Boosterdose, redd for blødninger.

LykkeLitenSeptember22

Andre møte med forumet
Jeg fikk kraftige blødninger, å uregelmessig mensen etter første og andre dose. Å nå går de ut å anbefaler gravide å ta tredje dose, men jeg er livredd for at det skal avbryte svangerskapet…
Er så usikker på hva jeg skal gjøre :(

Snakket med gyn,legen min i dag å hun mente at jeg bare skulle ta den..

Hva tenker dere?

Eg skal ta den, har lest at det er farligere å få corona mens man er gravid enn å ta vaksinen. Men er usikker på hvilke trimmester eg skal ta den. Tenkte at det var lurt å vente til 2

Jeg tok den heldigvis før jeg ble gravid, men vet at de gravide på jobben blir anbefalt å ta den (jobber på sykehus). Trooor likevel jeg hadde følt at jeg burde ventet til andre trimester

Jeg har lest at det anbefales å ta i 2. og 3. trimester. Jeg tenker å ta boosterdosen i 2.

Jeg har snakket med legen og avtalt å vente til 2. trimester før jeg tar den. Men sitter med samme bekymringer som deg, da jeg fikk veldig forsinket mens etter andre dose. Vet ikke om det er noen som har erfaring med å ha tatt den i første trimester...?

Takk for svar :)

Jeg jobber også på sykehus, å de sier det samme der. Men føler meg tryggere hvis jeg kan vente til 2 trimester. Har egentlig time til 3 dose i morgen men jeg tror jeg venter med å bestemme meg før etter tul på tirsdag. Da vet jeg sikkert hvor langt jeg er på vei å får snakket med legen litt mer.
Er så redd for å gjøre noe feil uansett hva jeg velger.

Jeg tenker det kan lønne seg å vente til 2. trimester, helt enkelt fordi det enda kan bli aborter på hver og en av oss av helt naturlige grunner og om det skulle skje deg etter vaksinen vil det naturlig føles relativt kjipt. Da vil man fort kunne dra feilaktige skylder og føle seg skyldig. På den andre siden også kjipt å bli kjempedårlig av corona i 1 trimester, og med den hodeløse holdningen til norske myndigheter blir jeg nesten mørkeredd av å gå på butikken.

Kanskje hjelper det å søke i vitenskaplig litteratur, jeg finner ingen bekreftede sammenhenger mellom vaksine og avsluttet svangerskap eller store blødninger hos gravide. Har også aldri hørt om (det blir endog særs anekdotisk fra meg) noen som har hatt nøyaktig samme reaksjon på dose 2 og 3.

Følg magefølelsen :)

Snakket med legen og sa at jeg fikk blødning etter 2.dose og lurte på hva hun tenkte i forhold til 3. hun ville vente til 2.trimester og hvis det da er fortsatt aktuelt ville hun først sende meg til gyn for å vurdere situasjonen.

Venter til 2. trimester, og håper jeg ikke blir smittet i mellomtiden. Håper jeg kan forbli på hjemmekontor frem til den tid.

Back
Topp