Bor sammen-men er skilt

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
De får ikke skille seg fordi de fortsatt bor sammen?
Sykt syns jeg!!
Jeg bodde sammen med barnefar over 1 år etter at det var slutt, så jeg kunne absolutt ha havnet i samme situasjon..
Kunne du??

http://www.tv2.no/nyheter/8505161/

Rart at det skal være sånn. Synes det er flott, at de ønsker å bli boende sammen, men skjønner veldig godt, at det blir feil å være gift, hvis man ikke er "sammen på den måten" lenger. Kan ikke se, hvorfor det skal være staten, som skal bestemme, om vi skal være gift eller skilt? Det må da vel være opp til hver enkelt? :eek:

Nå mener jeg folk får gjøre som de vil og det er sykt at de ikke kan få skille seg, men det er jo en del av "kravene" da at man skal være separert en periode.

Personlig kunne jeg aldri ha bodd med eksen, føler det hadde blitt kunstig og ikke minst helt feil i forhold til barna.

Det heter jo seg at man må ha bodd fra hverandre i 1 år før man kan få innvilget skilsmisse. Bor man ikke fra hverandre teller ikke separasjonen. Og jeg skjønner det jo litt da, om man fortsetter å bo sammen, hvor vanskelig vil det ikke være å skille mellom de som virkelig er skilt og ikke sammen, og de som bare sier det for å kunne kreve stønader.

Klarer ikke å se for meg at jeg skulle ha klart det nei men det vet jeg jo ikke :p

Jeg og eksen bodde sammen i et halvt år etter at det var slutt mens vi bygde nytt hus/pusset opp leilighet, var mest praktisk sånn.... Vi skiltes som venner..... Hadde nok ikke vært like greit om d f.eks var utroskap inn i bildet eller noe.....

Veit også om par som i teorien er separert og har vært det lenge, men som fortsatt er kjærester og godt gift.

Er ikke så mange som kunne tenkt seg å bo sammen som skilt :p

Et par jeg kjenner bor i hver sin etasje av huset, fungerer utrolig bra for dem med ungene.

Nei det kunne jeg ikke
Hva når man får ny kjæreste eller om en av de har følelser fortsatt

Dette er sikkert ikke ment som en permanent løsning for resten av livet...
Det ble spurt om man kunne gjort det sammr å det svarte jeg på.
Trenger heller ikke ta lang tid før man har ny kjæreste.
Så jeg kunne ikke tenkt meg å bodd sånn

Back
Topp