommer. Mannen vil i kirka, jeg vil borgelig. Det blir nokk jeg som må gi meg[:)][:)]

Vi giftet oss i Tinghuset og hadde kirkelig velsignelse nesten 2 år etterpå.

Vi giftet oss borgelig, og for meg var det den fineste dagen noen sinne.

Men ingen av oss er kristne, så for vår del var det dette vi virkelig ønsket;)

ORIGINAL: Marlu

Vi giftet oss på ambassade i utlandet [:)] Fin og høytidlig stemning [:)] Sermonien tok ca 15-20 minutt.

Ingen av oss er kristne, så vi vurderte aldri å gifte oss i en kirke.

[:)][:)]herlig. jeg er heller ikke kristen, og konfirmerte meg borgelig. Får noja av å være i kirka rett og slett. Men mannen SKAL gifte seg i kirka.

Vi giftet oss på tingshuset. Ingen av oss er kristne så kirkebryllup var helt uaktuelt.

Jeg var i et bryllup der de hadde en Humanetisk vielse. Var utrolig romantisk! Hadde gjort det selv om vi ikke hadde bestemt oss for å dra utenlands i steden :)

ORIGINAL: Lille_84

Jeg var i et bryllup der de hadde en Humanetisk vielse. Var utrolig romantisk! Hadde gjort det selv om vi ikke hadde bestemt oss for å dra utenlands i steden :)

[:)]

ORIGINAL: Marlu

Vi giftet oss på ambassade i utlandet [:)] Fin og høytidlig stemning [:)] Sermonien tok ca 15-20 minutt.

Ingen av oss er kristne, så vi vurderte aldri å gifte oss i en kirke.

Samme her. Og det ble i tillegg en utendørsseremoni! [:)]
Bestevenninna mi giftet seg borgerlig på tinghuset, og det var en veldig kjapp vielse. Men det var allikevel litt høytidelig, og bryllupsfesten var jo som et hvilket som helst bryllup. [:)]

Jeg var i borgelig bryllup for noen år siden, og der var en fin opplevelse [:)]
Selve vielsen fant sted dagen før sermonien, men de byttet ikke ringer før sermonien [:D]
Sermonien ble holdt av ei trivelig dame i bunad fra Human-Etisk forbund, og fant sted på Oppdalstunet på Sverresborg (Trondheim) i fantastisk sommervær [:)][:)]

Legger med et bilde fra Oppdalstunet, var virkelig flott der [:D]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg var i borgelig bryllup for noen år siden, og der var en fin opplevelse [:)]
Selve vielsen fant sted dagen før sermonien, men de byttet ikke ringer før sermonien [:D]
Sermonien ble holdt av ei trivelig dame i bunad fra Human-Etisk forbund, og fant sted på Oppdalstunet på Sverresborg (Trondheim) i fantastisk sommervær [:)][:)]

Legger med et bilde fra Oppdalstunet, var virkelig flott der [:D]

nydelig[:)][:)]

vi giftet oss på tinghuset, fordi det var det mannen ville.. for meg spilte det ingen rolle.. Dagen var like perfekt selv om det ikke var orgelmusikk.. [8D]
Vielsen på tinghuset kan gjøres så personlig du bare vil, så lenge du planlegger det godt på forhånd og gjør avtaler med de som styrer og steller der nede.. [:)]
Det er nok ikke plass til alle gjestene inne i lokalet, men vi var 10 og alle fikk sitte..

Me skal ha borgerlig vielse ute, på ei eng under ein foss ved plassen der svigerfar kjem fra, sambo og familen har fortsatt hus der som dei bruker om sommeren[:)]

Vi hadde en kompis som var dommerfullmektig, og hadde vielsen i Kampen Park her i Oslo. Det var veldig fint. Vi gjorde ikke så mye ut av det, annet enn at søsteren min spilte en brudemarsj på trompeten mens jeg gikk fram til dem, og så holdt dommeren en personlig tale til oss i tillegg til "det offisielle".

Nå skal det sies at for oss var "det offisielle" den viktige biten, ikke musikk, stemning rundt, eller religiøsitet, så for oss var dette perfekt:)

Så kom gjestene opp til sprudlevann ved vannspeilet på toppen av trappa etterpå, fulgt av buffet-middag med 80 gjester i et lokale rett ved parken:)

Back
Topp