Booster dose i morgen… og nervøs

Bkno3984820

Andre møte med forumet
Hei,

15+4 idag og skal ta 3 dose i morgen.. er litt nervøs og redd for at noe skal skje..

Noen som har tatt 3 dose og hvordan føltes det?

Det er bra da ☺️Føler du deg trygg på at det ikke påvirker svangerskapet?
Nei, men føler meg enda mindre trygg på hvordan koronasykdom påvirker svangerskapet. Og gravide er overrepresentert med alvorlig koronasykdom på intentivavdelingene. Det kan i allefall ikke være bra for fosteret..

Nei, men føler meg enda mindre trygg på hvordan koronasykdom påvirker svangerskapet. Og gravide er overrepresentert med alvorlig koronasykdom på intentivavdelingene. Det kan i allefall ikke være bra for fosteret..
Nei, det er jo sant det ☺️Får bare satse på at det vil gå helt fint

Fått time selv til uke 14+6, å kjenner samme bekymring. Mannen ønsker det absolutt ikke, så blir å snakke med legen om det på første kontroll, hvorvidt det har den helt store betydningen når man allerede har to doser. Gjennomfører det nok, men har kvaler med det - uansett:sorry:

Fått time selv til uke 14+6, å kjenner samme bekymring. Mannen ønsker det absolutt ikke, så blir å snakke med legen om det på første kontroll, hvorvidt det har den helt store betydningen når man allerede har to doser. Gjennomfører det nok, men har kvaler med det - uansett:sorry:
Jeg var kjempeskeptisk for noen uker siden, og tenkte å ikke ta boosterdosen, men har ombestemt meg etter å ha hørt fra ei som jobber på intensivavdeling at det er mange ellers friske gravide innlagt der, og at de er kjempedårlig!
Andre legemidler er kjempestrengt for gravide, men ofte er det fordi det er uetisk å gjøre medisinforsøk på gravide hvis man ikke er sikker på at det går bra. Da må alternativet være ganske ille. Så når fhi anbefaler gravide å ta vaksinen tenker jeg at koronasykdom hos gravide er såpass alvorlig at de heller tar denne risikoen.
Og det kommer til å være smitte rundt oss ganske lenge fremover...

Jeg er 13+5 og skal også ta den i morgen. Gruer meg litt, men alle jeg har snakket med sa at de ikke merket noe særlig til bivirkninger. Er uansett ganske sikker på at koronasykdom er verre for fosteret enn vaksinen, og nå er det nok ikke noe valg om å ikke få korona lenger - bare med eller uten vaksine. Og da vil jeg være så godt dekka jeg kan. Ble selv fullvaksinert for 11,5 mnd siden så det føles bra å ta den nå.

Jeg skal høre med legen når jeg skal på neste kontroll. Men trodde de gravide var uvaksinerte? Av de som var innlagt. Men er jo uansett sånn at mot slutten hvertfall så har man jo ikke så god lungekapasitet, er jo noe av grunnen til at en burde ta vaksine.

Usikker på 3 dose da det uansett ikke beskytter mot smitte, men om de sier på KK at jeg burde så vet jo de bedre enn meg. Føler ikke jeg har en unnskyldning for å ikke ta 3 dose da

Jeg skal ikke ta nr. 3. Tok nr. 2 i slutten av september så er ikke gått lang nok tid enda heller. Men jeg ble kjempedårlig! etter nr. 2 så tør ikke ta nr. 3 nå. Legen synes det var greit og anbefalte meg ikke å ta den heller…

Jeg er såå usikker på om jeg skal ta den. Tenkte å rådføre meg med jordmor når jeg skal dit senere i måneden. Heller litt mot å ikke ta den, men er nesten redd for å si det høyt da jeg tror ikke det er mange rundt meg som nødvendigvis forstår avgjørelsen. Det er skikkelig vanskelig.
Men håper det går bra med deg i morgen :love7

Jeg har også tenkt en del på dette, men har kommet til at jeg skal ta 3. dose. Det er jo det FHI anbefaler.

Jeg tok min 3 dose sist uke. Uke 14. Fikk kun litt vondt i armen et døgn og helt svak knapt merkbar feber som varte en lIten dag. Føler meg så mye tryggere nå og spesielt med tankte på at barnet i magen også vil være beskyttet til en viss grad etter fødselen❤️

Jeg skal høre med legen når jeg skal på neste kontroll. Men trodde de gravide var uvaksinerte? Av de som var innlagt. Men er jo uansett sånn at mot slutten hvertfall så har man jo ikke så god lungekapasitet, er jo noe av grunnen til at en burde ta vaksine.

Usikker på 3 dose da det uansett ikke beskytter mot smitte, men om de sier på KK at jeg burde så vet jo de bedre enn meg. Føler ikke jeg har en unnskyldning for å ikke ta 3 dose da

Det var sånn jeg også trodde, at de veldig syke gravide det snakkes om, var uvaksinerte. Ikke de som har to doser innabords?

Boosterdosen har jeg oppfattet var et akutt tiltak i tilfelle omikron ble alvorlig - noe det har vist seg at det ikke ble. Så føler ikke den dosen gir helt mening. Så skal snakke med legen om det på torsdag, å er klar for andre argumenter :happy:

Det var sånn jeg også trodde, at de veldig syke gravide det snakkes om, var uvaksinerte. Ikke de som har to doser innabords?

Boosterdosen har jeg oppfattet var et akutt tiltak i tilfelle omikron ble alvorlig - noe det har vist seg at det ikke ble. Så føler ikke den dosen gir helt mening. Så skal snakke med legen om det på torsdag, å er klar for andre argumenter :happy:

Sniker fra juni:cat:

Om virkningen av dose to synker som et anker etter seks måneder, så står man jo på relativt bar bakke idet man nærmer seg tredje trimester og lungekapasiteten blir dårligere. Og på tross av at omikron dominerer i Oslo nå er det flere steder det fortsatt sirkulerer delta — og også alfa! Delta blir nok heller ikke borte :wideyed:

Jeg grugleder meg til booster. Gleder fordi jeg reduserer egen risiko OG den ufødtes, da spedbarn også er sterkt representert på innleggelser for korona. Gruer fordi jeg vil at de skal aspirere når de stikker meg og lurer på hvor mye jeg må krangle for å få det til.

Sniker fra juni:cat:

Om virkningen av dose to synker som et anker etter seks måneder, så står man jo på relativt bar bakke idet man nærmer seg tredje trimester og lungekapasiteten blir dårligere. Og på tross av at omikron dominerer i Oslo nå er det flere steder det fortsatt sirkulerer delta — og også alfa! Delta blir nok heller ikke borte :wideyed:

Snakka med legen idag, å han var veldig tydelig på at med dårligere immunforsvar for gravid, samt kroppens «behov» for å måtte gjennom flere runder virus før den tåler det, så var det nødvendig med booster før det han kalte dose 4 - altså at man til slutt får smitten, å da er bedre rustet.

Så jeg er iallefall overbevist nå!

Back
Topp