Bonusmams dagbok

bonusmams

Glad i forumet
Tenkte jeg kunne lage meg en dagbok også for å se tilbake på forskjellige kroppslige kjennetegn senere.
I dag er det 3 dager igjen til IKM om jeg har en 30 dagers syklus denne måneden.
Forrige syklus var på 30 dager mens de to før det var på 28 dager. Først forrige måned jeg begynte å telle syklusen min.

I dag har jeg vært kald og varm om hverandre. Jeg går fortsatt oftere på do for å tisse. Jeg har vært småkvalm i dag, i går og dagen før der. Ikke mye men litt. Dette husker jeg at jeg hadde forrige måned også før TR.

Brystene er ømme på siden, og klør bittelitt. Klør ellers også på kroppen.

Og nå i kveld har murringer i nedre del av magen begynt. Det er også noe jeg er vant med rett før TR kommer.
Forrige måned hadde jeg murringer i magen fra noen dager etter EL og frem til TR. Ikke denne gangen.

Jeg har også sånne "kvelningsfornemmelser" i halsen, men det har ingenting med dette å gjøre, men kanskje en måte for meg å finne ut når i måneden de kommer.

Bekkenet nede ved symfysen har vært småøm i en uke. Ikke sånn at jeg plages, men jeg kjenner at det stikker litt og er litt ømt. Tenkte at det var pga håndballtreningen forrige mandag, og støl etter det, men jeg kjenner fortsatt at det er litt ømt over en uke etterpå.

_____________________________________________________________________________________________________________

Tenkte å fortelle litt om meg selv i begynnelsen av dagboken.

Jeg er 29 år og prøver på mitt tredje barn og samboers andre barn.
Vi startet i januar.
Er veldig spente på om vi klarer å bli gravide sammen og satser stort på at vi skal klare det!

Tok graviditetstest i dagtidlig. Noe med det å ikke klare å vente. Den var ikke overraskende negativ.

Formen ellers er uggen. Jeg er trøtt etter noen netter med lite søvn, murringer og Småkvalm. Kvalmen kommer sikkert av murringen. Puppene er fortsatt ømme. Nå venter jeg bare på TR på fredag om to dager, selv om tickeren viser at IKM er i morgen. Tester ingenting nå før neste IKM.

En dag igjen til IKM.
Småmurringer innimellom. Har vært å svømt på morgenen i dag og tatt badstue! Det var deilig.

Nå sitter jeg på dag 1 av 5 på obligatorisk verneombudsmøte. Det er skikkelig snork! Zzzzz!!
Viktige temaer og lærdom, men dødskjedelig lovverk og foredragsleser! Godt med iPhone da!

Dagens form;
* murringer
* ømme bryster når jeg tar på de
* trøtt etter svømming og badstue
* kvalm før jeg fikk i meg mat nå
* luft i magen
*vondt i korsryggen (det glemte jeg å skrive opp i går og)

Kjennes VELDIG ut som TR kommer snart! [&:]

Gratulerer med dagbok, bonusmams!![:D][:D]

Det er en veldig fin måte å ha litt oversikt på! Håper at dagboken blir veldig kort da[8D][:D]

Takk for det!
Får håpe det jeg og at dagboken ikke blir så lang! :D

Kjente på livmortappen i sta og den virka mer soft enn før i dag da den var hard. Fikk litt rødlig utflod med ut, så TR er nok her i morgen.

Haff!! Blir gal av å gå å tenke på TR hele dagen. Klarer ikke helt å konsentrere meg i dag kjenner jeg :/

Har kjent oppi der i dag og, men har ikke funnet så god stilling til å kjenne så godt oppi. Fikk ikke noe rødt på fingrene og i går etter sex var det ikke noe blod blandet i spermen.
Bare litt blod i gårkveld som var pittelitt.

Så at det var på kvelden jeg sist fikk TR, så hvis jeg går helt etter klokka kommer TR i 19-tiden.

Symptomer i dag:
* murringer (lav styrke)
* ømme bryster når jeg tar på de
* oppblåst mage

Ikke kvalm i dag.

I dag kom TR på utpå dagen 1 dag for sent. Andre periode hvor den kommer en dag etter skjema.

Denne pp'en skal jeg kjøpe EL-test.

EL-test er kjøpt inn for denne måneden og er på dag to på testing i dag. Foreløpig ingen smilie som dukker opp!

På den sjette testpinnen kom endelig smilet som viser at det er EL på gang! Nå er det bare å kjøre på og satse på at lille underet skal sitte!! <3 Krysser for at det skjer og at ikke mannen får presentasjonsangst :o

Hei hei!!

I går hadde jeg for første gang på lenge ordentlig og tydelig eggløsningsslim! Kunne strekke det 5 cm og sikkert mer. Ble noe humping på kvelden, men har hatt litt problemer denne mnd og pga sambo blir stressa :/ Så får vi se om soldatene som tok turen er sterke nok ;-)

Nå er sikkert EL ferdig da jeg hadde positiv eltest på mandag og EL-slim i går!
Nå skal vi ta et par dagers pause og ha deilig upliktende sex igjen :D

88 som har lest, men bare 1 kommentar![:-]

I dag sjekket jeg innvendig for nysgjerrighetesskyld. Joda, det så ut som det fortsatt var eggløsningsslim. Ble egentlig litt lei meg da, fordi jeg har ikke hatt sex i dag eller i går. Vi bestemte oss for å ha sex siste dag for to dager siden pga at det tar sånn på på samboer som sliter når han vet han må prestere.
Det skal sies at vi hadde sex tre dager før eggløsningstesten viste positivt, den dagen den var positiv og dagen etter da jeg oppdaget eggløsningsslim. Får bare håpe det holder.

Så googler man og finner ut at den siste dagen med el-slim er den mest produktive dagen.[&:]

Me ser!

Dagene går utrolig sakte samtidig som det egentlig går fort. Lurer på om dette året går fort, siden man som prøver lever fra måned til måned.

Nå er det 10 dager igjen til IKM.
Sambo skrev til meg i går på SMS at han hadde sinnsykt god følelse denne gangen på at det kommer til å gå bra. Det er jo noe det at når HAN sier det, for han har vel vært mest pessimistisk på akkurat dette om at det kommer til å ta lang tid, noe som da igjen har smitta over på meg.
Så får håpe han har rett da [;)]

Det er det som er så "frustrerende" at de forrige gangene jeg har vært gravid har det gått rimelig kjapt!

Vi var på Living i går og tittet litt og kom plutselig over en babyseng.
Da kjente jeg at det kilte i magen!

Hei. Gratulerer med dagbok
Kjenner til det med at tida går sakte fram til testing.
Håper dette blir din siste venteperiode da!!![:D]

Ja, får håpe på det!
Lurer på når jeg eventuelt kan starte å kjenne noen symptomer om de tskulle være noe symptom på noe.

PP2:

5. februar: menstuasjon
10. februar: mensen ferdig
15. februar: sex
16. februar: Startet med eggløsningstest - sex
17. februar: Bekkenvondt
19. februar: sex
20. februar: sex
21. februar: positiv eggløsningstest, innvendig sjekk viser våt utflod - sex
22. februar: Eggløsnigsmerter, eggehvitte ved innvendig sjekk, sex, oppblåst
23. februar: Oppblåst
24. februar: Fortsatt litt oppblåst, litt murringer
25. februar: Oppblåst og murringer, utfloden er hvit og tykk og seig på en måte. Litt strekkbart, men ikke sånn som ved eggløsning.

PP2:

25. februar: Oppblåst og murringer, utfloden er hvit og tykk og seig på en måte. Litt strekkbart, men ikke sånn som ved eggløsning.
26. februar: Oppblåst og luft i magen. Hatt litt murringer i magen. En slags varm murrefølelse neders i magen. Litt stikninger i brystene, men når jeg har tatt på de er de ikke så ømme - jo forresten, tok på de nå, og de var ikke så gode å ta på, men det er ikke sånn at jeg ikke kan være borti de. Hatt litt sure oppstøt i dag. Utfloden i dag er sånn lotionaktig og hvit. Seig på en måte.

OMG!! For en helg! Skulle nesten trodd man hadde vært ute på noe! Sene kvelder og tidlige morgener. Jeg sa til ungene mine at i dag hadde mamma lyst til å sove så lenge som hun har lyst, men det varte helt til klokken 09 da de spurte om de kunne få innbakt pølse som var i kjøleskapet![;)]

I dag blir det isskøyting i skøytehall med familien og kollegaer. Over 1 år siden sist jeg sto på skøyter og før det var det sikkert 13 år siden.
Det blir gøy!

Ellers har jeg følt meg veldig sliten de siste dagene og tåler svært lite før jeg blir irritert. Slitsomt, for jeg VIL jo ikke være sånn!

Litt med jobb at det er stress der tenker jeg.

PP2:

26. februar: Oppblåst og luft i magen. Hatt litt murringer i magen. En slags varm murrefølelse neders i magen. Litt stikninger i brystene, men når jeg har tatt på de er de ikke så ømme - jo forresten, tok på de nå, og de var ikke så gode å ta på, men det er ikke sånn at jeg ikke kan være borti de. Hatt litt sure oppstøt i dag. Utfloden i dag er sånn lotionaktig og hvit. Seig på en måte. Kvalm.
27. februar: Luft i magen, ikke SÅ oppblåst i dag. Vært bittelitt kvalm i dag. UTfloden har jeg ikke sjekket så langt i dag, men det kommer jeg tilbake til. Murringer er det fortsatt en del av.

Høres jo veldig lovende ut dette da[:D]

Symptomer i dag 27.februar er:
*oppblåst
*masse luft i magen
*mye utflod tidligere på dagen
*ømme pupper
*murringer

Back
Topp