Bonusmamma og førstegangsfødende

Julifrøet18

Første møte med forumet
Hei dere,

Ville bare høre om det er noen av dere som står i samme posisjon som meg. Eller om de som har gått igjennom dette tidligere har erfaringer/tips/råd som kunne deles.

Jeg er bonusmamma til en på 3 år, og samboer og jeg venter vårt første i Juli.

Jeg tenker på mye for tiden, spesielt hvordan forholdet blir mellom bonusbarn og eget barn, hvordan kommer bonusbarn til å takle at det bor to steder mens eget bor fast hos oss.. osv..

Innspill og erfaringer tas gjerne imot!

Heisann[emoji4]
Jeg har ett bonusbarn[emoji7]
Vi fikk vår første sammen rett før ho fylte 3 år, og det har gått over all forventning[emoji1]
Litt sjalusi var det jo i starten, men vi passet på og gi ho like mye oppmerksomhet som babyen fikk. Noen helger når ho var hos oss, sendte jeg ho og pappaen ut så di kunne få litt kvalitetstid sammen også[emoji4]
Nå gleder junior seg hver gang storesøster skal komme, og di leker så fint sammen[emoji7]
Bonusbarn var jo allerede vant med å bo hos oss hver 14 dag, og vi forberedte henne godt før junior kom, snakket om babyen osv[emoji4]

Tusen takk for meldingen! Bonus blir 4 før babyen kommer, og har en kusine som akkurat har blitt storesøster så det hjelper kanskje litt på også [emoji4] Jeg har også tenkt på det at bonus og far bør gjøre noen ting alene for å få litt ekstra oppmerksomhet fra far [emoji1360]

Her var minste bonusbarn 2 1/2 når første vår ble født. Vi forberedte han veldig på at det skulle komme en baby. Han var med på alt. Ga meg våtservietter ved bleieskift. Fikk stryke på ryggen ved raping. Fikk velge ut klærne til lillebroren og slike småting. Opplevde aldri sjalusi. De er bestevenner nå.

Back
Topp