Boosterdose uke 14

Sniker fra april.
Kunne virkelig ønske jeg kunne ta 3. dosen nå. Må vente til midten av feb pga da har det gått 4,5 mnd siden 2. dose. Samboern er lærer, så jeg bare venter på at vi skal få det...
Jeg har en kraftig forkjølelse som har sittet siden 3. juledag som har vært helt jævlig og slitt ekstremt med søvnen pga hoste. Er livredd for å få en ny hoste/forkjølelse/hva det nå er oppå den jeg har nå, og nok en gang gå ukesvis med ekstremt lite søvn. Det går bare ikke!!

Noen som har fått korona en stund etter 2. dose og blitt veldig dårlige (høy feber og sengeliggende hjemme liksom), eller har de fleste blitt bare litt dårlig? Dvs mild feber, mild hoste og litt snørr? Hvis jeg skulle få det nå håper jeg bare jeg slipper unna den forbanna hosten, men det kan man jo ikke vite :(

Jeg tok den også i går, og merker ikke noe som helst bortsett fra litt stølhet i armen :) Har merket lite ved de andre dosene også, men litt etter første (trøtt, energiløs og tung i hodet i flere dager).

Jeg har satt meg opp i uke 18-19, men kommer til å be om Pfizer. Synes ikke det er noe gøy valg å ta, men føler ikke man har så mye valg lengre.

Ble til at jeg flyttet booster dosen til i dag, da jeg innså at vaksine rett for UL kanskje var litt dumt, med tanke på hvor syk jeg ble av dose 2. Valgte Pfizer.

Har også tatt vaksine no i kveld, og der sa dei at dei anbefaler Pfizer til gravide. Det var ikkje nokon fare med Moderna heller, men ein kunne visst få litt meir bivirkninger.

Håper formen holder seg bra, vart heilt utslått av dose 2.

Da var det min tur i dag, og er glad det er overstått. Nå er jeg bare spent på bivirkningene. På dose 1 og 2 fikk jeg umiddelbart verk i armen, merker foreløpig ingenting :-)

Jeg ble kjempedårlig av dose 1 (astra) og dose 2 (pfizer). Tok dose 3 (pfizer) for en uke siden og fikk vondt i armen, slapp og litt hodepine på kvelden, ellers fin. Er 16+5 nå. Glad jeg har tatt den. 3. dose er anbefalt til gravide fordi de er i særlig risiko for å utvikle alvorlig sykdom. Ble anbefalt pfizer av både jordmor, fastlege og vaksinekontoret.
Godt med liv i magen, så satser på at lillebror har det helt fint

Jeg tok 3. dose i går, og har foreløpig ikke kjent på andre bivirkninger enn at det er ømt på stikkstedet :) Er 14+6. Litt urolig for å få korona nå rett etter vaksinering, men håper at vi kan unngå det litt til!

3.dose gikk veldig fint! Tatt Pfizer+Moderna+Moderna. Merket lite etter første, dårlig etter andre og denne kjente jeg bare litt i armen av. Godt å ha det overstått å være klar for sykdom!

Tok dose 3 på torsdag. Hadde vel omtrent samme reaksjon i etterkant som etter dose 2. Verk i kroppen, følelse av feber (men fikk ikke feber av verken 2. eller 3.),samt at jeg var veldig svimmel. Men i dag kjennes jeg normal ut, foruten at jeg får vondt i venstre armhule. Det fikk jeg av influensavaksinen også.
Jeg tenker uansett at en dag med litt bivirkninger er bedre enn corona

Oi, natta var ikke god ... Ut på kvelden kom verken i armen og feberfølelse. Mannen hadde vært ute og kom hjem like ved midnatt og mente jeg var drivende hvit i fjeset. Påstod han ikke hadde sett meg så bleik før. Lå med feberfrost/skjelvinger i 2-3 timer før det ga seg i 3-4-tiden på nattmorgenen. Da ble jeg til gjengjeld så varm og svettet ut alt kroppen balte med. I dag er jeg ganske redusert, sliten for ingenting ... Men det verste er over, og selv om mannen hele tiden sier at lilleskatt har det fint (jeg var syk i jula og hadde feber og skjelvinger da også), så har jeg engstet meg litt. Men håper å stå han av nå om jeg skulle få korona.

Etter mye vurdering tok jeg booster nå i går, uke 18+0. Var litt betenkt siden man uansett skal være godt beskyttet med to doser, de gravide som har blitt skikkelig syke har vært uvaksinerte.. Men nå som smitten stiger, man har lang erfaring med vaksinasjon av gravide og siden det faktisk er over sju måneder siden jeg var fullvaksinert konkluderte jeg med at det var lurest å få boosteren. En avgjørelse som føles veldig god nå!:happy:

Back
Topp