Bonusmamma

ja,fordi jeg mener man bør sette til side sine egne følelser og tenke på barna, som forhåpentligvis har et godt forhold til far og bonusmor:) men hvis bf og bonusmor ikke er særlig interessert i barna ellers,ville d ha vært rart.

Helt klart. Min samboer er med på alt selv om faren til frøkna en sjenlden gang er med... Er jo ungen som skal være i fokus, så får de voksne krangle på et annet tidspunkt :p

Hvis jeg hadde hatt et godt forhold til barnet ville jeg møtt opp.

Hvis barnet ikke vil ha barnefar eller bonusmamma til stede, må barnefar og bonusmamma respektere det. Og så burde barnefar og mor diskutere hva de to skal gjøre i forhold til at barnet skal synes det er greit at de begge møter på slike arrangement. Og så får bonusmamma holde seg i bakgrunnen til barnet gir signaler om at det er greit at bonusmamma blir deltakende forelder i slike sammenhenger.

Jeg synes de barnet ønsker å ha der, skal komme. (Man må ikke spørre barnet, heller tenke "sjæl" :)) At mor eller far får ny samboer, betyr ikke at bonusen skal delta på alt som har med barnet å gjøre. Om stemningen blir annerledes / trykket / rar, synes jeg bonus kan bli hjemme!!
Dette mener jeg uansett situasjon man er i, om opplevelsen blir bedre for barnet med/uten bonus, må de voksne ta hensyn til det.

Jeg synes de barnet ønsker å ha der, skal komme. (Man må ikke spørre barnet, heller tenke "sjæl" :)) At mor eller far får ny samboer, betyr ikke at bonusen skal delta på alt som har med barnet å gjøre. Om stemningen blir annerledes / trykket / rar, synes jeg bonus kan bli hjemme!!
Dette mener jeg uansett situasjon man er i, om opplevelsen blir bedre for barnet med/uten bonus, må de voksne ta hensyn til det.

Enig i denne.
Hvis det at jeg er tilstede ødelegger for barnet med stemning eller annet et det bedre at jeg holder meg unna.

Back
Topp