Bondemamma's Dagbok

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Ble oppfordret til å skrive dagbok her inne, så da prøver jeg på det - kan være godt å få ned alle tanker om prøving og drømmen om en til:)

Prøvingen så langt:

Kjemisk juni og august 2018.
MA uke 5 (ble oppdaget i uke 8) januar 2019 - utskraping 22/1. Blødde i over 3 uker etter utskrapinga.

Sist mens startet 28.februar og jeg er på CD 21 i dag (20. mars) - EL ca 12/3 - IKM 26/3 ifølge appen my calendar. Jeg hverken tester eller temper etter EL.

MAen gjorde at jeg avlyste hele prøvingen (mannen ble lei seg men sa det var min kropp og respekterte det), men sakte men sikkert kom ønsket om en til tilbake. Men nå er mannen blitt usikker, så vi diskuterer litt enda om det er så lurt å fortsette prøvingen, men han begynner å bli enig i at vi skal fortsette:D

Litt om oss:

Jeg er 33 år og bor på en gård sammen med mannen i mitt liv, der vi driver med sau og har flere spennende planer for gården.
Jeg går for tiden på voksenopplæring barne-og ungdomssarbeider og trives med det.
Mannen er elektriker i tillegg til å være bonde.

Vi har tilsammen 6 friske og flotte barn, 3 gutter og 3 jenter - i alderen 3-18år❤
Minstemann har vi felles og jeg ønsker så gjerne at han skal få seg et helsøsken. Per dags dato er det han som bor hos oss og de andre er her på helgesamvær og i ferier.

Litt om mine tidligere svangerskap:

Jeg har bicorn uterus (som ble oppdaget da jeg tok abort etter førstemann ble født) - også kalt hjerteformet livmor. Dette gjør at jeg føder prematurt.

Jeg har blødd i 3 av 4 sv.skap, noen litt mer enn i andre og har vært en del inn og ut av sykehus med de 3 siste pga rier/sterke kynnere. Jeg har høyrisikosvangerskap og blir tett fulgt opp.

Mine fødsler:

#1 setefødsel uke 33+2 - gutt.
#2 hastekeisersnitt pga lav puls i uke 33+1 - gutt.
#3 setefødsel i uke 37 - jente.
#4 planlagt akutt ks uke 33+2 - gutt.
 
9 dpo i dag ifølge appen my calendar idag, tok en rfsu tidlig test på utvannet urin, og om jeg legger godviljen til så kan jeg så vidt skimte antydning til en strek - altså den er negativ:hilarious:

Dette er første pp etter MA, der jeg har hatt en mens etter jeg slutta å blø etter utskrapinga, så jeg forventer ikke å bli gravid så fort,men det hadde vært veldig koselig!:)
Men jeg aner jo ikke om kroppen er tilbake der den var før MAen..noen som vet hvor lang tid det kan ta evt? Jeg går utifra samme syklus som før, men den kan jo være endret nå - jeg aner ikke!:oops:

Ellers så har jeg ikke mindre enn tre jubilanter denne uka, to av gutta har bursdag på samme dag (eldste og minste) og jenta har bursdag i dag - så ihelga blir det trippel feiring!:D
 
I morgen skal jeg kjøpe test for å ta tirsdags morgen - helt rart å ikke ha tester liggende, men føler meg avslappet,enn så lenge:hilarious:

Synes jeg kjenner det strekker litt på høyresiden litt nedom magen innimellom og er litt forstoppet - jeg bruker å være løs i magen før mens, så håper dette er et godt tegn! Har hatt litt kort lunte et par dager nå, men det er jo vanlig før mens ogsåo_O
 
Hvilepuls på 67 dagen før IKM - men nå har ikke jeg brukt klokka siden sist jeg var gravid, så har ingen graf å følge:rolleyes:
 
Negativ test i dag,dagen før det jeg tror er IKM - er spent på hvordan syklusen er etter MA, da jeg kun har hatt en mens etterpå og da var syklusen på 38 dager (fra jeg satte cytotec) og nå er jeg på CD 26 og jeg håper inderlig jeg får mens ila de nærmeste dagene (pga negativ test i dag så kan TR bare komme så jeg får bedre oversikt over EL osv)
 
Merker at TR er på tur, murrer i magen og har så vidt begynt å spotte. Kjenner nå at jeg synes det er litt trist det ikke klaffet denne gangen - har lest om så mange som blir så fort gravide etter MA.
Veldig kjekt med dagbok merker jeg, så jeg kan skrive det som passer meg og ikke starte en ny tråd for den minste ting:hilarious:
 
Merker at TR er på tur, murrer i magen og har så vidt begynt å spotte. Kjenner nå at jeg synes det er litt trist det ikke klaffet denne gangen - har lest om så mange som blir så fort gravide etter MA.
Veldig kjekt med dagbok merker jeg, så jeg kan skrive det som passer meg og ikke starte en ny tråd for den minste ting:hilarious:
Jeg tenkte og det skulle klaffe etter MA'en og var litt lei meg for det, så skjønner følelsene dine. For "de" sier at så mange blir gravide uten en mens imellom.. Hvordan gikk feiringen i helgen ?

Her var syklusen raskt tilbake, men spottet va 1 uke lenger enn normalt 3-5 dager med TR etter MA. Det gjorde jeg sist MA og, så det kan hende den mens du får er litt kraftigere/varer lengre
 
Jeg tenkte og det skulle klaffe etter MA'en og var litt lei meg for det, så skjønner følelsene dine. For "de" sier at så mange blir gravide uten en mens imellom.. Hvordan gikk feiringen i helgen ?

Her var syklusen raskt tilbake, men spottet va 1 uke lenger enn normalt 3-5 dager med TR etter MA. Det gjorde jeg sist MA og, så det kan hende den mens du får er litt kraftigere/varer lengre
Første mens etter MA varte en dag lengre enn vanlig mens, men startet på CD 38 (har vanligvis mellom 24-28 dager). Er i dag på CD 26 så er innafor foreløpig, spesielt siden jeg regner med TR kommer ila de neste dagene,bruker å spotte 2-3 dager før. Så dette blir da 2.mens etter MA (da regner jeg ikke med blødningen etter utskrapingen). Bare å krysse fingrene for neste pp:D

Feiringen gikk bra den, bortsett fra at tre av barna var syke inkl ene bursdagsbarnet og mange meldte frafall pga sykdom, men ungene var fornøyde og vi koste oss med de som kom:)

Hvordan har din helg vært?:)
 
Jeg har forresten fått meg en ny hobby - å sy! Jeg bruker det litt som terapi og fordi jeg liker å være kreativ.

Her er bilde av mitt aller første syprosjekt som 11 åringen fikk i bursdagsgave, hun har valgt stoff selv og hun ble veldig fornøyd:D
20190321_203047.jpg
 
CD 1 og syklusen er på rett spor igjen!:D

Mannen er på siste tur borte med jobben nå og han kommer hjem like før EL!:D
 
Første mens etter MA varte en dag lengre enn vanlig mens, men startet på CD 38 (har vanligvis mellom 24-28 dager). Er i dag på CD 26 så er innafor foreløpig, spesielt siden jeg regner med TR kommer ila de neste dagene,bruker å spotte 2-3 dager før. Så dette blir da 2.mens etter MA (da regner jeg ikke med blødningen etter utskrapingen). Bare å krysse fingrene for neste pp:D

Feiringen gikk bra den, bortsett fra at tre av barna var syke inkl ene bursdagsbarnet og mange meldte frafall pga sykdom, men ungene var fornøyde og vi koste oss med de som kom:)

Hvordan har din helg vært?:)
Høres veldig innafor ut da Ja :happy: jeg hadde en fin helg, med samboer og frøken og litt små ærend og sånn. Endte med spysyke natt til søndag så var ganske travelt :confused:

Huff, er vel rette tiden for sykdom rundt omkring nå ja..:arghh: bra at ungene var fornøyde :D
 
Første mens etter MA varte en dag lengre enn vanlig mens, men startet på CD 38 (har vanligvis mellom 24-28 dager). Er i dag på CD 26 så er innafor foreløpig, spesielt siden jeg regner med TR kommer ila de neste dagene,bruker å spotte 2-3 dager før. Så dette blir da 2.mens etter MA (da regner jeg ikke med blødningen etter utskrapingen). Bare å krysse fingrene for neste pp:D

Feiringen gikk bra den, bortsett fra at tre av barna var syke inkl ene bursdagsbarnet og mange meldte frafall pga sykdom, men ungene var fornøyde og vi koste oss med de som kom:)

Hvordan har din helg vært?:)
Høres veldig innafor ut da Ja :happy: jeg hadde en fin helg, med samboer og frøken og litt små ærend og sånn. Endte med spysyke natt til søndag så var ganske travelt :confused:

Huff, er vel rette tiden for sykdom rundt omkring nå ja..:arghh: bra at ungene var fornøyde :D
 
Høres veldig innafor ut da Ja :happy: jeg hadde en fin helg, med samboer og frøken og litt små ærend og sånn. Endte med spysyke natt til søndag så var ganske travelt :confused:

Huff, er vel rette tiden for sykdom rundt omkring nå ja..:arghh: bra at ungene var fornøyde :D
Åh, vi hadde omgangen sist helg!:facepalm: nå har minstemann blitt syk igjen og nå har jeg også fått det - så starter syklusen med feber og vond hals:wacky: passer jo veldig godt at mannen er på reisejobb og vi har to søyer til som skal lamme ila neste dageneo_O:hilarious: tok imot to søte små ikveld og så kom det to igår - disse har da blitt tjuvparet:rolleyes:
Men er forhåpentligvis frisk neste uke når mannen kommer hjem og det er tid for EL :D
 
Åh, vi hadde omgangen sist helg!:facepalm: nå har minstemann blitt syk igjen og nå har jeg også fått det - så starter syklusen med feber og vond hals:wacky: passer jo veldig godt at mannen er på reisejobb og vi har to søyer til som skal lamme ila neste dageneo_O:hilarious: tok imot to søte små ikveld og så kom det to igår - disse har da blitt tjuvparet:rolleyes:
Men er forhåpentligvis frisk neste uke når mannen kommer hjem og det er tid for EL :D
Åh herlighet du er tøff alså!:D gøy med litt snik banandans ;)

God bedring :yuck:
 
Lenge siden jeg har oppdatert her nå! Dagene går litt i ett og lamminga har startet for fullt, 150 lam på ei uke og 350 lam igjen:)

Har jo vært skikkelig tull med syklusen etter MAen, mye spotting og blødninger mellom mens:(

Men nå er jeg 1 dpo ifølge appen min kalender, jeg hverken tester eller temper så får bare gå utifra den:) vi fikk lagt inn aksjer i går og kommer til å gjøre det i dag også siden det står middels til høy sannsynlighet for graviditet på appen:) vi la inn aksjer dagen før EL uka startet også (uka og uka fru Blom,den er på 5 dager:p, men ei lita uke er det jo)

Ellers så hadde vi besøk av søstra mi forrige uke, hun hjalp til med lamming og rydding og vasking av hus - noe som virkelig trengtes da vi bare har fått tatt toppene de siste ukene! Og ikke nok med det, men hun skal flytte hit til gården 1.august og det skal bli så godt å ha søstra mi her!❤
 
1.mai 2018 startet vi prøvingen, eller syklusen startet da etter pilleslutt og jeg ble gravid i første pp, men det var en kjemisk. Tre mnd senere ble jeg gravid igjen,men det også var en kjemisk. Lykken var stor da jeg fikk 1-2 på digital desember 2018 og jeg kom over den kjemiske grensa, alt så ut til å gå fint men jeg hadde en følelse på at det var noe som var galt.

9.januar hadde jeg time til tul, uke 8+4 var jeg da, mannen var på jobbreise og kunne ikke være med. Hun som tok ultralyden prøvde først utvendig, men klarte ikke å se noe og da tenkte jeg at jeg hadde rett,her er det ikke noe liv. Etter litt prøving og flytting til en annen benk så jeg fikk føttene høyere opp (jeg har bakovervendt livmor,så ikke enkelt å få tatt innvendig UL) målte hun fosteret til å være mellom 5-6 uker. Hun mente at jeg kunne være kortere på vei, men jeg sa at det ikke var fysisk mulig pga at jeg hadde tatt en digital..dro så til legen for å måle hcg, møtte litt motstand der siden hcg nivået var høyt, så de mente at jeg var gravid, jeg forklarte hva som hadde skjedd på tul og fikk til svar at det var umulig å se hjerteslag så tidlig som uke 8 og at det ikke var vits i å ta ny hcg prøve...jeg ringte da til jm for å forklare og med henne i ryggen ble det mye lettere å forlange ny hcg prøve, den viste at jeg hadde rett da den var lavere enn første måling. Deretter tok jeg alt via jm (hun er enestående,hadde henne med minstemann også og vi hadde så god kjemi,så hadde jo gledet meg til å dra til henne igjen,men slik ble det ikke da), jeg fikk time på sykehuset to uker etter tul, de ville være sikre på at det ikke var noe liv der og siden det ble målt til uke 5-6 på første tul så skulle vi se hjerteslag om det var noe der. Det gjorde vi ikke da vi kom til sykehuset,som forventet. Jeg fikk cytotek samme dag utskraping dagen etter.

Jeg bestemte meg da for at vi skulle avslutte prøvingen og være fornøyd med de vi har. Og jeg er Så fornøyd med de og det er nok den største grunnen til at jeg etterhvert ønsket å starte prøvingen igjen. Jeg måtte bare få MAen på avstand først.
Og en annen grunn til at jeg ønsker et barn til er slik at minstemann får et helsøsken..jeg ser at det naturlig nok er et annet bånd på de to parene som er helsøsken og jeg ønsker at minstemann også skal få det. Eldstemann har ingen helsøsken og han har gjerne kunna tenkt seg det og han er 18 år nå. Det høres kanskje rart/teit ut, og hadde vi hatt alle på fulltid hadde det nok stilt seg annerledes..men vi har jo bare minstemann fulltid og resten annenhver helg og ferier. Og de er jo mye større enn han. Rutiner og alt er jo på stell, så en liten en til vil jo bare gjøre familien komplett❤
 
6 dpo i følge en av tre apper, forholder meg til den foreløpig. Hvilepulsen har vært stabil siste dagene, noe den ikke bruker å være,hverken ved graviditet eller mot IKM - så det er jo litt spennende!

Jeg er så glad for at jeg ikke har pushet på mannen siden vi begynte å prøve - han spurte i dag om hvordan ting lå an, om det var slik at vi skulle prøve på en til, han regna med jeg ikke hadde skaffet noe prevansjon og at jeg har vært litt frem og tilbake tidligere og han huska ikke hva det siste jeg hadde sagt var:rolleyes: mannfolk:hilarious: jeg ga klar beskjed om at det siste var at vi var enige om at vi skulle prøve på en til - så han var klar til å hoppe i høyet ikveld han siden det ikke ble noe igår - er litt artig at han ikke har oversikt over syklusen min denne gangen kontra sist gang:D
Men han er også litt i tvil på om vi klarer det siden det har tatt så lang tid når det klaffet på pp1 med minstemann - måtte nesten minne han på at jeg har jo blitt gravid tre ganger på 1 år og at vi hadde vært uheldige og legene på sykehuset sa at det var ingenting i veien for å fortsette prøvingen og at det kunne gå bra neste gang.

Nå har jeg bestilt tester og da er det bare å vente på dem så jeg kan starte testingen:D
 
Back
Topp