Bonusfamilie

• Trådstarter Trådstarter Anonym4679
  • Opprettet Opprettet
A

Anonym4679

Guest
Jeg har fått følelser for en mann jeg har kjent lenge. Vi er begge i forhold, men har ikke gjort noe fysisk bak ryggen deres. Vi har prøvd å stenge følelsene våre ute, men det går ikke. Han har to litt større barn fra før, jeg har en gutt som går i barnehagen.
Vi vurderer å flytte sammen med en gang, fordi vi ikke ønsker at barna våre skal flytte mange ganger. For å nevne det, er det ikke lenge siden jeg og min familie flyttet.
Hadde dette vært et person jeg nettopp hadde møtt, så hadde det aldri vært tema, men vi kjenner hverandre veldig godt og har tenkt nøye gjennom det. Derfor vurderer vi å flytte sammen med en gang. Ønsker gjerne noen tilbakemeldinger.

Skal ikke være dømmende men hadde ikke flyttet ifra en mann rett til en annen inn i nytt forhold, spesielt ikke når det er barn inni bilde, uansett hvor lenge jeg hadde kjent vedkommende...

Her tror jeg dere tar noen hensyn som barna ikke har bedt om. Jeg tenker at barna i første omgang trenger å sørge over bruddet mellom foreldrene sine, før de må begynne å tilpasse seg en ny hverdag med ny bonusfamilie. Alt dette på en gang kan være svært overveldende og bli veldig galt for barna.

Jeg syns forøvrig også det er respektløst ovenfor nåværende partnere, men det en annen sak.

Her tror jeg dere tar noen hensyn som barna ikke har bedt om. Jeg tenker at barna i første omgang trenger å sørge over bruddet mellom foreldrene sine, før de må begynne å tilpasse seg en ny hverdag med ny bonusfamilie. Alt dette på en gang kan være svært overveldende og bli veldig galt for barna.

Jeg syns forøvrig også det er respektløst ovenfor nåværende partnere, men det en annen sak.

Helt enig i dette.

Signerer denne :)

Tenker litt høyt.. du skriver at dere ikke har gjort noe fysisk, men allikevel er så klar for hverandre at dere vil bo sammen med en gang. For min del høres dette ut som utroskap.

Ikke for å være kjip, men et samlivsbrudd på begge sider og nytt samboerskap med en gang kommer ikke til å bli noen dans på roser, det vil komme reaksjoner du kanskje ikke har tenkt på.

Barna deres vil få en sorg og en reaksjon etter et brudd. Og det trenger de tid på. Å flytte rett inn til ny mann kan være svært overveldende og bli for mye for barna. Da er det bedre å flytte til et eget sted for en stund. Det å flytte i seg selv trenger ikke være et problem for et barn, så lenge de har tryggheten.

Hva gjør du om barna dine evt ikke godtar den nye mannen?

Først brudd, så sorg og tid, så introdusere barna for en evt ny partener på deres premisser over TID.

Joda. Det går faktisk an å skru av følelser og tenke på familien og barna. Det krever bare litt innsats og selvkontroll.

1) Aldri se ham mer. Da mener jeg aldri.
2) Fokuser på familien og det fine du har, det trygge barna dine har.
3) Sett deg selv sist.

Da tenker man kun på seg selv og ikke barna. Selv om du kjenner mannen godt så har du null peiling på om han er en du vil være sammen med.
Si du flytter dit rett etter bruddet, også går det skeis med den nye og. To brudd på kort tid? Høres fint ut :p
Nei, ta deg sammen, Finn deg et sted å bo med ungene dine. Tenk på de og ikke vær egoist.
Og fra noen sol vokste opp med å flytte til ny mann annenhver uke fordi mammaen var løs på tråden, det er absolutt ikke koselig for barna.

Joda. Det går faktisk an å skru av følelser og tenke på familien og barna. Det krever bare litt innsats og selvkontroll.

1) Aldri se ham mer. Da mener jeg aldri.
2) Fokuser på familien og det fine du har, det trygge barna dine har.
3) Sett deg selv sist.
Helt enig! Når man er mor kan man ikke være så egoistisk. Du skyller din sønn å glemme denne mannen, evt gå i par terapi for å få forholde til BF til å fungere igjen. Dere river 2 familier i stykker pga følelser, dere har ikke gjort noe fysisk eller vært på ferie sammen. Dere aner ikke hva som skjer når spenningen blir borte av «hemmelig» forhold og hverdagen setter inn. Sjansen for at forholde ikke funker er stor. Hva da, da sitter dere der, to ødelagte familier, barn som lider. Sett barna først, slutt å være egoistisk!

Barna skal gå foran uansett mener jeg. Hvis du ikke har følelser for partneren din lengre, er det selvfølgelig lov å avslutte forholdet med han. Men ikke gå fra et forhold til et nytt et og det å flytte sammen med en gang. Det blir veldig mye forandringer på en gang for barna tenker jeg :Heartred

Man flytter da ikke rett inn til noen om manhar barn fra før, tenk på barna flrst

For å si det sånn, hadde gubben trodd at han kunne flyttet rett ut her ifra å sammen med ei ny sammen med barna våre hadde det blitt ville tilstander her!

Har faktisk ikke noe bedre ord enn, forbanna egoistisk!
Pakk pikkpakket ditt å flytt sammen med mannen, men bland ikke barna inn i det.

Back
Topp