Bonusbesteforeldre navn?

Miamor

Flørter med forumet
Hei, dere som har skilte foreldre med ny partner. Hva kaller/vil dere at barna deres skal kalle dem?

Jeg tenker at selv om de bare har vært i mitt liv i 10 år kommer de jo til å være der fra barnet et født og være en naturlig del av familien. Derfor synes jeg det er litt rart å bare bruke fornavn. De er jo gift med mormor og morfar.

Tenkte i utgangspunktet bestemor og bestefar, men mannen min ønsker at hans foreldre skal ha disse titlene.

Forslag til gode «kjælenavn» til besteforeldre?

Min mamma og hennes mann kaller vi besta og beste. Pappa og hans kone kaller vi morfar og konas navn. Har hatt et veldig turbulent forhold til henne opp gjennom årene og jeg føler ikke at det blir rett å gi henne noen tittel. Det er mye som spiller inn der. Min manns foreldre heter bestemor og bestefar.

Her er mine foreldre samme og de kalles mormor og bestefar, så er det Farmor og navnet til kjærsten. De har bare vært sammen et par år. Så har vi farfar og farmor "navn". Samboeren til farfar har vært der i 9 år(like lenge som meg og mannen har vært sammen..). Så tenker det er naturlig! Hun kalte seg dette selv også:-)

Her er foreldrene våre sammen på begge sider. Men alle kalles bestemor og bestefar. Så skiller vi dem ved å si feks bestemor Kari, bestefar Bjørn osv. Aldri brukt mormor/morfar etc i våre familier[emoji85]

Svogermor og Svigerfar er Farmor, og Farfar (ikke min mans biologiske Far da han er død, og ikke brydde seg om å være i livet hans).

Mine foreldre er Mormor, og Morfar

Så her er det ingen som går under Bestemor og Bestefar da ingen har verken kaldt seg det eller foreslått det :)

Til min far er det morfar og hennes navn. Men til svigerfar seier mine bestefar. Det er noko dei har starta med sjølv og dei har spurt han om det er greit.

Back
Topp