Boretslag/bad/sluk/forsikring

SillyDilly

Forumet er livet
Vi må fikse slukene på badet for det lekker. Men dekker boretslaget forsikring dette eller må det ut sav egen lomme? Ingen som vil gi oss ordentlig svar så vanskelig å vite[&:]

ehm, ting som du ikke kan ta med deg når du drar skal dem dekke

Vinduer, dører, håndtak, låser, nøkler, do, vask og ikke minst rør--

sluker er jeg usikker på[8|] men kan du ikke bare ringe dem?

Her vi bor er det boretslaget det går på om det er noe galt med slukene...

Nå begynner de å bli gamle, og det er endel som har måttet byttet sine, det har da gått på BoB's regning....

Hos oss begynte det plutselig å lekke ned i gangen, var da snakk om å rive opp gulvet vårt for å sjekke sluken og evnt bytte den. Det ville også gått på bob. Men, av en eller annen grunn stoppet lekkasjen av seg selv. Startet det igjen, river de badegulvet. [8D]

Hva med å ringe styret å høre med dem? Har dere vaktmester?

ORIGINAL: Divinity

Her vi bor er det boretslaget det går på om det er noe galt med slukene...

Nå begynner de å bli gamle, og det er endel som har måttet byttet sine, det har da gått på BoB's regning....

Hos oss begynte det plutselig å lekke ned i gangen, var da snakk om å rive opp gulvet vårt for å sjekke sluken og evnt bytte den. Det ville også gått på bob. Men, av en eller annen grunn stoppet lekkasjen av seg selv. Startet det igjen, river de badegulvet. [8D]

Hva med å ringe styret å høre med dem? Har dere vaktmester?

Jepp, men de visste visst ikke dette[&:] Bare en gjeng med idiote som sitter i styret tydeligvis

ORIGINAL: Jannda

i borettslaget som min mor bor i måtte de dekke dette selv.... det samme måtte de med nye vinduer, inngangsdør til leiligheten osv.... 

Hmm, får håpe det er anderledes her - uansett så må det fikses så[&o] Ringer styremannen nå, men kommer jo selvklart ikke igjennom!

Det har vi faktisk gjort nå i november!
Borettslaget mitt dekker fra før av kostnaden av skifte av gammel sluk, nettopp for at dette skal bli gjort når folk pusser opp badene sine sånn at de slipper å risikere lekkasjer pga. gammel sluk[;)]
Hos oss begynte malingen på badet hos naboen under å falle av, så en fra boligbyggelaget kom for å undersøke sluken vår.
Den måtte byttes og det tok forsikringen til borettslaget seg av. også legging av nytt belegg. MEN vi måtte betale egenandelen på forsikringen selv, da dette var mitt ansvar. Hadde det vært noe galt med rørene under sluken og lignende hadde vi sluppet egenandelen også.
Det kostet oss m.a.o 6000 kroner[;)]

hos oss får vi dekket det å skifte sluk eller vat det nå var.. iverfall når vi skulle fikse badet her så måtte vi borre i sluke å det fikk vi penger for å gjøre (av borettslaget)

Back
Topp