Jeg har selv vært og er bonusbarn, hvor jeg har blitt så inderlig hatet fra dag 1. Stemoren min har vært sammen med min pappa siden jeg var rundt 10-11, og er sammen den dag i dag. Fra dag 1 har hun mislikt og hatet meg, sikkert fordi jeg hadde et så godt forhold til pappa. Hun har også vist det veldig tydelig gjennom spesielt tenårene mine, da hun faktisk gikk rundt og kalte meg stygg, fæl, forferdelig, drittunge osv osv osv. Pappa syntes det var en vanskelig situasjon å være i og begynte bare å ignorere alt. Hvis jeg spurte om å hjelpe til å lage middag, dekke bordet osv fikk jeg bare til svar "Skal du liksom være snill?" og lignende. Jeg kjøper bursdagsgaver til henne hvert år og, men får verken gave eller så mye som en gratulasjonsmelding tilbake på min bursdag. Jeg får ikke være barnevakt til hennes og min pappas felles barn, som bare er 1 år (og jeg er 21), mens hennes barn på 15 og 19 får lov. Jeg er på besøk hos dem 1 gang i uken, pga min pappa og lillesøster, men stemoren min og jeg snakker ikke lenger sammen eller ser på hverandre. Hun svarer ikke når jeg spør henne om noe, og alle samtaler jeg er en del i unngår hun eller starter en ny samtale. Jeg kan ikke skjønne hva som har fått henne til å hate meg så sterkt fra jeg bare var 10-11 år og til den dag i dag.
Jeg har også blitt behandlet dårlig av eks-stefar, han utøvde fysisk og psykisk vold mot meg og min mor (ikke mine 2 yngre søstre). Men han tror/vet jeg bare var gal, og vil ikke regne han som et oppegående menneske. Har heldigvis den dag i dag en veldig flott stefar som behandler mamma og vi barna godt
Jeg har også blitt behandlet dårlig av eks-stefar, han utøvde fysisk og psykisk vold mot meg og min mor (ikke mine 2 yngre søstre). Men han tror/vet jeg bare var gal, og vil ikke regne han som et oppegående menneske. Har heldigvis den dag i dag en veldig flott stefar som behandler mamma og vi barna godt