Bonusbarn, soveordning på hytta

Detteharjegaldrigjorfør

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har kommet i en situasjon hvor jeg er litt usikker.

Vi skal for første gang på to år endelig tilbake til hytta etter pandemien brøt ut. Vi er jeg, mannen min, hans to gutter og vårt felles barn.

Før har eldste gutten sovet på eget rom, mens jeg har ligget øverst i familiekøye sammen med mannen og yngste gutten som har delt dobbeltseng delen av familiekøya.

Nå skal baby være med, og han er så liten at han fremdeles ammer på natt. Så her kommer situasjonen.

Jeg synes det er litt ubehagelig å ligge halvnaken å amme på natt, med en gutt på snart 8år med fri sikt ned. Han våkner lett når lillebror skriker om natta, og er da veldig nyskjerrig på hva som foregår. Hadde gutten vært litt yngre hadde jeg nok ikke brydd meg, men nå synes jeg han begyner å bli så stor at ja, jeg synes det er vanskeligere å tenke at "det er naturlig", eller at jeg bare kan dekke meg til. Det er hele settingen og uroen rundt det. Og av erfaring så vet jef ar melka kommer dårlig om jeg er stressa.

Mitt forslag er at han og broren kan dele seng på andre rommet (ligge med føttene mot hverandre). Det er tre år mellom dem, og de har en god relasjon. Mannen mener det kan oppleves som å bli "stuet bort" med en slik løsning. Noen som har noen tanker?

Det er ikke plass til madrasser andre steder. Det er to alternativer; dele seng eller ligge i topkøya med VIP utsikt til meieriet .
 
Om han ser deg amme nok tror jeg ikke det er så spennende i lengden :) og han er bare 8, fortsatt et barn og langt unna tenårene. Jeg hadde valgt VIP-utsikt til meieri-løsningen.
 
Vi har en minihytte vi pleier å være på med hele svigerfamilien. Inkludert brødre til mannen, tenåringsgutter, yngre gutter og svigerfar. Umulig å gjemme seg bort. Jeg bare kjørte på jeg. Det er jo tross alt bare en pupp. Hvis de er så sykt interessert får de se da :p hadde prøvd å ikke legge så mye energi i det. Som veivalsa sier; han er bare 8 :)
 
Last edited:
Kan du bruke rommet til eldste (skylde på at baby trenger ro) og så kan resten dele familiekøye?
 
Også tenker jeg man som bonusmor alltid burde prøve å tenke - om dette bonusbarnet var mitt eget barn, hadde det vært greit da? Der har man svaret synes jeg :) Det skal ikke ha noe å si om barna er dine biologiske eller ikke, i ek slik familiekonstellasjon skal de behandles som om de var det. Og en 8-åring seksualiserer ikke amming og pupper helt enda, det er det i såfall vi voksne som gjør :p
 
Har selv en gutt som blir 8 år senere i år, ikke problem å amme rundt han:). Og du skrur kanskje ikke må så altfor mye lys heller slik at det er vel begrenset hvor mye han ser ila natten når du ammer?

Men om han våkner lett av uro fra baby, kan det da være aktuelt å bytte rom med eldste da? Slik at guttene ligger med far og du for deg selv? Så får du ro til amming på natt uten å føle deg "beglodd", og forhåpentligvis storebror på 8 en god natt søvn uten å våkne av baby :)
 
Ikke dumt forslag. Problemet er at han har en autismediagnose som gjør en slik endring litt ekstra komplisert (de har delt seng/rom før uten problem før).

Men kan det hjelpe hvis pappa snakker med han og forklarer hvorfor før avreise..?
 
Ang amming kan du feks singlet under og topp over slik at du slipper å slenge ut hele puppen?

Ellers tenker jeg de fleste tenker vel ikke seksuelt på en baby som ammes tross alt…?
 
Det er vel andre grunner enn seksualitet som kan være årsak til at man ikke ønsker å vise deler av kroppen naken? Folk har forskjellig terskel for disse tingene, noen føler seg komfortable foran omtrent alle, mens andre er mer private. Syns det er rart at seksualitet blir dratt frem som eneste årsak til å ønske en mer privat ordning.
 
Du og baby på eget rom, far og sønner på ett. Det er den beste løsningen med det dere har nå. Eventuelt tenke litt fremtidig, å skaffe køyeseng til rommet med kun 1 seng
 
Du og baby på eget rom, far og sønner på ett. Det er den beste løsningen med det dere har nå. Eventuelt tenke litt fremtidig, å skaffe køyeseng til rommet med kun 1 seng

Ja på sikt vil dere få bruk for flere sengeplasser uansett, så hvorfor ikke kjøpe inn seng? Finnes mange på finn slik at dere ikke ruinerer dere for hyttekosen i påska
 
Back
Topp