Bordpynt -hjelp!

Nissemamma

Andre møte med forumet
Håper på litt hjelp her nå!

Vi skal ha navnefest til helgen, og nå lurer jeg fært på hvordan jeg skal pynte/ordne bordet! Vil jo gjerne at det skal bli fint og koselig, men er ikke så god på sånt..

De fleste her har sikkert hatt dåp/navnefest allerede, så nå håper jeg på noen bra tips (*krysser fingre*)

Har tenkt litt, her er mine to ideer (foreløpig):
-lyseblå duk med roseblader strødd utover
-hvit duk, grønne lys, gule blomster -litt sånn vår/påsketema

Hva tror dere (ærlig!)
 
Viss du vil ha eit vårlig bord ville eg forslå ein frisk grønfarge som gjennomgangsfarge, kanskje med kvit duk so basis. Så kunne du hatt ein grøn løpar oppå, og kvite el. glas vasar med nåkon fine bomster i, tulipanar eller ein anna "vårblomst", eller to-tre fine oppsatsar? Vil du ha blått som gjennomgangsfarge ville eg ha valgta fleire sjatteringar av blått, i duk, løpar, vasar, serviettar, bordkort ol. [:)] Litt vanskelig å forklare, må som regel prøve meg fram litt før eg veit ka so blir fint [;)] Men e no til inspirasjon iallefall....ein regel kan vere at du velg eit tema eller ein farge til festen, sånn at du veit nokolunde ka du skal sjå etter og bruke til dekorasjon og pynt [:)]
 
Vi hadde dåp like før jul, og hadde en kjempehyggelig dag [:)]
 
Vi hadde hvite linduker og hvite fat.
Hadde 2 langbord. På hvert bord satte jeg blå flasker/vaser
(kr 15 på ikea, kjempefine) med hvite roser oppi.
Vi hadde mange blå telys i mange forskjellige typer telysestaker.
Jeg bakte store pepperkakehjerter til alle, som jeg brukte som
bordkort og skrev gjestenes navn på med melisglasur.
Blå servietter med svart/hvit-bilder av babyføtter på[:)]
 
Så tente vi masse lys rundt omkring i rommet, en billig måte å
skape god stemning på.
 
Siden det snart er påske, hva med å legge marsipanhjerter på alle fatene??
Marsipan kan jo også farges blå med konditorfarge.
 
Et godt tips hvis du skal lage bordkort er å tre et pent bånd på, f.eks blått hvis det er gutt, og knyte rundt stetten på glasset. Da vet alle hvilket glass som er deres, og du slipper å vaske tuuuusen glass mange ganger.
 
Lykke til[:D]
 


 



Ble en del bilder da (måtte vise dåpskakene også[:D]) Men vi gjorde det ganske enkelt, kjøpte 10pak med roda roser også hadde vi 30stk x3 i hver vase også hadde vi servietter og bordkort som pynt. Også matchende sterinlys..  
 
Venninne av meg eier det, er en kafe på dagtid samtidig bilde utstilling (hun er kunstner) og samtidig lokale utleie. Jeg jobber der når det er bryllup så jeg får leie gratis. [:D] Er kjøkken og alt der. Flott stort gammelt bergenshus. Tenkte jeg skulle ha småen sin 1års dag der.. er så greit med alle sitteplassene, kjøkkenmuligheter også er det rett borti gata her. [:)]
 
Tusen takk for alle de fiine ideene!!

Syntes "lille rødtopp" sin med pepperkakehjerter som bordkort var superkoselig, men det er vel litt vel "off season" nå, hehe
 
Sååå lekkert *Mama*.
Syns limegrønnt og turkist e nydelig. Å d limegrønne gir litt vår stemning. [;)]
 
ORIGINAL: T82

Sååå lekkert *Mama*.
Syns limegrønnt og turkist e nydelig. Å d limegrønne gir litt vår stemning. [;)]

 
Ja limegrønt er skikkelig fint, hmmm.. får jeg gutt så skal det gå i lime grønt nestegang. [:D]
 
Skal ha limegrønt i bryllupet! [:)]
 
Back
Topp