Bomkjøp!

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Inspirert av min andre tråd "Flergangsgravide, se hit" der jeg lurer på hva dere kjøper til barn 2, 3, 4 osv som dere ikke kjøpte til barn nr 1;

Hva kjøpte dere til barn nr 1, som dere fant ut var helt unødvendig og bortkasta å bruke penger på? :)

Tips og råd til førstegangsgravide ;)

Ikke kjøp plagg med hette, kortermede bodyer (ingen vits til vinterbabyer), langermede bodyer funker bedre enn gensere fram til de begynner å gå, og strømpebukser er bedre enn stillongs+sokker. Sokker bare detter av.

Ville ventet med å kjøpe flasker. Iallfall ikke mange av samme merke. Noen små tar ikke flaske i det hele tatt, og mange må teste mange merker, før de finner noe som funker. Husk at mye kan kjøpes etter hvert når man trenger det. Lite man trenger i starten egentlig.

Jeg vurderer å kjøpe bilstolpose denne gangen siden det blir vinterbaby.
Sist hadde vi ikke behov for det, Julibaby, og når vinteren kom følte jeg at det hadde blitt for trangt.

Enig med Nocturne82 ang både plagg og flasker.
Jeg kjøpte en flaske sist gang, og den har vi fortsatt ikke testet ut:p fulgte vel også med flaske i et par av babypakkene.
Jeg kommer til å kjøpe inn noen flere ullbodyer og ullstrømpebukser da. Veldig glad i ullbodyene fra nameit :)

Babynest hadde vi sist, og skal lage et nytt til denne. Det var gull verdt til hun begynte å klatre ut av det:D

En god ammepute er lurt å ha (cozy fix er bra). Og ikke minst å trene nakke/rygg nå, sånn at man ikke er uten muskler der til ammingen begynner. Det er dritslitsomt! Tror jeg lønnet en fysioterapaut på fulltid under ammingen med første. Hadde så vondt!

Får jeg jente denne gangen også skal jeg ikke kjøpe så mye kjoler jeg gjord sist :-P

Denne gang kommer jeg til å holde meg til mam flaskene <3

Babynest skal jeg kjøpe denne gang, men hadde amme seng sist gang som var helt fantastisk og et must for rolige netter! :-D

Siden det nå blir vinterbaby skal jeg kjøpe bilstol pose :-)

Vi hadde forresten bedside crib sist gang, og det var absolutt verdt det. Laget selv da.
Men om man har plass går det fint an å bruke en sprinkelseng man kan ta av en side på og.

Denne gangen har vi ikke plass pga større seng, så baby blir å ligge i babynest i senga vår.

Kommer også til å ha cosyfix ammepute. Prøvde den på sykehuset sist gang, men tok meg ikke råd til å kjøpe fordi jeg hadde et par andre puter. (Som endte med å ikke bli brukt :p)
Men nå har jeg vært så heldig å vinne en, så gleder meg til å ta den i bruk.

Kan ikke huske at jeg kjøpte noe jeg ikke trengte. Men babycallen jeg hadde var ikke mobil, den delen som var sammen med baby måtte stå i stikkontakten - nå vil jeg ha en som kan ligge i vognen osv - altså en som aller helst kan lades opp :)

Ammepute kunne jeg ha spart meg for å kjøpe :)

Jeg hata jakker/gensere med glidelås! Gensere sklir opp og da kan glidelåsen gnage. Jeg brukte kun gensere med knapper:)

Støtter hettegensre, kjoler og kortermede bodyer. Heldrakter funket heller ikke noe særlig på vår baby. Fikk mange søte, men hun hadde lange bein, så de passet aldri på hele kroppen samtidig. Bedre med body, strømpebukse, genser og bukse. Ser heller ikke noe poeng i bomullsbodyer og strømpebukser de første mnd nå. Vi bruker ull innerst fra september til mai og en del på sommeren også når det er kaldt.

Vi hadde forresten bedside crib sist gang, og det var absolutt verdt det. Laget selv da.
Men om man har plass går det fint an å bruke en sprinkelseng man kan ta av en side på og.

Denne gangen har vi ikke plass pga større seng, så baby blir å ligge i babynest i senga vår.

Kommer også til å ha cosyfix ammepute. Prøvde den på sykehuset sist gang, men tok meg ikke råd til å kjøpe fordi jeg hadde et par andre puter. (Som endte med å ikke bli brukt :p)
Men nå har jeg vært så heldig å vinne en, så gleder meg til å ta den i bruk.

Har dere også lagd egen seng? Kan jeg se bilde? Er så enig, å ha vesla rett ved siden, men ikke i sengen var fantastisk <3

Her er vår :) mannen lagde, men må ha ny siden vi har byttet ut vår seng og jeg vil ha en som er større og bredere :Dimage.jpegimage.jpeg

Babycall med bilde, er også et must....veldig kjekt å se om ungen har snudd seg på mage.

Babycall med bilde, er også et must....veldig kjekt å se om ungen har snudd seg på mage.
Det har vi ikke hatt bruk for foreløpig, og poden vår er 13 mnd.
Ikke kommer vi til å kjøpe det heller. :)

Støtter ammepute (prøv den før du kjøper), bedsidecrib (vi elsker vår "Babybay" som den heter), og ulltøy.
Bleiebøtten gadd vi ikke kjøpe refiller til når den vi fikk gratis var brukt opp, så det gidder vi ikke med neste heller. :P
Babycall med to trådløse enheter er veldig kjekt, særlig hvis babyen skal sove ute i vogn. :)

Ellers kjøpte vi ikke noe vi ikke har hatt bruk for.

Anbefaler Tripp Trapp-stol fra Stokke med newborn-seat, det er genialt! :)

Har dere også lagd egen seng? Kan jeg se bilde? Er så enig, å ha vesla rett ved siden, men ikke i sengen var fantastisk <3

Her er vår :) mannen lagde, men må ha ny siden vi har byttet ut vår seng og jeg vil ha en som er større og bredere :DVis vedlegget 172276Vis vedlegget 172277

Mangler litt maling da. Men nå får jeg ikke plass til den, så blir ikke fikset på.
Energinivået mitt var helt på bånn, så ble imponert over at jeg faktisk fikk den sammen :p hihi

1460867994841.jpg

Hadde ikke behov for det her, jeg ville gå å sjekke ungen jevnlig uansett :) Syntes det var mye tryggere enn å være avhengig av en liten skjerm å se på hele tiden.

Vi har ikke kjøpt noe som vi ikke har hatt bruk for. Bortsett fra smokker. Hun tar ikke smokk(enda), men vi prøver fortsatt. Bruker meg som smokk, og det er veldig slitsomt. Så vi øver hver dag. Flasker brukte vi i begynnelsen, men nå vil hun bare ha pupp. Drikker litt vann på flaske da, så vi har fått bruk for de igjen

Bruker babycallen til barnerommet fra vårt soverom fortsatt. De er 4,5 og 2 år. Også kjekt å følge med på på kveldstid. Vi går jo selvsagt inn og, men ikke hver gang det kommer en lyd.

Helt enig i at bleiebøtte er noe tull. Bruker brødposer rundt bæsjebleiene og går ut med søpla hver dag. Refiler er dyrt og jeg har ikke vært borti en skikkelig tett bleiebøtte. Man må gå med søpla ofte uansett.

Støtter kjoler og kortermete bodyer. Strømpebukse er mye lettere enn bukse og sokker da sokkene bare detter av. Babynest var helt fantastisk å ha. Vi kjøpte først babycall med to oppladbare enheter og syns det var ypperlig når hun sov i vogn ol, men har senere også fått behov for en med kamera :)

Back
Topp